Hoofdmenu

0nbekend

Gestart door Willy, januari 16, 2014, 11:45:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

Willy

Bij een Orchideënstengel zit ook een stengel met decoratieblad,nu groeit aan de onderkant van dat blad iets aparts wat kan dit wezen??
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

Erik Simons

er zijn wel enkele vertegenwoordigers van de asparagaceae (vmlg Liliaceae) die dit soort aparte bloemen hebben, op of aan de rand van het blad
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

M.V.S

Volgens mij heeft bijvoorbeeld Ruscus dat. Ik denk niet dat dat deze is, maar uit mijn tijd in engeland kan ik herinneren dat deze soort bloempjes (en dus ook besjes) in het midden van het blad had.
Groetjes, Marc

mgeven

Ik ken ook alleen de Muisdoorn (Ruscus aculeatus) die dat doet, maar heb zelf alleen nog maar de bessen gezien. Die bladeren zijn wel erg stevig en puntig, zodat het geen pretje is om die vast te pakken, beetje een Hulst ervaring.

Gr. Michel

Erik Simons

Ruscus hypoglossum doet dat ook, en volgens mij ook nog een aantal soorten Asparagus, bij Semele androgyna zitten de bloemen aan de rand van het blad (geen echt blad, maar een bladachtige stengel)
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

nick w

bloemisten gebruiken inderdaad heel vaak Muisdoorn waar ze vroeger een takje sier-asparagus toevoegden.

Groet,
Nick W

Willy

Allemaal bedankt en na gegoogled te hebben denk ik zelf dat het Ruscus hypoglossum is.
Het blad voelt niet hulsachtig aan en heeft ook geen stekel aan het eind.
Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks