Natuurlijk weer een fotograaf!

Gestart door HPM, januari 27, 2014, 16:08:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Herman van der Meer

KorHaan

 ;D


Vazen zijn er toch om omgestoten te worden, of ben IK nou gek?
Hoe duurder de vaas, hoe groter de kans dat-ie per ongeluk omgaat en kapot valt. Daarom blijf je ook altijd met die goedkope, foeilelijke vaas van je tante Agaat zitten. Die WIL maar niet om.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Rob S

Ik dacht dat het was dat vazen duurder werden naarmate er meer van dezelfde omgestoten werden. Alleen jammer dat er van deze maar één was.
Groeten

Rob Schaareman

KorHaan

Een unieke vaas is het allerduurst. Onze Jaime heeft in Spanje waarschijnlijk de 200 prototypen, die hij had gemaakt, zelf kapot gegooid in zijn atelier, om uiteindelijk 1 vaas in het Groninger Museum te stallen. Die is dan van onschatbare waarde, natuurlijk. En om het helemaal mooi te maken wordt die unieke vaas zonder keilbouten midden in de openbare ruimte neergezet, zodat de wet van Murphy alle ruimte krijgt.


Ergens zie ik hierin ook een vorm van kunst; de lompe mens met fototoestel die zichzelf stuurloos voortbeweegt en rampen veroorzaakt > in een groter perspectief geplaatst: zo'n beetje alles wat de mensheid doet. Jaime kan tevreden zijn. ;D :duim:


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo



Rob S

Mooie benadering.

Onschatbare waarde lijkt me overdreven aangezien de kunstenaar nog leeft en het museum al aangeeft hem een nieuwe vaas te willen laten maken.
Groeten

Rob Schaareman

Margreet Kwh

Het keramiekmuseum Princessehof in Leeuwarden had zoiets al voorzien, getuige de homepagina:
http://www.princessehof.nl/
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven