weer een plukrest > watersnip

Gestart door i. velthuis, december 08, 2013, 16:27:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

i. velthuis

Flink gezocht in boeken en op internet, maar ik kom er niet ui

whmvb

Hoi Ina,

lijkt me bijna zeker Watersnip, maar ik mis de kenmerkende staartveren. Waar heb je dit gevonden?

Wim
Wim van Boekel

i. velthuis

deze veren zijn een stuk kleiner dan de watersnip veren die ik de vorige keer vond.
Geen staartveren
Gevonden bij de stuw, onlanden

whmvb

Je hebt gelijk. Ik had niet zo op de grootte gelet. Dan houd ik het op een Bokje, de kleinere neef van de Watersnip. Die komen nu ook voor in De Onlanden, dus dat kan best.

Wim
Wim van Boekel

klaas van haeringen

De toppen van de armpennen hebben een scherpe, witte band. Bokjes hebben dit niet. Het gaat hier om een watersnip.


Groeten,
Klaas

whmvb

Hoi Klaas en Ina,

tot die conclusie was ik ook net gekomen, zij het op andere gronden. Ik ben nog even gaan kijken bij de stuw waar deze veren gevonden zijn. Daar lagen alleen veren van Watersnip. Op de foto is te zien dat de meeste veren die Ina verzameld heeft armpennen zijn. Bij de stuw lagen nog veel (grote) handpennen. Het formaat van de armpennen klopt ook niet met Bokje.
Toch een Watersnip dus. Volgende keer ga ik weer af op mijn eerste indruk  ::)

Wim
Wim van Boekel

i. velthuis

Hoi Klaas en Wim

Bedankt voor het puzzelen.
De plukrest was trouwens al wat ouder, ik probeerde het eerst zelf uit te zoeken. Dus Wim, waarschijnlijk heb je een nieuw slachtoffer gevonden.
Watersnip is kennelijk of erg lekker of makkelijk te vangen. Het bokje was dit keer eens niet het bokje :)