ZO hoort het dus niet....

Gestart door Mark Zevenbergen, januari 07, 2014, 20:41:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mark Zevenbergen

Ik was 31 december nog even snel bij de Zwarte Ibissen en zag op de Kniplaan een verlaten fiets..... Even later zag ik pas waar de eigenaar van de fiets was, OP de snelweg A4 achter de vangrail OP de vluchtstrook..... Lijkt me geen goede reclame voor de 'normale' vogelaars (maar daar reken ik sommige fotografen toch al niet onder)  en kost waarschijnlijk (als de politie snel genoeg is) iets van €230,-

http://waarneming.nl/waarneming/view/80881385

groet Mark

Ben Gaxiola

Los van het risico op een boete: de vluchtstrook is geen veilige plek. Er worden meerdere mensen per jaar op de vluchtstrook doodgereden. ...
Ben Gaxiola

falco

Had hij volgens de wet wel op het gras achter de vangrail mogen lopen?
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

HPM

Zeker eentje van Hulp en Heil of Endegeest die een therapeutische cursus fotografie heeft gedaan.
Herman van der Meer

j.steenbergen

Nou, over deze laatste opmerking moet ik nou echt hard lachen. Wat een niveau.
Jeroen Steenbergen

frankmeer

#5
Misschien leuk om hier meer foto's te plaatsen van rare capriolen die iemand uithaalde om een vogel te zien? Zo ben ik twee jaar geleden in een boom geklommen om een Krekelzanger op een grafzerk te zien, en ik kan me nog herinneren dat er jaren geleden met een keukentrap door een woonwijk gelopen werd om over een schutting te turen ;D Zo zal het vast vaker gebeuren dat iemand zich in rare bochten wringt omdat het anders niet lukt. Iemand anders nog leuke plaatjes van dit soort situaties?
Frank van der Meer

Ricardo

Citaat van: frankmeer op januari 08, 2014, 14:39:03 PM
Misschien leuk om hier meer foto's te plaatsen van rare capriolen die iemand uithaalde om een vogel te zien? Zo ben ik vorig jaar in een boom geklommen om een Krekelzanger op een grafzerk te zien, en ik kan me nog herinneren dat er jaren geleden met een keukentrap door een woonwijk gelopen werd om over een schutting te turen ;D Zo zal het vast vaker gebeuren dat iemand zich in rare bochten wringt omdat het anders niet lukt. Iemand anders nog leuke plaatjes van dit soort situaties?

Meest legendarische voorbeeld is van een Perzische Roodborst in een ommuurde tuin in Engeland. Vooral in het tweede deel van het filmpje zie je hoe bouwvakkersbusjes met een ladder op het dak worden aangehouden om de ladder te lenen en zo met tientallen mensen over de muur te kunnen gluren.
http://www.youtube.com/watch?v=nIDJYMUL0mc

HPM

Citaat van: frankmeer op januari 08, 2014, 14:39:03 PM

...  Zo zal het vast vaker gebeuren dat iemand zich in rare bochten wringt omdat het anders niet lukt.
...

Maar het rare is dat die levensgevaarlijk plek op de snelweg nauwelijks fotografisch voordeel opgeleverd kan hebben, laat staan dat het anders niet zou lukken. Zie ook de foto van de waarschijnlijke doelvogels die Mark naar ik aanneem vanaf de Kniplaan maakte.
Herman van der Meer

MaartenHaverkamp

Citaat van: HPM op januari 08, 2014, 16:36:59 PM
Citaat van: frankmeer op januari 08, 2014, 14:39:03 PM

...  Zo zal het vast vaker gebeuren dat iemand zich in rare bochten wringt omdat het anders niet lukt.
...

Maar het rare is dat die levensgevaarlijk plek op de snelweg nauwelijks fotografisch voordeel opgeleverd kan hebben, laat staan dat het anders niet zou lukken. Zie ook de foto van de waarschijnlijke doelvogels die Mark naar ik aanneem vanaf de Kniplaan maakte.


Is ook niet de bedoeling. Het is een promotiefilmpje van Stichting de Einder.

falco

De plek heeft wel degelijk fotografisch voordeel, de vogels lopen vaak in slootjes die parallel aan de Kniplaan lopen. Het is dan onmogelijk om de vogels te zien. Alleen als de vogels af en toe op het weiland gaan zitten zijn ze vanaf de Kniplaan te zien.
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)