Self found ranking vanaf 01-01-2014

Gestart door Folkert Jan, december 23, 2013, 23:26:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

DKoppenol

Ach.. Het doel van deze ranking was ook om wereldkundig maken te promoten toch? Marchel piepte. En verder denk ik dat het beide waarnemers niet echt veel kan schelen.
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

Edwin Schuller

Citaat van: DKoppenol op oktober 15, 2014, 11:35:50 AM
Ach.. Het doel van deze ranking was ook om wereldkundig maken te promoten toch? Marchel piepte. En verder denk ik dat het beide waarnemers niet echt veel kan schelen.

Dat neemt niet weg dat het wereldkundig maken van een ontdekking je nog geen ontdekker maakt. En of het ze kan schelen weet ik niet, maar als je dat argument gaat hanteren kan je deze ranking net zo goed opheffen; doe het goed of doe het niet. :)
Edwin Schuller

DKoppenol

Wat ik misschien niet goed heb verteld, is dat Andries en Marchel wel constant aan het overleggen waren wat voor soort de vogel nou precies was. En het was zeker een gelijktijdige ontdekking, dus Andries zag de vogel niet als eerst, maar opperde de determinatie als Ooievaar als eerst. Marchel ontkrachte dit gelijk en ook de daarna geroepen Nijlgans werd weer ontkracht door Marchel. Het is dus niet zo, zoals jij concludeerd, dat Andries de vogel als eerst zag. En laten we wel wezen, niemand heeft hulp nodig bij de Roze Pelikaan zodra je hem van voren ziet..
Ik vind, als ooggetuige, dat beide heren de credits verdienen.
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

migratorius

Ik begrijp werkelijk niet hoe de ene keer voetstoots wordt aangenomen dat een vogel wel door vier personen ontdekt zal zijn, terwijl er nu voor die pelikaan maar één ontdekker zou moeten zijn.
Een kapitale fout van Diedert is natuurlijk om zo eerlijk te zijn te zeggen dat hij niet de ontdekker was: die fout zouden sommige vogelaars nooit maken.

JanHein

DKoppenol

Citaat van: migratorius op oktober 15, 2014, 13:54:36 PM
Ik begrijp werkelijk niet hoe de ene keer voetstoots wordt aangenomen dat een vogel wel door vier personen ontdekt zal zijn, terwijl er nu voor die pelikaan maar één ontdekker zou moeten zijn.
Een kapitale fout van Diedert is natuurlijk om zo eerlijk te zijn te zeggen dat hij niet de ontdekker was: die fout zouden sommige vogelaars nooit maken.

JanHein

Dit kan ik alleen maar beamen, bedankt Jan Hein, voor het verwoorden en de kapitale fout; dat zie ik eerder als een compliment dan maar. :)
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

migratorius

Citaat van: DKoppenol op oktober 15, 2014, 14:28:12 PM
Citaat van: migratorius op oktober 15, 2014, 13:54:36 PM
Ik begrijp werkelijk niet hoe de ene keer voetstoots wordt aangenomen dat een vogel wel door vier personen ontdekt zal zijn, terwijl er nu voor die pelikaan maar één ontdekker zou moeten zijn.
Een kapitale fout van Diedert is natuurlijk om zo eerlijk te zijn te zeggen dat hij niet de ontdekker was: die fout zouden sommige vogelaars nooit maken.
Dit kan ik alleen maar beamen, bedankt Jan Hein, voor het verwoorden en de kapitale fout; dat zie ik eerder als een compliment dan maar. :)
Correct!

