zeenaald?

Gestart door redjered23, december 30, 2013, 00:03:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

redjered23

Vandaag op de pier van Hoek van Holland een steenloper een zeenaald op zien eten:
http://youtu.be/PORU2z3-2D0
Ben benieuwd of te zien is wat voor soort dit is, de enige keer dat ik er een gefilmd heb was ook bij de pier een jaar geleden, een volwassen exemplaar opgegeten door een aalscholver, en die was ongeveer 45 cm.
Hopelijk is de beeldkwaliteit goed genoeg

Gr. René
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

HansJWG

Groet, Hans

robin

waarom geen juveniele grote zeenaald? in mijn ogen zul je die 2 nooit uit elkaar kunnen houden met zo'n filmpje.
groeten robin kraaij

redjered23

#3
is er nog een verschil waar ze leven? deze werd opgegeten op de pier van hoek van holland, een paar honderd meter van het strand. Ik heb geen idee of dat nog wat verschil maakt. Hier op de website is er maar weinig info over deze dieren. is de grootte en de tijd van het jaar misschien geen aanwijzing, of worden jonge zeenaalden het gehele jaar geboren?

Gr. René
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

robin

ze leven allebei langs de hele kust. De grote vaak in wat diepere geultjes maar dat sluit ze geen van twee echt uit. ook de lengte zal waarschijnlijk niet echt wat zeggen omdat ze niet in 1 seizoen volwassen worden. Ik denk dat je het beter gewoon op zeenaald spec. kunt houden
groeten robin kraaij

redjered23

still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)