Self found ranking vanaf 01-01-2014

Gestart door Folkert Jan, december 23, 2013, 23:26:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

GijsB

Citaat van: Folkert Jan op juni 09, 2014, 17:15:19 PM

07 Vale Gier Biesbosch Noord-Brabant door onbekend (3 vogels)(Vogels uit de Korendijk Groep?)



Niet echt te tellen als ontdekking dit. Jorrit Vlot pikte ze als eerste op aan de hand van een bericht dat hij kreeg dat ze boven Dorderecht gezien waren en onze kant op kwamen. Zijn (vrijwel) zeker vogels uit de Korendijk groep
Gijs

Vincent Hart

Citaat van: Martijn Bot op juni 10, 2014, 21:57:01 PM
Je bent in het veld, neemt waar, legt vast en meldt. Als je dat hebt gedaan, verdien je de credits, ook al plak je daar in eerste instantie geen of een verkeerd plaatje op. Dat kan iedereen immers overkomen. Dat iemand anders de waarneming vervolgens van achter de computer tot een ontdekking promoveert is alleen leuk voor twitchend Nederland, maar maakt de ontdekking niet ineens tot de zijne/hare.
Maar is het omgekeerd wel jouw 'ontdekking' als je een zeldzaamheid als zekere algemene soort meldt en daarmee geheel afhankelijk bent van anderen?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

maartenwielstra

Ik had een keer een overtrekkende Citroenkwik opgenomen (geluid). Eerste indruk was Citroenkwik, maar had weinig tijd om goed te checken (ervaring met geluid was weggezakt). Heb de opname doorgestuurd naar kennis als vreemde pieper of kwikstaart. Toen bleek het Citroen. Toch voelt dit als mijn ontdekking, omdat ik dacht aan iets zeldzaams, en daar melding van maakte. Ik koos ervoor anderen om hulp te vragen, terwijl ik hem ook achteraf zelf had kunnen determineren door er iets meer tijd in te stoppen. We willen mensen niet stimuleren om waarnemingen voor zichzelf te houden tot de determinatie rond is, toch?


En dan deze: Casper Zuyderduyn ziet een late tapuit (Casper was nog heel klein toen). Rene van Rossum maakt er een Bonte Tapuit van. Deze en andere discussies spelen bij een Katwijk-ontdek-ranking. Casper zat goed met de groep, niet zozeer met 'iets geks/zeldzaams'. Wie krijgt de punten?


Erica de Goey ziet een vogeltje. Rene van Rossum determineert het als Brilgrasmus. Dan gaan mijn credits toch weer eerder naar René. Waar leg je de grens?

Folkert Jan

Citaat van: Martijn Bot op juni 10, 2014, 21:57:01 PM
Je bent in het veld, neemt waar, legt vast en meldt. Als je dat hebt gedaan, verdien je de credits, ook al plak je daar in eerste instantie geen of een verkeerd plaatje op. Dat kan iedereen immers overkomen. Dat iemand anders de waarneming vervolgens van achter de computer tot een ontdekking promoveert is alleen leuk voor twitchend Nederland, maar maakt de ontdekking niet ineens tot de zijne/hare.

Maar je wil toch juist een ranking waaruit de beste vogelaar naar boven komt? Verkeerde determinaties horen daar mijns inzien niet in thuis.
Ik merk wel dat er meer mensen voor zijn om de schreeuwarend in de ranking te zetten dan dat er mensen tegen zijn. In dat geval mag de grote grijze snip er ook in, want ook op dezelfde dag gemeld met foto. Of denkt men daar anders over?

