Zowiezo;
ANWB vogelgids van Europa (3e druk 2009)
Roofvogels en Uilen van Europa (KH Voous / HJ Slijper 1986)
website STONE (steenuil)
En wat losse documentatie die ik her en der op hard gesnord, met name via mail contacten.
Aanvullingen zijn altijd welkom
Uiteindelijk streef ik er na om het om te zetten in een interactieve weergave die zich aanpast aan de tijd van het jaar (zonsopkomst en ondergang)
Het boek: wat zingt daar geeft de volgende tijden:
kerkuil: vanaf zondersondergang eerst een uur middelmatig actief en dan tot ver in de nacht heel actief. laatste gedeelte van de nacht minder activiteit en dan 1 uur voor zonsondergang tot zonsondergang nog weer even actief.
Ransuil: vanaf zonsondergang heel actief. In de nacht middelmatig actief. Laatste gedeelte nacht gering actief en dan uur voor zonsopkomst nog weer heel actief tot zonsopkomst. Daarna nog een uurtje gering actief
bosuil: vanaf 1 uur na zonsondergang heel actief tot middernacht. Daarna middelmatig actief afnemend tot in de ochtend. 0,5 uur voor zonsopkomst weer heel actief en afnemend tot 1 uur na zonsondergang.
steenuil: 's middags gering actief. vanaf 0,5 uur voor zonsondergang middelmatig actief. Vanaf zonsondergang tot 2 uur erna heel actief. Gehele nacht middelmatig actief. 1 uur voor zonsondergang tot 0,5 uur ervoor weer een piek in activiteit en dan nog 1,5 uur middelmatige activiteit.
Ik zal als ik wat meer tijd heb het boek uilen van europa nog eens doornemen