Een mooi initiatief!
Een geval als de Kasp zoals de sympathieke Alex Bos meldt vind ik niet telbaar. Hulde en dank voor de terugvondst, maar hij was doelbewust op zoek naar deze soort en dit individu.
Dit wordt zo'n welles/nietes spelletje waar niemand wat aan heeft.

Ik weet hoe het is gegaan en dat heb ik hier al eerder uitgelegd en dat is wat voor mij telt.
Waar het mij om gaat is het principe. In de avond wordt een vogel gevonden, die 's ochtends niet meer op dezelfde plek wordt aangetroffen. Bij veel vogels is het bekend dat ze 's nachts trekken, dus de kans dat de vogel weg is, is zeer groot. Wanneer de vogel dan op een hele andere locatie wordt aangetroffen zou je hier kunnen spreken van een ontdekking, ongeacht of de vogel al eerder is gezien. Daarom mijn vraag hoe er met een dergelijke (her)ontdekking omgegaan wordt.
Het geval Kasp staat hier verder buiten, aangezien hij totaal niet meetelt. Ik heb het alleen gebruikt als voorbeeld. Ik ga er vanuit dat dit soort gevallen in de toekomst veel discussie op kunnen leveren, dus kunnen we er beter nu over nadenken. Achteraf praten is altijd heel makkelijk.
En dat ik er veel mensen blij mee heb gemaakt is mooi meegenomen. Zelf stond ik met mn mond vol tanden en was het mn mooiste beleving ooit. In 5 minuten, 300 man om je heen hebben en de weg bijna niet meer begaanbaar