De regel zou dan veranderd kunnen worden in. Dezelfde dag melden en dezelfde dag moet de determinatie correct zijn, ongeacht wie de herdeterminatie doet?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Citaat van: GijsB op juni 10, 2014, 22:18:04 PM
Citaat van: Folkert Jan op juni 09, 2014, 17:15:19 PM

07 Vale Gier Biesbosch Noord-Brabant door onbekend (3 vogels)(Vogels uit de Korendijk Groep?)



Niet echt te tellen als ontdekking dit. Jorrit Vlot pikte ze als eerste op aan de hand van een bericht dat hij kreeg dat ze boven Dorderecht gezien waren en onze kant op kwamen. Zijn (vrijwel) zeker vogels uit de Korendijk groep

Dank voor de info.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Citaat van: Vincent Hart op juni 10, 2014, 23:14:22 PM
Ook een leuke: Dezelfde kleine geelpoot van de Keeg bleek al op 1 juni aanwezig http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=280921.msg1632901#msg1632901

Helaas pindakaas, maar zal de info toevoegen
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Citaat van: maartenwielstra op juni 10, 2014, 23:54:24 PM
Ik had een keer een overtrekkende Citroenkwik opgenomen (geluid). Eerste indruk was Citroenkwik, maar had weinig tijd om goed te checken (ervaring met geluid was weggezakt). Heb de opname doorgestuurd naar kennis als vreemde pieper of kwikstaart. Toen bleek het Citroen. Toch voelt dit als mijn ontdekking, omdat ik dacht aan iets zeldzaams, en daar melding van maakte. Ik koos ervoor anderen om hulp te vragen, terwijl ik hem ook achteraf zelf had kunnen determineren door er iets meer tijd in te stoppen. We willen mensen niet stimuleren om waarnemingen voor zichzelf te houden tot de determinatie rond is, toch?

Licht er in het licht van deze ranking dus even aan of de melding landelijk werd verspreid. Het is toch juist mooi dat die vogelaar die direct door heeft dat er zeer waarschijnlijk een citroenkwik overvloog daarvoor punten ziet in de ranking. Er zullen genoeg vogelaars zijn die totaal geen idee hebben als ze zo'n roep horen.

En dan deze: Casper Zuyderduyn ziet een late tapuit (Casper was nog heel klein toen). Rene van Rossum maakt er een Bonte Tapuit van. Deze en andere discussies spelen bij een Katwijk-ontdek-ranking. Casper zat goed met de groep, niet zozeer met 'iets geks/zeldzaams'. Wie krijgt de punten?

Op basis van oude regel zou het belangrijk zijn of hij de soort als onzeker meld en hulp inroept. In de nieuwe situatie maakt het alleen uit of aan het einde van de dag de determinatie juist was. In beide gevallen zouden de punten naar Casper gaan. Rene zou alleen punten kunnen krijgen als hij niets wist van de melding van casper en daar een bonte tapuit vind.

Erica de Goey ziet een vogeltje. Rene van Rossum determineert het als Brilgrasmus. Dan gaan mijn credits toch weer eerder naar René. Waar leg je de grens?

Wederom. Als Rene op verzoek van Erica ging kijken krijgt erica de punten. Het was zij die middels het verzoek tot hulp ervoor heeft gezorgd dat er een brilgrasmus op de lijst staat. Overigens wel een idee om in de lijst die ik hier bijhoud te vermelden wie een wezenlijke bijdrage leverde aan de determinatie in het veld.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

DKoppenol

Citaat van: Folkert Jan op juni 11, 2014, 08:29:24 AM
Citaat van: Martijn Bot op juni 10, 2014, 21:57:01 PM
Je bent in het veld, neemt waar, legt vast en meldt. Als je dat hebt gedaan, verdien je de credits, ook al plak je daar in eerste instantie geen of een verkeerd plaatje op. Dat kan iedereen immers overkomen. Dat iemand anders de waarneming vervolgens van achter de computer tot een ontdekking promoveert is alleen leuk voor twitchend Nederland, maar maakt de ontdekking niet ineens tot de zijne/hare.

Maar je wil toch juist een ranking waaruit de beste vogelaar naar boven komt? Verkeerde determinaties horen daar mijns inzien niet in thuis.
Ik merk wel dat er meer mensen voor zijn om de schreeuwarend in de ranking te zetten dan dat er mensen tegen zijn. In dat geval mag de grote grijze snip er ook in, want ook op dezelfde dag gemeld met foto. Of denkt men daar anders over?

