Welke foto-tas?

Gestart door Johan op den Dries, januari 25, 2014, 09:42:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

Johan op den Dries

HAllo,


Ik ben op zoek naar een nieuwe foto-tas om mijn fotospullen makkelijk en veilig te kunnen vervoeren.
Het liefst een tas waas mijn 100-400 lens gemount aan mijn camera 7d kan blijven zitten.
Ik heb verder nog een kleinere lens 24-105 en ook mijn vogelboek, verrekijker moeten erin passen.


Ik heb nu een lowepro slingshot 302aw maar hiervan zijn de ritsen kapot en is dus aan vervanging toe. Deze tas beviel me op zich prima waarbij de mogelijkheid om de camera vanaf de zijkant uit de tas te kunnen pakken makkelijk was.

Wie heeft er ervaring met een bepaald type tas waar mijn spullen ook in zouden moeten passen?





Johan op den Dries
Sneek

jva

Als je reeds goede ervaringen hebt met de Slingshot, waarom koop je dan niet dezelfde nieuw?


Anders even naar de fotoboer met je spullen en passen maar. Succes.
Jelle

KorHaan

Ik heb zelf ook ooit een Lowepro Slingshot gehad, maar mijn bezwaar daartegen was, dat die alleen goed werkt als je geen verrekijker om je nek hebt. Een kijker om je nek zit gewoon in de weg, misschien zoekt Johan daarom wat anders?


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

frankneijts

Ik ken veel vogelaars e.d. die net als ik al jaren (de mijne is nu 10 jaar oud) met veel plezier de mini-trekker (althans één van de uitvoeringen daarvan) van Lowepro gebruiken. Hierin past met gemak alles wat Johan opnoemt (+ in de ruime voorvakken ook nog een kleine thermos, wat te eten en ander noodzakelijk kwaad) en heeft een meer dan prima draagsysteem. Nieuwprijs normaliter even boven de € 100 maar wie in deze tijden van Marktplaats e.d. nog een nieuwe Lowepro koopt bewaart zijn geld vermoedelijk in teilen... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Johan op den Dries

Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels heb ik de lowepro fastpack 350 gekocht. Hiermee kan je het gewicht beter verdelen dan met die slingshot. Ook zit er meer ruimte in.
De reden dat ik de vraag heb gesteld is dat je al snel weer naar dezelfde tas grijpt echter zijn er vast meerdere (betere) opties.
Wat me opviel is dat Lowepro de meest efficiente indeling heeft tov van bijv. kata of vanguard.
Johan op den Dries
Sneek