Dode vos in Almere

Gestart door VictorE, januari 30, 2014, 09:59:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

VictorE

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/109495/almere-vos-opgehangen-aan-voetbaldoel

Gaat lekker in Flevoland, eerst een Zeehond, dan een Wolf, maar hoe deze Vos gevonden is niet meer normaal... :angry:

Mimino

Met vriendelijke groet,
Peter Valk a.k.a. Mimino
Moskou, Rusland

http://www.flickr.com/photos/miminostudio/
http://www.facebook.com/peter.valk#!/profile.php

HPM

Citaat van: Mimino op januari 30, 2014, 17:10:53 PM

De daders er naast hangen!

Wat is er dan zo verschrikkelijk aan het ophangen van een dode vos?
Herman van der Meer

Denro

Citaat van: HPM op januari 30, 2014, 17:21:14 PM
Citaat van: Mimino op januari 30, 2014, 17:10:53 PM

De daders er naast hangen!

Wat is er dan zo verschrikkelijk aan het ophangen van een dode vos?

Je wekt de suggestie dat je het niet erg vind dat een vos zo aan zijn einde komt. Je zult dit vast niet bedoelen maar voor je het weet krijg je weer nare reacties Herman!

:police:
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

HPM

Citaat van: Denro op januari 30, 2014, 17:45:55 PM
Citaat van: HPM op januari 30, 2014, 17:21:14 PM
Citaat van: Mimino op januari 30, 2014, 17:10:53 PM

De daders er naast hangen!

Wat is er dan zo verschrikkelijk aan het ophangen van een dode vos?

Je wekt de suggestie dat je het niet erg vind dat een vos zo aan zijn einde komt. Je zult dit vast niet bedoelen maar voor je het weet krijg je weer nare reacties Herman!

:police:

De doodsoorzaak is toch nog niet bekend?
Een levende vos te pakken krijgen en dan levend ophangen lijkt me ook niet zo eenvoudig.
Meer waarschijnlijk is het dat er een dode vos is opgehangen en dan lijkt me de doodstraf ("ophangen") een nogal overtrokken reactie.
Herman van der Meer

KorHaan

Helemaal eens met Herman. Er worden weer voorbarige conclusies getrokken.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

MaartenHaverkamp

Citaat van: KorHaan op januari 30, 2014, 18:25:02 PM
Helemaal eens met Herman. Er worden weer voorbarige conclusies getrokken.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo


Daarbij kan het een geval van zelfdoding zijn :rolleye:

Rob Koelman

#7
Citaat van: MaartenHaverkamp op januari 30, 2014, 18:45:48 PMDaarbij kan het een geval van zelfdoding zijn

Vossen gaan blijkbaar met de tijd mee. Naast stadsvossen nu ook al depressieve vossen die aan de prozac moeten???  ;D

Maar alle gekheid op een stokje, met degene(n) die deze  -vermoedelijk al eerder overleden - vos zo heeft/hebben opgehangen is duidelijk geestelijk nogal het een en ander mis...


Rob
(op persoonlijke titel)
Met vriendelijke groet, Rob

HPM

Citaat van: Rob Koelman op januari 30, 2014, 19:06:06 PM
Citaat van: MaartenHaverkamp op januari 30, 2014, 18:45:48 PMDaarbij kan het een geval van zelfdoding zijn

Vossen gaan blijkbaar met hun tijd mee. Naast stadsvossen nu ook al depressieve vossen die aan de prozac moeten???  ;D

Maar alle gekheid op een stokje, met degene(n) die deze  -vermoedelijk al eerder overleden - vos zo heeft/hebben opgehangen is duidelijk geestelijk nogal het een en ander mis...


Soccer Related Insanity, ook wel genaamd Foodball Induced Malfunction.
Herman van der Meer

Denro

Citaat van: HPM op januari 30, 2014, 18:08:47 PM
Citaat van: Denro op januari 30, 2014, 17:45:55 PM
Citaat van: HPM op januari 30, 2014, 17:21:14 PM
Citaat van: Mimino op januari 30, 2014, 17:10:53 PM

De daders er naast hangen!

Wat is er dan zo verschrikkelijk aan het ophangen van een dode vos?

Je wekt de suggestie dat je het niet erg vind dat een vos zo aan zijn einde komt. Je zult dit vast niet bedoelen maar voor je het weet krijg je weer nare reacties Herman!

