Hoofdmenu

Obsmapp in het buitenland

Gestart door Marcel Schoumans, september 25, 2011, 15:55:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marcel Schoumans

Ik ben erg tevreden met het gebruik van Obsmapp en vind het een enorme aanwinst in het veld.


Ik vraag mij alleen nog af hoe het gaat met buitenlandse waarnemingen.
Wordt door Obsmapp zelf bepaald aan de hand van de lokatie of de waarnemingen naar Observado of Waarnemingen.be of Waarneming.nl worden gestuurd of moet ik dat ergens instellen?


Zou voor de GPS funktie een snelle on/off knop toegevoegd kunnen worden?
Ik vind het namelijk niet altijd handig om de GPS standaard aan te hebben als de lokatie van de waarneming teveel afwijkt van de eigen positie. Dan krijg je b.v. een Jan-van-Gent op het strand.
Als je nu "Automatisch GPS"  :right:  hebt blijft het scherm hardnekkig protesteren totdat je de GPS hebt aangezet of anders kan je je waarneming niet invoeren.

hiskodevries

obsmapp bepaald zelf waar je waarneming thuis hoort (nu ja na uploaden wordt dat bepaald)
je kunt de locatie zelf bijwerken in obsmapp door de kaartoptie te gebruiken in ht invoerscherm.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Stijn E.

Citaat van: hiskodevries op september 25, 2011, 16:13:24 PM
je kunt de locatie zelf bijwerken in obsmapp door de kaartoptie te gebruiken in ht invoerscherm.

Dus GPS gewoon aan, kaart openen, zie je waar je bent, verplaats je de marker en voer je andere info in.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Marcel Schoumans

Citaat van: Stijn Eikelboom op september 25, 2011, 16:14:23 PM
Citaat van: hiskodevries op september 25, 2011, 16:13:24 PM
je kunt de locatie zelf bijwerken in obsmapp door de kaartoptie te gebruiken in ht invoerscherm.

Dus GPS gewoon aan, kaart openen, zie je waar je bent, verplaats je de marker en voer je andere info in.




Ja dat klopt maar dat moet voor iedere waarneming weer opnieuw want zolang de GPS aan staat zet deze de marker weer terug naar je eigen positie. Dat is dus niet altijd handig zoals ik in de bovenstaande situatie beschrijf.


In dat geval vind ik het dus handiger als je een snelle aan/uit knop zou hebben voor de GPS. Nu moet je naar instellingen enz. om de GPS uit te zetten. Even op de telefoon zelf uitzetten gaat niet want dan blijft het programma protesteren dat de GPS niet aan staat.
Ik zou dit dus handiger vinden.  (Ik had dit beter apart in de wensenlijst kunnen posten) :-\ 

hiskodevries

in dat geval kies je voor 'onthouden laatste positie ' als je voor kaartscherm kiest in het invoerscherm
met de huidige mogelijkheden kun je prima uit de voeten.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jildert

Tijdens mijn vakantie in de zomer heb ik ervaren dat de GPS het in het buitenland (Griekenland) niet doet. Heeft iemand soortgelijke ervaringen? En wie weet hoe dit te verhelpen is? Ik heb een S3..

Alex Kwak

Citaat van: Jildert op december 27, 2013, 21:04:03 PM
Tijdens mijn vakantie in de zomer heb ik ervaren dat de GPS het in het buitenland (Griekenland) niet doet. Heeft iemand soortgelijke ervaringen? En wie weet hoe dit te verhelpen is? Ik heb een S3..

De GPS doet het wereldwijd, vanuit de hele wereld worden er waarnemingen ingevoerd met ObsMapp. Er zal iets anders aan de hand zijn geweest.
Kijk hier eens: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1360899#msg1360899
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!