Wellke Mycena's groeien op schors anders dan deze?

Gestart door Theo M Kiewiet, december 27, 2013, 11:49:07 AM

Vorige topic - Volgende topic

Theo M Kiewiet

Per ongeluk kreeg ik deze op de foto,
met 't blote oog zie i niet zoveel. :-[ ;)
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/80797515
onzeker Kleverige schorsmycena - Mycena clavularis gezien op 2013-12-26 Ameland - Nes
Foto's:


bij voorbaat dank Theo Kiewiet
Met vr groet, Theo.

wim veraghtert

Op de foto ziet het hoedje er roze uit. Dat doet veel meer denken aan Lilabruine schorsmycena (M. meliigena).

admin nachtvlinders waarnemingen.be

wimperzwam

Lijkt mij ook en zo te zien (onduidelijk) zet er links ook nog de Blauwgrijze schorsmycena (Mycena pseudocorticola). Rechts zit ook nog iets onduidelijks. Als je geluk (of pech?) hebt zijn er soms drie soorten in elkaars nabijheid te vinden vooral op schors van Wilg en Populier.

Mvgr.,
Henk Huijser.

Theo M Kiewiet

#3
Citaat van: wimperzwam op december 27, 2013, 15:50:50 PM
Lijkt mij ook en zo te zien (onduidelijk) zet er links ook nog de Blauwgrijze schorsmycena (Mycena pseudocorticola). Rechts zit ook nog iets onduidelijks. Als je geluk (of pech?) hebt zijn er soms drie soorten in elkaars nabijheid te vinden vooral op schors van Wilg en Populier.

Mvgr.,
Henk Huijser.

:duim: Dank jullie wel Henk en Wim!

Het kan niet op, 't mos blijkt de zz Ulevellenmos Xanthoria ulophyllodes te zijn met er tussenin 2/3 zeldzame schorsmycena's...

Nu hoop ik dat ik deze plek kan terugvinden, voor betere opnamen, want die rij bomen zit best vol met dat mos... :rolleye:
Met vr groet, Theo.