Veren te herkennen van prooi?

Gestart door A Kuipers, januari 21, 2014, 10:43:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

A Kuipers

Op het determinatie forum zijn al verschillende vogels als prooi geopperd. Is het aan de hand van de foto's van de veren nog meer mogelijk? De sperwer had een prooi, de grote gele poten zijn van hem, de kleine van de prooi. Een zang/tuinvogel.
Ik ben benieuwd of iemand met zekerheid kan zeggen welke vogel de prooi is geweest.

Bij voorbaat dank
Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀

whmvb

Op basis van deze foto's valt niets met zekerheid te zeggen. Heb je geen veren gevonden onder het paaltje? Die zijn wel bruikbaar, als ze goed gefotografeerd zijn (met meetlat bijv.).

Wim
Wim van Boekel

A Kuipers

Jammer maar dit had ik wel verwacht. Ik snap het.  Bedankt voor je antwoord!
Ik heb geen veren in mijn tuin kunnen ontdekken, maar zal zo nog eens heel goed zoeken. In de buurttuin kan ik niet komen.

Vriendelijke groet
Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀

keesschreven

#3
Hoi A Kuipers,

Op het andere topic had ik al gezegd Keep, maar op deze foto's is wat meer detail te zien.
Huismus mannetje kan heel goed, zie met name het zwartwitte veertje (middelste armpendekveer) en roodbruine veertjes (kleine armpendekveren), en het lichte wit/grijze veertje (dekveer onderkant handpennen). Ook de poot klopt, de gele kleur komt deels door lichtinval, want op foto 2 is hij meer vlezig gekleurd, zoals bij een huismus.
Zie ook http://vogelfedern.de/hsp.htm
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

A Kuipers

Hartelijk dank Kees. Dan houden we het op (ring)mus. Ik heb achter namelijk (echt veel) meer ringmussen dan huismussen in de tuin, dus dan zal het een ringmus zijn geweest. Die kleur poot heeft me echt op het verkeerde been gezet en dat geldt niet alleen voor mij.
Dankzij de veren is het nu duidelijk.

Nogmaals bedankt voor alle reacties, ook in het andere topic.

Groet,
Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