JanHein

Rutger

Bij de Birding Basterds zou een bewezen herontdekking zoals deze pelikaan overigens geen of minder punten opleveren; dit is overigens wel een moeilijke regel, omdat je er van uit kan gaan dat doortrekkende zeldzame soorten langs de kust vaak meerdere keren opgepikt kunnen worden, zonder dat er bewezen kan worden dat het dezelfde vogel is. Bij zo'n peli heb je dan gewoon pech waarschijnlijk...
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

Folkert Jan

September

01 Kuhls Pijlstormvogel spec Camperduin Noord-Holland door Nick van der Ham.
04 Bergfluiter (mogelijk Balkan) Kennemerduinen Noord-Holland door Arnoud van den Berg en Andre van Aken. (niet telbaar, want ringvangst).
04 Roze Pelikaan Hengelo Overijssel door Michiel de Boer
06 Humes Braamsluiper (siberische?) Kennemerduinen Noord-Holland door Lars Buckx, Jasper Koster, Sven Pekel, Mark Broeckaert en Marten Miske (ringvangst, niet telbaar)
07 Oosterse Vorkstaartplevier Rammegors Zeeland door Kris de Rouck
07 Witte Kerkuil Meppel Overijssel door Dick van Driesum
08 Arendbuizerd Braakman Zeeland door Marco Knipping
08 Buffelkopeend Barendrecht Zuid-Holland door Jo Polak
11 Poelsnip Luphusterheide Friesland door Marten Sikkema en Harma Scholten (niet telbaar, want niet tijdig gemeld en vervaagd)
12 Steppeklapekster Serooskerke Zeeland door Harry de Visser (niet telbaar, want te laat doorgegeven)
13 Noordse Boszanger Bomenland (Vlieland) door Arnout Linckens
14 Blauwvleugeltaling Zoommeer Noord-Brabant door Robin van der Made
16 Kleine Klapekster Kobbeduinen (Schiermonnikoog) Friesland door Tseard Mulder
17 Kleine Spotvogel Maasvlakte 2 Zuid-Holland door Vincent Hart, Roelof de Beer en Rob Halff
17 Kleine Geelpootruiter Den Oever Noord-Holland door Reinder Dokter. (Nog steeds dezelfde?)
17 Struikrietzanger Robbenjager (Texel) door Arend Wassink
19 Bonapartes Strandloper Harderbroek Flevoland door Martin Jansen
24 Grijze Strandloper Petten Noord-Holland door Wim van Splunder
26 Baltische Mantelmeeuw Berkheide Zuid-Holland door Ed Schouten
27 Struikrietzanger Maasvlakte Zuid-Holland door Cornelis Fokker en Laurens van der Padt
27 Grote Franjepoot Den Helder Noord-Holland door Conny en Peter Das
28 Izabeltapuit Maasvalkte Zuid-Holland door Roelof de Beer Vincent Hart en Rob Halff

Oktober

2 Westelijke Baardgrasmus Maasvlakte Zuid-Holland door Thomas van der Es, Mark de Vries, Dirk van Straalen en Theo Muusse.
3 Siberische Boompieper Vuurboetsduin (Vlieland) door Eddy Nieuwstraten
3 Siberische Boompieper Vuurboetsduin (Vlieland) door Paul Schrijvershof en Marijke Roos (2e vogel)
4 Buffelkopeend Wieringermeer Noord-Holland door Onne Wouters
4 Izabeltapuit Maasvlakte Zuid-Holland door Gijsbert Mourik (waarschijnlijk een andere dan eerder)
4 Siberische Boompieper Vuurboetsduin (Vlieland) door Wim Nap en Hans Pohlmann (3e vogel)
5 Pond Herron Spec Nieuwe Wetering Zuid-Holland door T.J. de Vroedt (niet telbaar want vervaagd ingevoerd)
6 Raddes Boszanger Zeeburg (Texel) Noord-Holland door Vincent Stork
6 Raddes Boszanger Noordhollands Duinreservaat Noord-Holland door Jasper Koster en? (Niet telbaar want vangst)
6 Witkruintapuit Oestgeest Zuid-Holland door Dana Valckx 
9 Blonde Ruiter Terschellinger Polder (Terschelling) Friesland door Minne Feenstra
10 Bonapartes Strandloper Ezumakeeg Zuid Friesland door Marco van der Velde
11 Raddes Boszanger Parnassia Noord-Holland door Rutger Rotscheid, Lars Buckx, Jasper Koster en Sven Pekel (niet telbaar want vangst)
11 Isabelklauwier spec Westerduin zuid (Texel) Noord-Holland door Bouke- en Jaring Roosma
12 Roze Pelikaan Lauwersoog Groningen door Marchel Stienstra en Andries Zeilstra (Zelfde als Hengelo)
12 Roze Pelikaan Waddenzee (Vlieland) Friesland door Carla van der Maas (Zelfde als Hengelo)
13 Roze Pelikaan Madura (Texel) Noord-Holland door Sjoerd van Wierst (Zelfde als Hengelo)
14 Blauwstaart Rijssen Overijssel door JH Otten (2 vogels)
14 Roze Pelikaan Callantsoog Noord-Holland door Hugo Wieleman (Zelfde als Hengelo)
16 Steppeklapekster Den Helder Noord-Holland door onbekend
18 Blonde Ruiter Jaap Deensgat door André Boven (mogelijk al vanaf de 13e aanwezig, maar niet gemeld (http://waarneming.nl/waarneming/view/89315812)
19 Mongoolse Pieper Schiermonniksoog door Marijn van Oss en Olmo van Herwaarden
20 Witte Kerkuil Chaam Noord-Brabant door Natuurvereniging Mark en Leij
25 Arendbuizerd Maasvlakte Zuid-Holland door Rien Peekstok (al Aanwezig op de 17e, maar toen niet gemeld)
26 Spaanse Mus Maasvlakte Zuid-Holland door Garry Bakker (alleen, of tegelijk met Daniel Benders en Wil van den Hoven?)
28 Stejnegers Roodborsttapuit Jaap Deensgat Groningen door Theo Bakker


