Login portaal laatste versie Obsmapp niet meer mogelijk

Gestart door VeerleDS, december 18, 2013, 19:53:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

VeerleDS

Dag Alex, Dag Hisko,

Ik heb zondag de laatste versie van Obsmapp geinstalleerd en sindsdien kan ik geen uploads meer doen.
Mijn login gegevens worden niet meer herkend, ongeacht welke gegevens ik invoer.
Ik heb twee accounts (eigen account en werkgroepaccount) en geen beiden wordt aanvaard.
Nochtans kan ik met beiden normaal inloggen (op waarneming.nl, waarnemingen.be).
Beide logins geven in Obsmapp "ongeldige gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord".
De laatste oplossing vermeld in de FAQ op dit forum -het opnieuw downloaden van de portaalgegevens via het downloadscherm - werkt ook niet.
Wat kan ik nog doen?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,
Veerle

hiskodevries

Veerle je gebruikt wel je inlognaam en niet je naam neem ik aan.
Als je dit wel goed doet neem dan van mij aan dat je echt de verkeerde gegevens gebruikt. Meestal het wachtwoord.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

VeerleDS

Alex, Hisko,

Mijn login en paswoord zijn toch niet veranderd door een nieuwe versie van Obsmapp te downloaden?
Hoe dan ook: Ik log in op dezelfde manier (gebruikersnaam, paswoord) als op waarneming.nl, waarnemingen.be, observado.org (op mijn pc). Alleen in Obsmapp krijg ik een ongeldige login. Ik heb het vinkje 'paswoord tonen' aangezet om zeker te zijn dat het paswoord correct is en toch krijg ik ongeldige gebruiker/paswoord. Wat ik wel merk is dat na de melding 'ongeldige login' het paswoord gemaskeerd is, hoewel het vinkje toon wachtwoord nog steeds aanstaat. Moet ik dit vinkje afzetten alvorens op Ok te klikken?
Ik heb net ook even mijn paswoord op de site veranderd en terug via obsmapp met het nieuwe paswoord in proberen te loggen, maar blijkbaar verandert dit niets. Ik blijf proberen en laat iets weten.

Mvg,
Veerle

Alex Kwak

Citaat van: VeerleDS op december 18, 2013, 21:14:17 PM
Mijn login en paswoord zijn toch niet veranderd door een nieuwe versie van Obsmapp te downloaden?

Nee

Citaat van: VeerleDS op december 18, 2013, 21:14:17 PM
Hoe dan ook: Ik log in op dezelfde manier (gebruikersnaam, paswoord) als op waarneming.nl, waarnemingen.be, observado.org (op mijn pc). Alleen in Obsmapp krijg ik een ongeldige login. Ik heb het vinkje 'paswoord tonen' aangezet om zeker te zijn dat het paswoord correct is en toch krijg ik ongeldige gebruiker/paswoord. Wat ik wel merk is dat na de melding 'ongeldige login' het paswoord gemaskeerd is, hoewel het vinkje toon wachtwoord nog steeds aanstaat. Moet ik dit vinkje afzetten alvorens op Ok te klikken?

Nee

Citaat van: VeerleDS op december 18, 2013, 21:14:17 PM
Ik heb net ook even mijn paswoord op de site veranderd en terug via obsmapp met het nieuwe paswoord in proberen te loggen, maar blijkbaar verandert dit niets. Ik blijf proberen en laat iets weten.

Heb je misschien 'rare' tekens in naam of wachtwoord?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

VeerleDS

Ik heb een underscore in mijn login naam. Daarom heb ik ook geprobeerd met de werkgroepaccount, waar geen speciale tekens in de login naam zitten. Met hetzelfde resultaat echter.

Ik heb gisteren nogmaals geprobeerd en 3x een foutmelding gekregen. Nadat ik probeer de login gegevens tevergeefs in te voeren probeert obsmapp toch vanalles (taal, soortenlijst ed) automatisch te downloaden (klein grijs schermpje met daarin de info wat opgehaald wordt). Ik heb de rapporten doorgestuurd.
Vanmorgen ben ik aan het nakijken of ik mijn gsm kan upgraden. Ik zie nl dat ik ook niet gewoon op de waarnemingen site geraak via google op mijn GSM. Op andere sites lukt dit wel. Heeft dit met HTML5 te maken?
Er is inderdaad een firmware upgrade, dus ik ga eerst even proberen om volledig up to date te geraken (en hoop dat mijn nog op te laden waarnemingen niet verdwenen zijn nadien :-). Ik laat nog iets weten.

Bedankt,
Veerle

hiskodevries

tip: stel even via waarneming.nl een nieuw wachtwoord in waarvan je zeker weet dat het geen spaties e.d. bevat. log daarmee in obsmapp en waarneming.nl
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

VeerleDS

Hisko,

Mijn wachtwoord is één woord en bevat helemaal geen spaties of iets dergelijks.

Mvg,

Veerle

Melchior van Tweel

Hallo Veerle,
Mijn tablet en smartphone kiezen als eerste steeds een hoofdletter. Als je wachtwoord met een kleine letter begint, moet die dus misschien eerst op klein zetten.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

VeerleDS

Alex, Hisko,

Een update van de firmware heeft niets veranderd. Paswoord aanpassen evenmin.

Ik kan eigenlijk helemaal niets meer doen met Obsmapp, want de soortgroepen zijn allemaal weg. Downloaden gaat ook niet, want de taal is blijkbaar niet ingesteld?
Ik zie voorlopig geen andere mogelijkheid meer dan obsmapp te desinstalleren en daarna terug opnieuw te installeren. Ik hoop dat hiermee het probleem opgelost geraakt. Eerst echter nog 5 waarnemingen uit mijn lijst manueel invoeren op de site, want ik vrees dat die verdwijnen met de desinstallatie. Gelukkig kan ik deze nog aflezen :-).
Hebben jullie nog een idee om herinstallatie te vermijden?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,
Veerle

hiskodevries

als je van een obsmapp versie 2.n naar 3.n gaat ben je altijd je nog niet geuploade waarnemingen kwijt. Daar is ook voor gewaarschuwd.
De taalinstelling van obsmapp wordt overgenomen van je device.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

VeerleDS

Hisko,

Die waarschuwing heb ik niet gezien... Ik wist ook niet dat ik problemen zou krijgen. En zolang ik geen problemen heb, RTFM ik niet :-).
Gelukkig ook niet teveel waarnemingen om manueel in te voeren... Als obsmapp terug werkt, weet ik ondertussen weer waarom deze zo handig is...

Veerle

VeerleDS

Alex, Hisko,

Ik heb Obsmapp gisteren opnieuw geinstalleerd, met hetzelfde resultaat echter.
Ik kan Obsmapp dus tot nader order niet meer gebruiken :(.

Veerle

hiskodevries

Veerle, het moet gewoon kunnen werken met inloggen etc.
stuur mij eens een email naar info@waarneming.nl met je inlogcodes
(de opmerking van melchior heb je gelezen)
bij instellingen->gebruikersinstellingen->portalen
staat daar bij beide opties (Dit portaal wordt niet gebruikt) ?
wat gebeurt als je op waarneming.nl klikt staat dan een vinkje voor ' Dit portaal gebruiken '
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

VeerleDS

Hisko,

Ja, er staat voor beide portalen: dit portaal wordt niet gebruikt.
Als ik de login gegevens wil invoeren, moet ik het vinkje 'dit portaal gebruiken' zelf aanvinken (wordt dan groen ipv grijs).
Het vinkje wordt niet vanzelf aangevinkt.

Als ik dan de gegevens invoer (ik heb ondertussen al 3 verschillende logins geprobeerd), komt er telkens hetzelfde: ongeldige gebruiksernaam en/of ongeldig wachtwoord.
Er zijn ook al foutmeldingen gekomen. De rapporten heb ik doorgestuurd.
Bij terugkeren naar het vorige scherm begint de software bij te werken : taal, soortgroep, kleed, gedrag, telmethoden,fenologie. Finaal komt er een scherm met bijwerken: download alle soortgroepen en de keuze website (nl, be, org). ok klikken geeft foutmelding : dit ging fout, zie voor details hieronder Taal: Error connecting, soortgroep: connect to timed out, kleed: error connecting, gedrag error connecting.

Blijkbaar is er dus een connectieprobleem...
Ik stuur je mijn login gegevens door.

Mvg,
Veerle


hiskodevries

Dan zou ik eerst testen of je wel een internet verbinding hebt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

VeerleDS

Hisko,

Ik heb wel degelijk een internetverbinding. Obsmapp geeft bij het opstarten trouwens melding als er geen internetverbinding is.
Ik kan ook zonder problemen surfen, alleen geraak ik niet op de waarnemingen sites. Deze zijn niet bereikbaar.

