Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: zeer oude vogelaar gevonden;  (gelezen 605 keer)

Robert Heemskerk

• Member
    • http://robertheemskerk.nl/Pvdd.html
zeer oude vogelaar gevonden;
« Gepost op: januari 24, 2014, 09:16:41 am »

Wie er dacht dat naar vogels kijken en andere beestjes en plantjes iets van deze tijd is, heeft het mis:
http://nos.nl/artikel/601487-bot-op-maasvlakte-9000-jaar-oud.html
En de Maasvlakte was dus toen ook al populair!  ;D

Ook is er een verrekijkertje van been gevonden:

HPM

• Member
  • Herman is op 11 juli 2019 overleden.
Re: zeer oude vogelaar gevonden;
« Reactie #1 Gepost op: januari 24, 2014, 09:44:21 am »

Het komt niet van de Maasvlakte.

Herman van der Meer

evertdirks

• Member
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2014, 14:18:37 pm »

Nee is vast gevonden op het forum chaos  :angel:

evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Nico Omlo

• Member
  • Ik ben niet blind, ik kijk naar de natuur
    • Waarnemingen
« Reactie #3 Gepost op: januari 25, 2014, 11:41:20 am »

Ja,mensen die daar 9000 jaar geleden levenden,keken met andere ogen naar vogels.
Zoals onlangs tijdens onze vogelreis naar Gambia,een man in MauritaniŽ,die in onze vogelgids keek en een vogel aanwees,met de woorden"Die is LEKKERrrr!"

Bart van Hoogstraten

• Betatest Herkenningsapp
  • *
« Reactie #4 Gepost op: januari 27, 2014, 16:56:49 pm »

Ja,mensen die daar 9000 jaar geleden levenden,keken met andere ogen naar vogels.
Zoals onlangs tijdens onze vogelreis naar Gambia,een man in MauritaniŽ,die in onze vogelgids keek en een vogel aanwees,met de woorden"Die is LEKKERrrr!"

Oh ja! ;D (Meen me te herinneren dat hij daarbij op een Purple Swamphen wees). Ik heb het ook wel eens meegemaakt met een vogelgids die ik had ingehuurd in Peru (Manu). We zagen een Cinereous Tinamou met kuikens waarbij hij erbij vermeldde; "They taste very good!" (Van een professionele vogelgids verwacht je zo'n opmerking niet zo snel maar je bent er in de derde wereld en die zien de dingen toch net even iets anders dan wij ze zien. Hij vertelde trouwens dat hij als kind ook Jaguar te eten kreeg... Andere wereld, andere tijden...).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks Ä 15,- abonnementskosten!
https://www.whydonate.nl/donate/observation-international

Robert Heemskerk

• Member
    • http://robertheemskerk.nl/Pvdd.html
« Reactie #5 Gepost op: januari 27, 2014, 20:08:21 pm »

Oh ja! ;D (Meen me te herinneren dat hij daarbij op een Purple Swamphen wees). Ik heb het ook wel eens meegemaakt met een vogelgids die ik had ingehuurd in Peru (Manu). We zagen een Cinereous Tinamou met kuikens waarbij hij erbij vermeldde; "They taste very good!" (Van een professionele vogelgids verwacht je zo'n opmerking niet zo snel maar je bent er in de derde wereld en die zien de dingen toch net even iets anders dan wij ze zien. Hij vertelde trouwens dat hij als kind ook Jaguar te eten kreeg... Andere wereld, andere tijden...).

Tja, dat is op een zegmaar andere manier genieten van vogels..
Zijn er nu nog waarnemers die op beide manieren genieten van de vogels?

arjan.kop

• Observado Admin
  • *
« Reactie #6 Gepost op: januari 27, 2014, 20:19:09 pm »

Van vogels weet ik het niet zo. De vogels die ik leuk vind zijn vaak viseters en die stinken onwaarschijnlijk als je doodgevonden beesten kookt om er een schedel uit te halen.
Grote baas heeft in Zuid-Afrika wild gezien en gegeten. Ze vertelt nog steeds bij iedere foto of het beest erop lekker is of niet.
Zelf heb ik meer met insekten (eet ik eigenlijk niet, ze smaken melig en ťťn keer was wel genoeg) en vissen, die ik wel graag op mijn bord heb.
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.059 seconden met 19 queries.