Waarom geen Kleine (zoals Peter ook zegt) of Grijze (rui patroon lijkt mij goed te passen,toch?) . Ik zie er geen Bona of Bairds in, veel te korte vleugelprojectie bijv.
Juli03 Steppekievit Liessel Noord-Brabant door Mario Joosten04 Krekelzanger Twijzel Friesland door Teunis Ijlstra07 Grauwe Fitis Vlieland Friesland door Carl Zuhorn (zelfde als eerder?)11 Aziatische goudplevier Slufter Texel door Ruud van Beusekom11 Terekruiter Scherpenisse Zeeland door Kris de Rouck12 Ralreiger Hilversum Noord-Holland door Hans van Oosterhout. (zelfde als eerder?)12 Vale Gier Bergambacht Zuid-Holland door Ton de Groot (in afwachting beschrijving)13 Terekruiter Breebaartpolder Groningen door Eelke Schoppers23 Bruinkopgors Opslagterrein Erika Zeeland door Floor Arts27 Buffelkopeend Eemmeer Noord-Holland door Ruud van Beusekom (Niet de escape van het Naardermeer)29 Steppevorkstaartplevier Skrins Friesland door Simon de Winter (2 vogels)29 Steppevorkstaartplevier Zuidlaardermeer Groningen door Jan Lok29 Grijze Wouw Putten Gelderland door Mathijn van Dijk30 Poelsnip Zwarte water Overijssel door Mark Zekhuis31 Alpengierzwaluw Stukfjild Friesland door Folkert Jan Hoogstra
Was al gebeurd
Die fuscus van de 22e mag er wel uit, voldoet niet aan de criteria voor aanvaarding.
28 Izabeltapuit Maasvalkte Zuid-Holland door Roelof de Beer en Rob Halff
Volgens dit verhaaltje liep jij ergens anders ten tijde van de ontdekking Gevonden met Roelof de Beer vanuit rijdende auto zittend op een hek. Meteen gingen de alarmbellen af. Auto aan de kant en de vogel vrij snel teruggevonden. Direct vielen een aantal kenmerken op die goed op Izabeltapuit passen. Vincent Hart gebeld (die wat verder op liep te zoeken) en samen met z'n 3en de vogel uitvoerig kunnen bekijken, fotograferen en alle relevante kenmerken kunnen vaststellen. Dank gaat ook uit voor extra info/bevestiging van onze whapgroep en Nils v D en Han Z. Dit geval betreft de 9e Izabeltapuit voor Nederland, de 3e op de Maasvlakte en mijn 4e in Nederland. Na vanmorgen ook al een Kleine Vliegenvanger en 2 wkn geleden een Kleine Spotvogel gevonden te hebben is ons najaar al meer dan geslaagd. Wat nu als ze Wietze hadden gebeld ipv jou. Was hij dan ook de ontdekker geweest?
Citaat van: Folkert Jan op september 29, 2014, 14:35:56 pmVolgens dit verhaaltje liep jij ergens anders ten tijde van de ontdekking Gevonden met Roelof de Beer vanuit rijdende auto zittend op een hek. Meteen gingen de alarmbellen af. Auto aan de kant en de vogel vrij snel teruggevonden. Direct vielen een aantal kenmerken op die goed op Izabeltapuit passen. Vincent Hart gebeld (die wat verder op liep te zoeken) en samen met z'n 3en de vogel uitvoerig kunnen bekijken, fotograferen en alle relevante kenmerken kunnen vaststellen. Dank gaat ook uit voor extra info/bevestiging van onze whapgroep en Nils v D en Han Z. Dit geval betreft de 9e Izabeltapuit voor Nederland, de 3e op de Maasvlakte en mijn 4e in Nederland. Na vanmorgen ook al een Kleine Vliegenvanger en 2 wkn geleden een Kleine Spotvogel gevonden te hebben is ons najaar al meer dan geslaagd. Wat nu als ze Wietze hadden gebeld ipv jou. Was hij dan ook de ontdekker geweest?Ik lees het anders Folkert Vincent zat ook in de auto maar na het parkeren van de auto ging hij op een andere plek zoeken .