De regel zou dan veranderd kunnen worden in. Dezelfde dag melden en dezelfde dag moet de determinatie correct zijn, ongeacht wie de herdeterminatie doet?

Klinkt als een strakke regel!
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

Edwin Schuller

Mee eens. Wat je wil is juist dat mensen iets bijzonders meteen op het net slingeren, ook al is de determinatie nog maar half af. Beloon ze dan vooral door ze minimaal de rest van de dag te gunnen om nog eens rustig door te bomen of het nou een Schreeuw- of Dwergarend betrof.

De beste vogelaar is m.i. niet iemand die thuis met literatuur en het web voorhanden op z'n gemak determinaties van anderen tegen het licht houdt, maar de vogelaar die in het veld met beperkte middelen toch het verschil ziet tussen een xx-Arend en een buizerd en dit zo snel mogelijk wereldkundig maakt.
Edwin Schuller

Vincent Hart

Nou... de 'betere' vogelaar is in het algemeen de vogelaar die de determinatie juist heeft  ;)

Voor deze competitie is degene die wat een Schreeuwarend blijkt te zijn meldt inderdaad degene die 'beloond' zou moeten worden.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Citaat van: Vincent Hart op juni 11, 2014, 10:22:55 AM
Nou... de 'betere' vogelaar is in het algemeen de vogelaar die de determinatie juist heeft  ;)

Voor deze competitie is degene die wat een Schreeuwarend blijkt te zijn meldt inderdaad degene die 'beloond' zou moeten worden.

Je laatste zin kan ik op 2 manieren lezen.
Degene die de vogel heeft gemeld als dwergarend OF degene die van achter een schermpje aangaf dat het een schreeuwarend betrof? ;)

Wat vind jij van de suggestie de regel aan te passen als zijnde in alle gevallen voor de vinder van de vogel spec telbaar als maar die dag de determinatie goed is?
En wat als de determinatie pas de tweede dag goed is? Nooit tellen, Altijd tellen of alleen tellen indien de vogel nog twitchbaar is?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Citaat van: frankmeer op juni 11, 2014, 11:44:44 AM
Citaat van: Folkert Jan op juni 09, 2014, 17:15:19 PM
Juni 2014
08 Kleine Geelpootruiter Ezumakeeg zuid Friesland door Martin Olthof

Hoi Folkert-Jan, had je http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=280921.0 al gezien? Nieuwe ontdekker voor de Kleine Geelpoot Lauwersmeer.

Martin blijft gewoon de ontdekker voor de ranking. Hij wist op het moment van melden niet van deze waarneming net als alle anderen hier volgens mij. Ik heb hierboven al wel toegevoegd dat hij de vogel al eerder ontdekt had.

Overigens erg opvallend dat de vogel in het drukst bezochte gebied van het noorden 9 dagen niet gevonden is.  :rolleye:
Toch maar weer eens vaker daar zoeken. Zoek er zelf bijna nooit met het idee dat alles wat daar zit toch wel door anderen gevonden wordt en dat ik dan beter ergens anders kan zoeken  :rolleye:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Martijn Bot

Citaat van: Folkert Jan op juni 11, 2014, 11:49:54 AM
Overigens erg opvallend dat de vogel in het drukst bezochte gebied van het noorden 9 dagen niet gevonden is.  :rolleye:
Toch maar weer eens vaker daar zoeken. Zoek er zelf bijna nooit met het idee dat alles wat daar zit toch wel door anderen gevonden wordt en dat ik dan beter ergens anders kan zoeken  :rolleye:
Er komen heel veel mensen met verrekijkers in de Ezumakeeg, maar bij velen van hen is de mogelijkheid dat ze een Koningseider melden als Pimpelmees een reeël gevaar. Dat er zodoende zeldzaamheden over het hoofd worden gezien verbaast mij niets.

frankmeer

#404
Citaat van: Folkert Jan op juni 11, 2014, 11:49:54 AM
Citaat van: frankmeer op juni 11, 2014, 11:44:44 AM
Citaat van: Folkert Jan op juni 09, 2014, 17:15:19 PM
Juni 2014
08 Kleine Geelpootruiter Ezumakeeg zuid Friesland door Martin Olthof

Hoi Folkert-Jan, had je http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=280921.0 al gezien? Nieuwe ontdekker voor de Kleine Geelpoot Lauwersmeer.

