Augustus
1 Vale Gier Den Helder Noord-Holland door Sander Lagerveld, Robbert Jak en Liesbeth van der Vlies
3 Vale Gier Leersumse Veld Utrecht door Hans Deenen (Zou volgens Herman van der Meer) andere vogel zijn als die van Noord-Holland gezien de linker vleugel).
Ik ga ervan uit dat de Vale Gier van Gelderland dezelfde is als die van Utrecht.
Ik zou bij de Vale Gier van Leersum de goede naam zetten: http://waarneming.nl/waarneming/view/86894018 (Leen van Ginkel).
Die is eerder bij Maurik gemeld (Hans Deenen idd) maar met 0,0 beschrijving vind ik het nogal dubieus om hem erbij te zetten... maar ja tis jouw lijstje.
(10km in 15min is 40km/u... is zwevend toch best een pittige snelheid maar t kan).
De waarneming van Hans kan nagenoeg niet zijn opgepikt door Leen, dus die laatste heeft (met platen) de juiste documentatie te pakken. Lijkt me raar als Hans dan de punten ervoor krijgt...?
De waarneming van Maartensdijk is tegelijkertijd http://waarneming.nl/waarneming/view/86901569 als Leersum en haaks op de eerdere afstand.
Ook een beschrijving waar je alle kanten mee op kan.
De Struikriet had contrastrijke tertials en veel te lange hpp, was daarom ook een Kleine Kar.
- Struikriet verwijderd
- Goeie plek vermeld bij de waarneming van vale gier van Hans Deenen
- Vale Gier Leersumse veld apart vermeld en beide melders als ontdekker vermeld (Had eerst gewoon de eerst ingevoerde waarneming gepakt)
- Vale Gier Maartensijk toegevoegd, omdat het gezien het tijdstip een andere vogel moet zijn dan van het Leersumse Veld.
Daarnaast nog maar eens de volgende opmerkingen.
- Ik plaats alle waarnemingen die op de dag van waarnemen als zeker wordt gemeld op DBA en/of Waarneming.nl.
- Ook waarnemingen die op de dag zelf als onzeker worden gemeld, maar later toch zeker blijken, omdat de vogel er nog zit en beter bekeken kan worden, worden hier vermeld.
- Documentatie is geen voorwaarde om in dit topic vermeld te worden. (Ook waarnemingen zonder enige beschrijving worden hier dus vermeld)
- Een waarneming met bewijs die (mogelijk) wijst op een andere soort wordt verwijderd als de waarnemer de waarneming intrekt.
- Waarneming zullen in de Ranking (die dus niet gelijk is aan de waarnemingen in dit topic) alleen meetellen als deze door het CDNA zijn aanvaard
Een vale gier zonder of met summiere beschrijving wordt hier dus geplaatst zolang de waarnemer de waarneming als zeker meld. Uiteraard maken dit soort waarnemingen nauwelijks kans bij de CDNA en zullen daardoor uiteindelijk niet meegenomen worden in de ranking.
Aangezien het nog niet zo vlot loopt met het aanvaarden dan wel afwijzen van alle gevallen die al in dit topic staan duurt het langer voordat er een echte ranking komt.