Overvliegende Siberische boompiepers

September
27 Siberische Boompieper Kennemermeer Noord-Holland door Lars Buckx

Oktober
2 Siberische Boompieper Kennemermeer Noord-Holland door Lars Buckx en Jasper Koster
4 Siberische Boompieper Noord-Hollands Duinreservaat Noord-Holland door Ruud Altenbrug
4 Siberische Boompieper Kennemerland Noord-Holland door Dick Groenendijk (Zelfde als half uur eerder over Noord-Hollands Duinreservaat?)
4 Siberische Boompieper Kennemerland Noord-Holland door Dick Groenendijk (2e vogel een uur later)
4 Siberische Boompieper Vlissingen Zeeland door Arjen van Gilst (Later over de Nollen?)
5 Siberische Boompieper Maasvlakte Zuid-Holland door Niels van Houtum (niet telbaar want niet tijdig gemeld)
6 Siberische Boompieper Ballumer Stuifdijk (Ameland) Friesland door Paul de Jong
10 Siberische Boompieper De puinhoop (Katwijk) Zuid-Holland door Gijsbert Twigt en Peter Spierenburg
11 Siberische Boompieper Noordwijk door Maarten Wielstra (direct gemeld via wrn.nl)
12 Siberische Boompieper Den Haag Zuid-Holland door Sjaak Schilperoort, Karel Hoogteyling, Jelle van der Kruk, Gerjon Gelling, Rob Berkerlder, Remko Ivens, Peter Voois, Natalia van Gilst en Tim van der Torre
13 Siberische Boompieper Vlissingen Zeeland door Thomas Luiten

Nog toe te voegen: 
mongoolse pieper vlieland, mening sibopi, sibtaling en kleine geelpoot
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jan van der Laan

De Daurische Klauwier nog van Leon Edelaar!

Rick van der Weijde

En volgens mij mist ook de Blonde Ruiter van de Maasvlakte.
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

August

Volgens mij hoort de witte Kerkuil er niet meer tussen word niet meer beoordeeld
August van Rijn

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

August

Citaat van: Vincent Hart op oktober 29, 2014, 19:07:41 PM
Ik zie hier geen jaartal achter Witte Kerkuil staan http://www.dutchavifauna.nl/list  :angel:
Staat in de laatste DB Dacht ik ze gaan deze helemaal niet meer beoordelen de materie is moeilijker dan gedacht daarom geen jaartal
August van Rijn