Gaat me niet om jou hoor Wietze. Zag toevallig je FB bericht met de bunzing. Voor jou naam had ik elke willekeurige naam kunnen verzinnen.Ander voorbeeld: Strax DT 2 er wordt wat gevonden. Determinatie kan lastig zijn dus de app groep wordt ingeschakeld. Is dan iedereen de ontdekker als die aanschuift?
Bijna goed We zaten inderdaad met z'n drieën in de auto. Ik zag de vogel de eerste keer, vanuit de rijdende auto, niet (met deze vogel was ik anders ook wel gealarmeerd geweest, heb redelijk wat Izabel gezien in het buitenland). We parkeerden bij de bosjes waar we heengereden waren om te checken. Rob en Roelof waren ongerust over de tapuit en liepen erheen. Ik twijfelde of ik mee zou lopen maar taxeerde (zonder hem gezien te hebben dus) dat het een blekere 1e kj Tapuit zou blijken dus liep vast naar de bosjes (50m van de tapuit met de auto tussenin). Na een minuut belde Rob dat de vogel ook aan de grond bijzonder eng was. Toen maar even gaan kijken. Vervolgens samen vogel vastgelegd en afgemaakt.Of het voor FJ's lijstje een ontdekking van ons drieën is of alleen van R&R is aan hem. Wij beschouwen zo'n ontdekking waarbij je met meer mensen aan het vogelen bent altijd als ontdekking van het hele team. Het binnenslepen van zo'n vogel is altijd een team effort namelijk, iedereen levert daar een onmisbare bijdrage aan. Een andere keer ben je zelf wel degene/een van degenen die de vogel als eerste opmerkt.
Hij word is ingediend bij het CDNA met alle drie de namen.
Zie overigens ook regel 2 hier: http://punkbirder.webs.com/selffoundrules.htmTenslotte hebben wij de situatie dat je met meer personen gaat vogelen, niet uitgevonden
Als de ontdekkers zeggen dat ze het met ze drieën gedaan hebben. Dan hebben ze het met ze drieën gedaan. Hij word ingediend bij het CDNA met alle drie de namen. Dus komt het zo in het Jaarverslag dus waarom niet in deze lijst?
Citaat van: Vincent Hart op september 29, 2014, 17:07:44 pmZie overigens ook regel 2 hier: http://punkbirder.webs.com/selffoundrules.htmTenslotte hebben wij de situatie dat je met meer personen gaat vogelen, niet uitgevonden If you hear about the bird and travel to help identify it, you’re not involved in the find, you are just twitching it Maar wat daar staat boeit mij niet. We kijken hier gewoon naar deze lijst. Als de meederheid vind dat je meegenomen wordt, wordt je meegenomen en anders niet .Met august jij en mij staat het nu 3-0 Ik heb je erbij gezet. Mochten er veel tegenberichten komen zien we dan verder
Citaat van: Folkert Jan op september 29, 2014, 17:21:24 pmCitaat van: Vincent Hart op september 29, 2014, 17:07:44 pmZie overigens ook regel 2 hier: http://punkbirder.webs.com/selffoundrules.htmTenslotte hebben wij de situatie dat je met meer personen gaat vogelen, niet uitgevonden If you hear about the bird and travel to help identify it, you’re not involved in the find, you are just twitching it Maar wat daar staat boeit mij niet. We kijken hier gewoon naar deze lijst. Als de meederheid vind dat je meegenomen wordt, wordt je meegenomen en anders niet .Met august jij en mij staat het nu 3-0 Ik heb je erbij gezet. Mochten er veel tegenberichten komen zien we dan verderZijn er dan mensen die de ontdekkers kunnen tegenspreken?