Dank jullie wel Jeroen, Michiel en Vincent!

Dat ik zelfs sneller dan Henk-Jan de duizend ben gepasseerd had ik niet durven dromen.
Natuurlijk komt dat ik die laatste inhaalrace veel hulp heb gehad.
Uberhaubt krijg ik veel hulp -dank jullie allemaal!- maar nu speciaal Jeroen, Henk en Merel voor een hele lijst nieuwe nachtvlinders en rond die tijd toen ik de Jalla dumosa herontdekte voor ons land kreeg ik bezoek van twee 'hoogwaardigheidsbekleders' op het gebied van wantsen en kevers en dat heeft ook goed geholpen.
En op Ameland begint het nu echt op gang te komen, vele nieuwe wespen, bladmineerders, roesten en mijnen doen zich aan.

De meeste gangbare langpootmuggen en zweefvliegsoorten ken ik inmiddels en laat ik schieten om tijd voor nieuw ontdekkingen te maken.
Natuurlijk volg ik mijn favorieten de Duinparelmoervlinder en de Donkere Ringpootroofvlieg en dan kom ik natuurlijk veel ander leuk spul tegen, zelfs nieuwe vogelsoorten als bijvangst

kan ik bijschrijven.
Deze herfst nog speciale aandacht voor de zeevogels en doortrekkende spechten, etc en op licht vliegende insecten vangen op leuke plekken i.o.m. SBB, FG & Vennoot, dan krijg ik best een redelijk compleet beeld op Ameland.
Is het verslag zo lang genoeg Jeroen?

Iedereen veel plezier gewenst deze zomer, er staat nog veel moois te komen.
Maar nu eerst Berend Aukema mailen, want ik ben veel te nieuwsgierig naar die Arenocoris fallenii .....