Witte zwam aan boomstronk

Gestart door Dragonfly, september 20, 2005, 23:14:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Vandaag in Groesbeek (Nijmegen) een mooie zwam tegengekomen. Echt felwit van kleur.
Zat gevestigd aan het afgesneden deel van een beuk ongeveer 3 tot 10 cm breed.
De hoeden waren per stuk on
De bovenkant:
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Dragonfly

En de onderkant is als volgt:
(heb hier meerdere foto's van, ook van andere standpunten. Als er vraag naar is, laat maar weten)
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Dragonfly

En onder het motto: je weet maar nooit  B)
Ook deze is spierwit. Een soort schimmel, zonder hoeden of wat dan ook (dus onderkant was onmogelijk :wacko: ). Groeide onder een beuk. Voor grootte: vergelijk met de waterdruppels erop.
Ik weet het: dit zal wel een lastige zijn...
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

han.endt

#3
De bovenste zijn Witte Bultzwammen, maar die onderste.......
Ik zit te denken aan een Papierzwammetje, Meruliopsis corium. Maar die groeit meestal aan de onderzijde van (gevallen) takken. Maar dit is meer een suggestie.

Gr.
Han.

Dragonfly

Bedankt!
De onderste groeiden inderdaad niet aan de onderzijde van takken, maar "lag" bovenop afgevallen bladeren en mos...
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!