Vincent Hart

Citaat van: August op oktober 29, 2014, 20:08:12 PM
Citaat van: Vincent Hart op oktober 29, 2014, 19:07:41 PM
Ik zie hier geen jaartal achter Witte Kerkuil staan http://www.dutchavifauna.nl/list  :angel:
Staat in de laatste DB Dacht ik ze gaan deze helemaal niet meer beoordelen de materie is moeilijker dan gedacht daarom geen jaartal
Hmmm, dank voor het seintje; moeten wij even verzinnen hoe wij er mee omgaan (meest voor de hand liggende uiteraard: hetzelfde).
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

#616
Oktober

2 Westelijke Baardgrasmus Maasvlakte Zuid-Holland door Thomas van der Es, Mark de Vries, Dirk van Straalen en Theo Muusse.
3 Siberische Boompieper Vuurboetsduin (Vlieland) door Eddy Nieuwstraten
3 Siberische Boompieper Vuurboetsduin (Vlieland) door Paul Schrijvershof en Marijke Roos (2e vogel)
4 Buffelkopeend Wieringermeer Noord-Holland door Onne Wouters
4 Izabeltapuit Maasvlakte Zuid-Holland door Gijsbert Mourik (waarschijnlijk een andere dan eerder)
4 Siberische Boompieper Vuurboetsduin (Vlieland) door Wim Nap en Hans Pohlmann (3e vogel)
5 Pond Herron Spec Nieuwe Wetering Zuid-Holland door T.J. de Vroedt (niet telbaar want vervaagd ingevoerd)
6 Raddes Boszanger Zeeburg (Texel) Noord-Holland door Vincent Stork
6 Raddes Boszanger Noordhollands Duinreservaat Noord-Holland door Jasper Koster en? (Niet telbaar want vangst)
6 Witkruintapuit Oestgeest Zuid-Holland door Dana Valckx 
9 Blonde Ruiter Terschellinger Polder (Terschelling) Friesland door Minne Feenstra
10 Bonapartes Strandloper Ezumakeeg Zuid Friesland door Marco van der Velde
11 Raddes Boszanger Parnassia Noord-Holland door Rutger Rotscheid, Lars Buckx, Jasper Koster en Sven Pekel (niet telbaar want vangst)
11 Isabelklauwier spec Westerduin zuid (Texel) Noord-Holland door Bouke- en Jaring Roosma
12 Roze Pelikaan Lauwersoog Groningen door Marchel Stienstra en Andries Zeilstra (Zelfde als Hengelo)
12 Roze Pelikaan Waddenzee (Vlieland) Friesland door Carla van der Maas (Zelfde als Hengelo)
13 Roze Pelikaan Madura (Texel) Noord-Holland door Sjoerd van Wierst (Zelfde als Hengelo)
14 Blauwstaart Rijssen Overijssel door JH Otten (2 vogels)
14 Roze Pelikaan Callantsoog Noord-Holland door Hugo Wieleman (Zelfde als Hengelo)
14 Siberische Taling Beugen Noord-Brabant door Gert-Jan Caspers
16 Steppeklapekster Den Helder Noord-Holland door onbekend
18 Blonde Ruiter Jaap Deensgat door André Boven (mogelijk al vanaf de 13e aanwezig, maar niet gemeld (http://waarneming.nl/waarneming/view/89315812)
18 Daurische Klauwier Noordhollands Duinreservaat Noord-Holland door Leon Edelaar
18 Blonde Ruiter Maasvlakte Zuid-Holland door Sander Schagen, Erwin van Saane en Simon Brumby
19 Mongoolse Pieper Schiermonniksoog door Marijn van Oss en Olmo van Herwaarden
25 Arendbuizerd Maasvlakte Zuid-Holland door Rien Peekstok (al Aanwezig op de 17e, maar toen niet gemeld)
25 Ijslandse Koperwiek Westerse Veld (Vlieland) door onbekend
26 Spaanse Mus Maasvlakte Zuid-Holland door Garry Bakker (alleen, of tegelijk met Daniel Benders en Wil van den Hoven?)
26 Mongoolse Pieper Vlieland Friesland door Lonnie Bregman
28 Stejnegers Roodborsttapuit Jaap Deensgat Groningen door Theo Bakker