Mvg,

Veerle


Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!


hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

VeerleDS

Hisko,

Dat wordt mobiel.nu.nl maar die is ook niet bereikbaar.
Heeft waarneming.nl trouwens een mobiele versie?
Het is al even geleden dat ik mobiel heb gesurft naar de waarnemingen sites, maar dit heeft vroeger wel degelijk gewerkt. Ik heb nog waarnemingen met foto's mobiel bekeken.
Ik check even een werkgerelateerde website, waar ik ook ooit naartoe surfte, maar die werkt ook niet op dit moment.

Is er iets in de instellingen van mijn telefoon veranderd ondertussen, wat dit veroorzaakt?

Met vriendelijke groeten,
Veerle

hiskodevries

Veerle het is nu toch wel duidelijk dat je geen internet op je telefoon hebt.
Vliegtuigmodus moet uit staan, mobiele data aan en/of WiFi aan.
Heeft WiFi verbinding met een een toegangspunt. Etc.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

VeerleDS

Hoe heb ik dan die nieuwe versie van Obsmapp gedownload :-)?

VeerleDS

ik geraak bv. wel op cnn.com. Die wordt omgezet naar edition.cnn.com. Het duurt wel even, maar toch...
Dit heeft dus voor mij op zich niks met de internet verbinding te maken, wel met tijd (en de route) vooraleer een timeout optreedt bij het ophalen van een website...
Jammer genoeg kan ik geen tracert via een gsm laten lopen...of toch wel? Wordt vervolgd...:-).

VeerleDS

Dag Alex en Hisko,

Vooreerst de beste wensen voor 2014.
Ik ben vandaag op mijn werk en probeer hier om Obsmapp aan de praat te krijgen. Als eerste heb ik geprobeerd om naar waarneming.nl te surfen en in te loggen met mijn standaard login. Dat lukt zondermeer (na de proxy in te stellen).
Met Obsmapp heb ik echter nog steeds hetzelfde probleem. Ik krijg nog steeds de melding gebruikersnaam en/of wachtwoord foutief, en dit met de twee logins. Alle andere symptomen blijven identiek.
Wat nu?

Met vriendelijke groeten,
Veerle

Nietspitten

Citaat van: Melchior van Tweel op december 19, 2013, 11:10:41 AM
Hallo Veerle,
Mijn tablet en smartphone kiezen als eerste steeds een hoofdletter. Als je wachtwoord met een kleine letter begint, moet die dus misschien eerst op klein zetten.


mogelijk toch deze tip van Melchior niet goed gelezen
groeten, Gerrit

VeerleDS

Nee hoor, het is écht een kleine letter... of toont Obsmapp een kleine letter en gebruikt ie een grote :rolleyes:?

Nietspitten

Citaat van: VeerleDS op januari 02, 2014, 11:33:40 AM
Nee hoor, het is écht een kleine letter... of toont Obsmapp een kleine letter en gebruikt ie een grote ::) ?


menig tablet e.d. maakt van de eerst ingetikte letter vaak een hoofdletter, ook als er een kleine letter wordt ingetikt en bedoeld. 
groeten, Gerrit

VeerleDS

Dag Alex en Hisko,

Na het verwijderen van Obsmapp vorige week kreeg ik een probleem met het opnieuw installeren. Obsmapp stond zogenaamd nog geinstalleerd (bij downloaden via het internet) en ik kreeg bij Googleplay een timeout (ook op het werk). Vanmiddag probeer ik opnieuw (van thuis uit) en Googleplay geeft geen problemen. Bij de eerste installatie/update gaf Googleplay de images van Obsmapp niet weer. Nu wel.
Ik herinstalleer Obsmapp en kan nu na de eerste keer al inloggen (zelfde login-zelfde paswoord).
Obsmapp begint ook direct met het downloaden van alle andere gegevens. Het ziet er dus naar uit dat het toch nog zal lukken.

Met vriendelijke groeten,
Veerle

VeerleDS

Alex en Hisko,

Het is gelukt! En Obsmapp is nu wel véél sneller dan vroeger. Ook geen crashes meer bij het zoeken in alle soortgroepen. Dat ging op mijn smartphone volledig de mist in vroeger. Het wordt dus véél makkelijker om soorten uit verschillende soortgroepen zonder wissel van soortgroep in te geven.
Bedankt hiervoor en nog succes gewenst met de volgende versie!

Groetjes,

Veerle