:police:

De doodsoorzaak is toch nog niet bekend?
Een levende vos te pakken krijgen en dan levend ophangen lijkt me ook niet zo eenvoudig.
Meer waarschijnlijk is het dat er een dode vos is opgehangen en dan lijkt me de doodstraf ("ophangen") een nogal overtrokken reactie.

Het valt mee met de nare reacties  :blink:

Persoonlijk vind ik het niet echt netjes om mensen te shockeren door een dode vos op te hangen als antwoord op je vraag. Verder inderdaad niet te voorbarige conclusies trekken.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

GMentink

Citaat van: HPM op januari 30, 2014, 17:21:14 PM
Citaat van: Mimino op januari 30, 2014, 17:10:53 PM

De daders er naast hangen!

Wat is er dan zo verschrikkelijk aan het ophangen van een dode vos?


Kansloze reactie.....


HPM

Citaat van: GMentink op januari 30, 2014, 22:21:21 PM
Citaat van: HPM op januari 30, 2014, 17:21:14 PM
Citaat van: Mimino op januari 30, 2014, 17:10:53 PM

De daders er naast hangen!

Wat is er dan zo verschrikkelijk aan het ophangen van een dode vos?


Kansloze reactie.....

Dat kan alleen achteraf blijken. Ik geef Minimo nog even te tijd om zijn doodsverwensingen te verantwoorden.

Herman van der Meer

Frank van de Putte

Citaat van: HPM op januari 30, 2014, 17:21:14 PM
Citaat van: Mimino op januari 30, 2014, 17:10:53 PM

De daders er naast hangen!

Wat is er dan zo verschrikkelijk aan het ophangen van een dode vos?

Nou, ten eerste lijkt het me buitengewoon onprettig voor argeloze kinderen die daar een potje willen gaan voetballen.
Ten tweede brengt het anderen misschien op zeer ongezonde gedachten, en hangt daar volgende week een dooie kat aan de lat.

Je kunt het toch niet menen dat je het ophangen van dode of levende dieren op een speelveldje normaal vind??
Groetjes,

Frank van de Putte

HPM

Citaat van: Frank van de Putte op januari 30, 2014, 22:45:11 PM
Citaat van: HPM op januari 30, 2014, 17:21:14 PM
Citaat van: Mimino op januari 30, 2014, 17:10:53 PM

De daders er naast hangen!

Wat is er dan zo verschrikkelijk aan het ophangen van een dode vos?

Nou, ten eerste lijkt het me buitengewoon onprettig voor argeloze kinderen die daar een potje willen gaan voetballen.
Ten tweede brengt het anderen misschien op zeer ongezonde gedachten, en hangt daar volgende week een dooie kat aan de lat.

Je kunt het toch niet menen dat je het ophangen van dode of levende dieren op een speelveldje normaal vind??

Hoe kom je erbij dat ik dat normaal zou vinden? Dat zeg nergens, ook niet impliciet. Ik maak zelfs duidelijk dat ik het níet normaal vind.
Maar ik vind het ook niet normaal dat mensen die dat wel doen doodgewenst worden.
Herman van der Meer

VictorE

Helaas niet veel bekend over de doodsoorzaak inderdaad (zal ook wel niet meer bekend worden, de politie in Almere kennende...). Wat ik wel weet is dat die buurt wel vossen rijk is (een paartje onder een tenniscomplex in de buurt waarbij de jongen tussen de fietsenrekken stonden). Het blijft natuurlijk speculeren, maar ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat die vos niet van ver zou komen. Vooral het feit dat een vos wordt opgehangen op een plek waar veel kinderen komen stoot me tegen de borst. Met wat voor een ideeën worden die kinderen nu opgevoed...?

jva

Vage actie idd en ik keur het zeker ook niet goed, maar we moeten ons even in de realiteit verplaatsen dat de vos in ons land nog steeds, althans op bepaalde plekken, te vuur en te zwaard bestreden wordt. Kijk bv alleen maar eens naar de film Rotvos van Jaap Mulder, waarin ook niet bepaald zachtzinnige beelden worden vertoond. Ik wil maar zeggen dergelijke beelden als de opgehangen vos in Almere doen onze nekharen overeind staan, maar tegelijkertijd vinden er elders in het land op veel grotere schaal zaken plaats die we niet willen en waar we misschien ook wel een beetje voor wegkijken. Zo staan de zaken ervoor. Persoonlijk zie ik het hier als een misplaatste grap uitgehaald door een stel jongeren die het dier ergens dood hebben gevonden. Gebeurt zo vaak, zoals onlangs bij mij in de buurt waarbij een doodgereden kat doodleuk door iemand aan een bushokje was gehangen.
Jelle