Hoofdmenu

doolhofzwam?

Gestart door sliobaarde, januari 09, 2014, 10:56:50 AM

Vorige topic - Volgende topic

JW_2all

Ik heb altijd aangenomen dat die er heel anders uitzag ....
Groet,
Jan

Gert Kremer

Citaat van: JW_2all op januari 23, 2014, 22:05:47 PM
Ik heb altijd aangenomen dat die er heel anders uitzag ....

zou best kunnen, nog nooit gezien.  ;)
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

sliobaarde

Bij een doolhof is altijd wel een uitgang. Jammer dat dit topic dat veelbelovend van start ging zo jammerlijk dood loopt.

groet, Sjek

Corryabbink

Citaat van: loest op januari 23, 2014, 15:46:25 PM
Citaat van: sliobaarde op januari 23, 2014, 13:40:52 PM
Ben jij bereid om voor mij dezee zwam nader onder jouw loep te nemen?
Sjek,
Helaas ontbreekt mij daarvoor de tijd. Miisschien is er iemand anders die je verder kan helpen.
Je mag mij wel een stuk sturen. Misschien kom ik er wel uit.........het doolhof bedoel ik ;D
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

marnakroese

Spannend hoor.
Ik ben nu wel heel benieuwd wat er uit komt.
Voor die tijd wil ik nog een gokje wagen :)
Toefige labyrintzwam.


Met vriendelijke groeten,
Marna Kroese

Corryabbink

Citaat van: marnakroese op januari 27, 2014, 10:46:14 AM
Spannend hoor.
Ik ben nu wel heel benieuwd wat er uit komt.
Voor die tijd wil ik nog een gokje wagen :)
Toefige labyrintzwam.


Met vriendelijke groeten,
Marna Kroese
Is dat dezelfde zwam waar je mee begon?
Heel goed mogelijk en dat zou je kunnen controleren door op de onderkant van de zwam te drukken. Die verkleurt dan roodachtig.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

marnakroese

Euh nee, ik reageer gewoon op dit topic (van Sjek)


De foto van mij heb ik van internet geplukt, ik zag enige gelijkenis, vandaar.


Met vriendelijke groeten,
Marna Kroese

lucknijnsberg

Citaat van: Gert Kremer op januari 23, 2014, 21:31:27 PM
misschien stom... :( vosrode weerschijnzwam is er ook nog.   :-\

Die is Voskleurig rood en leeft op (ratel)populier

Gert Kremer

maar zoiets zei Jan ook al, ik hoop hem eens te vinden.  ;)
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

marnakroese

Heeft Sjek het opgegeven?
Of heb ik iets gemist? Ik meen gelezen te hebben dat Corry Abbink wel onder de :micro: wilde kijken.

JW_2all

#40
Xenion heeft de suggestie gedaan van een Roodporiehoutzwam terwijl wij ondertussen alle mogelijke overige varianten zijn afgegaan.

Sjek heeft niet aangegeven waar zijn waarneming staat, maar in ieder geval niet onder doolhofzwam en niet onder Roodporiehoutzwam, ook niet onder Elzenweerschijnzwam, en evenmin onder Beukenweerschijnzwam, tenzij de admin de waarneming heeft afgekeurd omdat er nog een foto aan ontbrak van de onderkant (want dan wordt de waarneming onzichtbaar, volgens Hannes).


Nu heb ik die onderkant zelf gemist, want die staat wel in dit draadje
(aardig, want daaraan kun je meteen goed  zien dat dit beslist geen Toefige labyrintzwam kan zijn, en ook geen roodporiehoutzwam, en waarschijnlijk ook geen weerschijnzwam):
Groet,
Jan

Corryabbink

Ik heb een doorsnede van de zwam ontvangen en al geprobeerd er microscopisch enige grip op te krijgen. Is taai en ruikt zuur. Zo het nu lijkt gaat het richting Trametes. Ik kom denk ik bij Gezoneerd elfenbankje uit maar mijn onderzoek is nog niet compleet. Wel is het dan een fors exemplaar dat uit meerdere hoeden bestaat.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

JW_2all

Citaat van: JW_2all op januari 21, 2014, 22:48:44 PM
Citaat van: Corryabbink op januari 18, 2014, 21:11:07 PM
Jammer dat er geen foto gemaakt is van de onderkant in zijn geheel. Dat zou veel duidelijker zijn. Wat ik nu zie is niet compleet. Waarschijnlijk betreft het een Elzenweerschijnzwam.

Ik ga met je mee. Maar als ik kijk naar jouw waarneming van gezoneerd elfenbankje, met die rand en die poriƫn, dan zie ik ook wel wat in Gullistans optie. Net iets dikker, de goede kleur, en de juiste onderkant, maar .....
Dan die laatste foto, dat klopt niet.

Dus toch, Corry, dus toch? Ik wacht met spanning af wat je ervan weet te maken. Toen ik die onderkant foto nog eens goed bekeek vandaag, ging ik gevoelsmatig ook ineens om. Dat komt omdat de kleur van de rand nu heel anders oogt dan eerst. Maar wat een bizarre vorm.
Groet,
Jan