Martin blijft gewoon de ontdekker voor de ranking. Hij wist op het moment van melden niet van deze waarneming net als alle anderen hier volgens mij. Ik heb hierboven al wel toegevoegd dat hij de vogel al eerder ontdekt had.

Overigens erg opvallend dat de vogel in het drukst bezochte gebied van het noorden 9 dagen niet gevonden is.  :rolleye:
Toch maar weer eens vaker daar zoeken. Zoek er zelf bijna nooit met het idee dat alles wat daar zit toch wel door anderen gevonden wordt en dat ik dan beter ergens anders kan zoeken  :rolleye:

Klopt, geldt ook voor de noordpunt Texel  :) Kan je nagaan hoe dat voor de minder goed bevogelde gebieden is...

Maar voor de Kleine Geelpoot nu Martin Olthoff aanwijzen als ontdekker en de eerste ontdekker ter zijde schuiven is ook een beetje gek toch? Als het argument daarvoor is dat hij niet van de eerdere waarnemingen afwist, kan het zomaar gebeuren dat je bij een vogel straks 3 of 4 'ontdekkingen' en dus ook ontdekkers hebt. Overigens zouden er in het geval van deze geelpoot dan 3 ontdekkers (voor de 1e, 5e en 8e) zijn... Ik heb ook eens een Roodhalsgans ontdekt die blijkbaar eerder die dag door een ander al was gevonden (wat ik niet wist) en Robert net zo voor een franjepoot.
Frank van der Meer

Folkert Jan

Citaat van: frankmeer op juni 11, 2014, 13:35:13 PM
Citaat van: Folkert Jan op juni 11, 2014, 11:49:54 AM
Citaat van: frankmeer op juni 11, 2014, 11:44:44 AM
Citaat van: Folkert Jan op juni 09, 2014, 17:15:19 PM
Juni 2014
08 Kleine Geelpootruiter Ezumakeeg zuid Friesland door Martin Olthof

Hoi Folkert-Jan, had je http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=280921.0 al gezien? Nieuwe ontdekker voor de Kleine Geelpoot Lauwersmeer.

Martin blijft gewoon de ontdekker voor de ranking. Hij wist op het moment van melden niet van deze waarneming net als alle anderen hier volgens mij. Ik heb hierboven al wel toegevoegd dat hij de vogel al eerder ontdekt had.

Overigens erg opvallend dat de vogel in het drukst bezochte gebied van het noorden 9 dagen niet gevonden is.  :rolleye:
Toch maar weer eens vaker daar zoeken. Zoek er zelf bijna nooit met het idee dat alles wat daar zit toch wel door anderen gevonden wordt en dat ik dan beter ergens anders kan zoeken  :rolleye:

Klopt, geldt ook voor de noordpunt Texel  :) Kan je nagaan hoe dat voor de minder goed bevogelde gebieden is...

Maar voor de Kleine Geelpoot nu Martin Olthoff aanwijzen als ontdekker en de eerste ontdekker ter zijde schuiven is ook een beetje gek toch? Als het argument daarvoor is dat hij niet van de eerdere waarnemingen afwist, kan het zomaar gebeuren dat je bij een vogel straks 3 of 4 'ontdekkingen' en dus ook ontdekkers hebt. Overigens zouden er in het geval van deze geelpoot dan 3 ontdekkers (voor de 1e, 5e en 8e) zijn... Ik heb ook eens een Roodhalsgans ontdekt die blijkbaar eerder die dag door een ander al was gevonden (wat ik niet wist) en Robert net zo voor een franjepoot.

Zelfde probleem als de geelsnavelduiker. Degene die de vogel als eerste meld en aan de andere voorwaarden heeft voldaan krijgt de punten in de ranking. Dit is dus gewoon 1 persoon (of meerdere als hij door meerdere vogelaars op hetzelfde tijdstip wordt ontdekt). De persoon die de vogel eerder heeft gevonden, maar niet heeft gemeld heeft pech.
Was het nu bekend dat er een kleine geelpoot zat voordat Martin daar ging vogelen kan Martin de ontdekking uiteraard niet tellen.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Met het belang dat je hier aan het (tijdig) doorgeven van ontdekkingen geeft, lijkt me alleen punten voor de meldende ontdekker inderdaad prima. Voor persoonlijke zelfontdeklijstjes lijkt me een ontdekking van een soort die later al eerder blijkt te zijn gevonden gewoon telbaar: Zolang jij niet naar een gebied gaat in de wetenschap dat soort X daar zit, is dat gewoon (ook) jouw ontdekking. We weten wel zeker dat Martin geen voorkennis had?  >:D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Innocent until guilt is proven. Daarbij in dit geval ook geen verdachte omstandigheden ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Martijn Bot

Citaat van: Folkert Jan op juni 11, 2014, 18:27:21 PM
Innocent until guilt is proven. Daarbij in dit geval ook geen verdachte omstandigheden ;)
Martin maakt zich echt niet druk om een zelf ontdekte Kleine Geelpoot meer of minder voor een spelletje waarvan hij het bestaan hoogst waarschijnlijk niet eens kent....

Folkert Jan

#409
Juni 2014

01 Steppevorkstaartplevier Groene Jonker Zuid-Holland door Teus Luijendijk
01 Krekelzanger Beekbergen Gelderland door Tim de Boer
03 Grauwe fitis Castenray Limburg door Frank Meeuwissen
03 Dwergarend Zandberg Zeeland door Huub Bun
06 Struikrietzanger Reddingsboothuis Texel door Diederik Kok
06 Vale Gier Alphen Noord-Brabant door Teun van Kessel
06 Vale Gier Tilburg Noord-Brabant door Davey de Waard
06 Vale Gier Korendijk Zuid-Holland door Bryan Rietveld (6vogels tot later max 14/15?)
07 Ralreiger Camperduin Noord-Holland door Maarten Platteeuw
07 Ralreiger Hilversum Bovenmeent Noord-Holland door Onbekend
07 Vale Gier Swifterbant Flevoland door Conny Leijdekker-Winthorst en Miranda van Rijn (2 vogels)
07 Vale Gier Annen Drenthe door Harold Steendam (4 vogels)
07 Vale Gier Asten Noord-Brabant door H. van E (2 vogels)
07 Vale Gier Binnenbedijkte maas door V. Hazelbag (3 vogels)(vogels uit de Korendijk groep?)
08 Kleine Geelpootruiter Ezumakeeg zuid Friesland door Martin Olthof
08 Schreeuwarend Losser Overijssel door Wim van der Woning (niet telbaar, want geherdetimineerd door een ander)
08 Grauwe Fitis Schiermonnikoog Friesland door André van der Plas
08 Bergfluiter Schiermonnikoog Friesland door Henk Krajenbrink
11 Blonde Ruiter Grevelingen Zeeland door George Tanis
12 Grauwe Fitis Schoorlse duinen Noord-Holland door Kees Klaij


  • Wie weet wie de Ralreiger bij Hilversum gevonden heeft?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

frankmeer

Frank van der Meer

pwolf

11 [/size]Blonde Ruiter[/size] Grevelingen Zeeland door George Tanis
[/size]
[/size]Grevelingen Noord, Zuid-Holland...
[/size]
[/size]p.
Pim Wolf, Vlissingen