Overvliegende Siberische boompiepers

September
27 Siberische Boompieper Kennemermeer Noord-Holland door Lars Buckx

Oktober
2 Siberische Boompieper Kennemermeer Noord-Holland door Lars Buckx en Jasper Koster
4 Siberische Boompieper Noord-Hollands Duinreservaat Noord-Holland door Ruud Altenbrug
4 Siberische Boompieper Kennemerland Noord-Holland door Dick Groenendijk (Zelfde als half uur eerder over Noord-Hollands Duinreservaat?)
4 Siberische Boompieper Kennemerland Noord-Holland door Dick Groenendijk (2e vogel een uur later)
4 Siberische Boompieper Vlissingen Zeeland door Arjen van Gilst (Later over de Nollen?)
5 Siberische Boompieper Maasvlakte Zuid-Holland door Niels van Houtum (niet telbaar want niet tijdig gemeld)
6 Siberische Boompieper Ballumer Stuifdijk (Ameland) Friesland door Paul de Jong
10 Siberische Boompieper De puinhoop (Katwijk) Zuid-Holland door Gijsbert Twigt en Peter Spierenburg
11 Siberische Boompieper Noordwijk door Maarten Wielstra (direct gemeld via wrn.nl)
12 Siberische Boompieper Den Haag Zuid-Holland door Sjaak Schilperoort, Karel Hoogteyling, Jelle van der Kruk, Gerjon Gelling, Rob Berkerlder, Remko Ivens, Peter Voois, Natalia van Gilst en Tim van der Torre
13 Siberische Boompieper Vlissingen Zeeland door Thomas Luiten

nog naar siberische boompieper kijken.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Wie weet wie de vermeende Ijslandse koperwiek gevonden heeft en hoe het doorgeven/melden precies gegaan is?
Is Nils de eerste die er aandacht aan gaf of?  :huh:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Ik merkte de vogel op (naar nu blijkt lang niet als enige overigens) en appte direct wat plaatjes van plaatjes naar Nils. Omdat die plaatjes van plaatjes een witte grondkleur van de borst leken te tonen, was Nils niet meteen overtuigd van een goede (lees: determineerbare) coburni. Enkele dagen later vond Nils een vogel met betere papieren. Toen hij de originele foto's van Wietze met zijn eigen foto's vergeleek, bleek dat het een en dezelfde vogel betreft.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Een leuke dus: meerdere mensen merken de vogel afzonderlijk van elkaar op, er worden wel apjes rondgestuurd, maar niet gepiept, omdat men niet zeker is en later wordt de vogel teruggevonden door degene die eerst zei dat het niet goed was en die piept hem weer. Wie zou hier nu punten voor moeten krijgen ???
Was jij de eerste die foto's van de koperwiek rondstuurde of hadden anderen dat al eerder gedaan?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

August

Citaat van: Folkert Jan op november 05, 2014, 09:12:33 AM
Een leuke dus: meerdere mensen merken de vogel afzonderlijk van elkaar op, er worden wel apjes rondgestuurd, maar niet gepiept, omdat men niet zeker is en later wordt de vogel teruggevonden door degene die eerst zei dat het niet goed was en die piept hem weer. Wie zou hier nu punten voor moeten krijgen ???
Was jij de eerste die foto's van de koperwiek rondstuurde of hadden anderen dat al eerder gedaan?
Is het überhaupt wel een indiensoort?
August van Rijn

migratorius

Citaat van: Folkert Jan op november 05, 2014, 09:12:33 AM
Een leuke dus: meerdere mensen merken de vogel afzonderlijk van elkaar op, er worden wel apjes rondgestuurd, maar niet gepiept, omdat men niet zeker is en later wordt de vogel teruggevonden door degene die eerst zei dat het niet goed was en die piept hem weer. Wie zou hier nu punten voor moeten krijgen ???
Wat mij betreft niemand, want te laat gemeld. Of is appjes naar vriendjes sturen ook al "melden"?

JanHein

Folkert Jan

#622
In het stroomschema is te zien dat als de vogel twitchbaar is het niet uitmaakt wanneer de vogel is gemeld. De Ijslandse koperwiek is gewoon twitchbaar en is natuurlijk indientaxon, omdat het taxon nog helemaal niet op de NL lijst staat.

Dus als door het apje van Vincent Nils nieuwschierig is geworden, is gaan kijken, de vogel piepet en de vogel vervolgens twitchbaar is dan is de ontdekking voor Vincent.

Was de vogel weg dan heeft Vincent pecht, want in principe had hij de vogel gewoon kunnen piepen en vervolgens foto's kunnen uploaden via wrn.nl of via de DBA app.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

NilsvanDuivendijk

De punten ga ik geloven F-J (en komen mij inderdaad sowieso niet toe). De vondst van de vogel heeft achteraf gezien inderdaad een merkwaardig beloop. De foto's die ik van Vincent kreeg (foto van foto) via whapp waren vermoedelijk 2x door de automatische witbalans getrokken en leken zoals Vincent al aangeeft niet voldoende voor positieve determinatie zonder maten (maar ik voegde er wel aan toe dat het er nog altijd wel 1 kon zijn). Die foto's kreeg ik, als ik me niet vergis, doordeweeks dus ik had niet begrepen dat die tijdens de afgelopen DT waren gemaakt. Toen ik de vogel het weekend daarop vond whappte ik Vincent dat ik 'toevallig' een betere kandidaat had... (de rest is bekend).

Of het een beoordeeltaxon is of niet zal ik in het eigen topic toe proberen te lichten.

Vincent Hart

Nee hoor, die foto's kreeg je live uit het veld op de DT3-zondag  ;)
Maar achteraf gezien had ik natuurlijk deze vogel gewoon op hetzelfde moment aan de andere DT-deelnemers moeten melden als minimaal 'interessant', leermomentje.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

NilsvanDuivendijk

Het wordt als maar gekker, wrs verdrongen omdat ik er zelf niet bij kon zijn....

Folkert Jan

Citaat van: Vincent Hart op november 05, 2014, 11:27:52 AM
Nee hoor, die foto's kreeg je live uit het veld op de DT3-zondag  ;)
Maar achteraf gezien had ik natuurlijk deze vogel gewoon op hetzelfde moment aan de andere DT-deelnemers moeten melden als minimaal 'interessant', leermomentje.

Dus de foto is alleen naar Nils gestuurd? :p
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

#627
November

5 Siberische Boompieper Eemshaven Groningen door Lazar Brinkhuizen en Alwin van Lubeck
9 Vale Gierzwaluw Heerhugowaard Noord-Holland door Pierre van der Wielen
9 Buffelkopeend Vossemeer Flevoland door Nellie en Kees Bijlsma
10 Bonte tapuit Zoeterwoude Zuid-Holland door Adri de Groot
11 Amerikaanse Wintertaling Westkapelle Zeeland door Marcel Klootwijk
12 Vale Gierzwaluw Robbenjager (Texel) Noord-Holland door Giel Witte
13 Vale Gierzwaluw Den Helder Noord-Holland door Ruud Brouwer
13 Daurische/Turkestaanse Klauwier Castricum Noord-Holland (vangst)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

November

5 Siberische Boompieper Eemshaven Groningen door Lazar Brinkhuizen en Alwin van Lubeck
9 Vale Gierzwaluw Heerhugowaard Noord-Holland door Pierre van der Wielen
9 Buffelkopeend Vossemeer Flevoland door Nellie en Kees Bijlsma
10 Bonte tapuit Zoeterwoude Zuid-Holland door Adri de Groot
11 Amerikaanse Wintertaling Westkapelle Zeeland door Marcel Klootwijk
12 Vale Gierzwaluw Robbenjager (Texel) Noord-Holland door Giel Witte
12 Afrikaanse Woestijngrasmus Alphen aan de Rijn Zuid-Holland door Hans Zaal
13 Vale Gierzwaluw Den Helder Noord-Holland door Ruud Brouwer
13 Turkestaanse Klauwier Castricum Noord-Holland (vangst)
21 Kleine Topper Almere Flevoland door Max Berlijn
21 Ringsnaveleend Almere Flevoland door Max Berlijn
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Je kunt je afvragen of beide vondsten van Adri aan de regels voldoen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers