Ik ben nog een keer heel dutch avifauna en waarneming.nl langsgelopen. Ik mis nog steeds de volgende waarnemingen als aanvaarde of roulerende gevallen.
De bedoeling was dat ik dit al eerder klaar had, maar had wat weinig tijd i.v.m. voorbereidingen voor de Big Day

Ik heb de waarnemers welke wel bewijs bij hun waarneming hebben bijgevoegd een mail gestuurd om na te gaan of ze deze waarneming nog gaan indienen. (p.s. het lijstje met bewijs mag genegeert worden, die is nie volledig. er zijn waarnemingen met bewijs die daar nog niet in staan. het is maar een werklijstje. De meeste van deze mensen hebben alsnog een mail ontvangen)
De uiterste datum waarop de gevallen moeten rouleren verleg ik naar 1 juli. Alle gevallen die dan nog niet rouleren doen definitief niet mee met de ranking.
Na 1 juli zal ik de eerste voorlopige ranking opmaken.
Ik zal (hopelijk morgen) nog een lijst toevoegen van alle waarnemingen welke ik nu heb opgenomen inclusief de ontdekkers. Mocht ik daar nog fouten in hebben staan kunnen die nog hersteld worden. Tevens heb ik een verzoek uit staan bij Dutch Birding of ik op die website ook een artikel hieraan kan wijden mochten er mensen zijn welke dit topic niet volgen.
Bij vragen of opmerkingen hoor ik dat graag.