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Juni 2014

01 Steppevorkstaartplevier Groene Jonker Zuid-Holland door Teus Luijendijk
01 Krekelzanger Beekbergen Gelderland door Tim de Boer
03 Grauwe fitis Castenray Limburg door Frank Meeuwissen
03 Dwergarend Zandberg Zeeland door Huub Bun
06 Struikrietzanger Reddingsboothuis Texel door Diederik Kok
06 Vale Gier Alphen Noord-Brabant door Teun van Kessel
06 Vale Gier Tilburg Noord-Brabant door Davey de Waard
06 Vale Gier Korendijk Zuid-Holland door Bryan Rietveld (6vogels tot later max 14/15?)
07 Ralreiger Camperduin Noord-Holland door Maarten Platteeuw
07 Ralreiger Hilversum Bovenmeent Noord-Holland door Onbekend
07 Vale Gier Swifterbant Flevoland door Conny Leijdekker-Winthorst en Miranda van Rijn (2 vogels)
07 Vale Gier Annen Drenthe door Harold Steendam (4 vogels)
07 Vale Gier Asten Noord-Brabant door H. van E (2 vogels)
07 Vale Gier Binnenbedijkte maas door V. Hazelbag (3 vogels)(vogels uit de Korendijk groep?)
08 Kleine Geelpootruiter Ezumakeeg zuid Friesland door Martin Olthof (blijkbaar al vanaf 1 juni aanwezig, maar niet eerder gemeld)
08 Schreeuwarend Losser Overijssel door Wim van der Woning (geherdetimineerd door een ander, maar wel telbaar)
08 Grauwe Fitis Schiermonnikoog Friesland door André van der Plas
08 Bergfluiter Schiermonnikoog Friesland door Henk Krajenbrink
11 Blonde Ruiter Grevelingen noord Zuid-Holland door George Tanis
12 Grauwe Fitis Schoorlse duinen Noord-Holland door Kees Klaij
13 Struikrietzanger Westkapelle Zeeland door Jaco Walhout
13 Grauwe Fitis Oost-Vlieland Friesland door Marc Dijksterhuis (zelfde als eerder?)
20 Ralreiger Heeg Friesland door Bert Zijlstra
21 Terekruiter Lemmer Friesland door Sietse Bernardus
22 Kleine geelpootruiter Stellendam Zuid-Holland door G.B. Kortleve en A.L. Engelhard

  • Wie weet wie de Ralreiger bij Hilversum gevonden heeft?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Kleine geelpoot lijkt me nog wat prematuur om hier op te nemen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

#415
Citaat van: Vincent Hart op juni 22, 2014, 23:52:54 PM
Kleine geelpoot lijkt me nog wat prematuur om hier op te nemen.

Mwoah ik vind de beschrijving toch wel redelijk. De tekening op rug en stuit is al beschreven en sluit tureluur al uit.
edit: zie nu de foto's
Lijkt wel een erg lange snavel te hebben. Wel lang achtereind en poten ook wel heel erg geel.

Zie geen reden om hem er eerst uit te laten
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

HPM

Ik denk dat het in het algemeen wel goed is om niet bij iedere nieuwe melding een aangepast maandoverzicht te plaatsen.
Als je dat na afloop van de maand doet ben je een groot deel van de mogelijke onzekerheden al kwijt en het bespaart een hoop vrijwel identieke berichten die dan later misschien weer moeten worden herzien vanwege nieuwelingen en fouten.DAt is in ieder geval wat ik zou doen.
Herman van der Meer

Folkert Jan

Ik heb gemerkt dat als ik het er niet gelijk er in zet het steeds lastiger wordt te achterhalen welke gevallen eventueel dezelfde betreffen en wie de ontdekker was. Ook vergeet ik dan wel eens 1 (dwergarend bv). Als ik iets toegevoegd heb verwijder ik de oude post.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

HPM

Citaat van: Folkert Jan op juni 23, 2014, 12:17:09 PM
Ik heb gemerkt dat als ik het er niet gelijk er in zet het steeds lastiger wordt te achterhalen welke gevallen eventueel dezelfde betreffen en wie de ontdekker was. Ook vergeet ik dan wel eens 1 (dwergarend bv). Als ik iets toegevoegd heb verwijder ik de oude post.

Bijhouden hoeft toch niet hetzelfde te zijn als hier posten?
Herman van der Meer

Folkert Jan

klopt, maar waarom op 2 plekken als het ook op 1 kan
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013