Hoofdmenu

Muis

Gestart door arnoniehof, januari 22, 2014, 20:25:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

arnoniehof

Hallo,

Ik kreeg deze foto van een buurtgenoot en die vraagt zich af wat voor muis dit is.
Extra info:
'kon niet zien of het een witte buik had. Kleur leek meer op licht bruin als een hamster met zwarte vlekken op de flanken. Het was ook nogal klein.'

Ik dacht eerst aan bosmuis maar vind het koppie wat klein.

Iemand een idee?
Foto beroerde kwaliteit maar een betere lukte haar niet

Alvast bedankt
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

maurice.lahaye

Lijkt mij toch gewoon een bosmuis. Door de grote oren lijkt de kop korter dan die in werkelijkheid is.
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

arnoniehof

Oke bedankt Maurice, ik geef het even door aan me buurtgenoot. Ze gaf net aan
dat het diertje al enkele dagen zit te smullen van de pindakaaspot!
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Rob Koelman

Eens met Maurice dat dit waarschijnlijk een bosmuis is. Voor 100% zekerheid dat het echt een bosmuis is en niet bijvoorbeeld een huismuis zijn betere foto's nodig. Aangezien de muis er al enkele dagen zit moet het niet moeilijk zijn meer foto's te maken. Er kunnen overigens ook meerdere muizen van meerdere soorten zitten. Dus hoe meer foto's, hoe beter...

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

arnoniehof

Ik heb inderdaad al gevraagd of ze meer foto's van het diertje wil maken aangezien
deze er al meerdere dagen zit
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper