info verzoek

Gestart door IJSvogel12, juni 15, 2007, 16:19:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

IJSvogel12

Half juli ga ik naar Montclar (onder Carcassonne) Frankrijk.
Heeft iemand enig idee wat daar aan vogels te verwachten is en/of welke gebieden
ik zeker moet bezoeken.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Johan

Platbuik

Hier zit vast wel wat info tussen.
Ik zelf ben nooit in die buurt geweest.
Succes en veel plezier  :duim:  
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

marella

CiteerHalf juli ga ik naar Montclar (onder Carcassonne) Frankrijk.
Heeft iemand enig idee wat daar aan vogels te verwachten is en/of welke gebieden
ik zeker moet bezoeken.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Johan
Vanuit Narbonne-Plage zijn er in de directe omgeving een paar interessante vogelexcursies te maken. Ze zijn verdeeld in drie tochten.  Behalve vogels zijn er ook nog de prachtige steden Narbonne, Beziers en Carcassonne.
Aan de D32 van Gruissan naar Narbonne bevindt zich een huis met daarin een infocentrum van de LPO, de Franse Vogelbescherming. Hier vind je de laatste informatie over de vogels die in het gebied rondom Gruissan zijn waargenomen. Tevens kan men je vrij exact, m.b.v. een stafkaart uitleggen welke gebieden interessant zijn en welke vogels je daar kunt aantreffen. Ook worden er excursies door de omgeving georganiseerd. Het infocentrum is dagelijks van 9 tot 18 uur geopend. Hieronder volgen de routes die op aanwijzing van de leden van de LPO kunnen worden gevolgd en waar zeer leuke waarnemingen zijn gedaan.

Route 1: Les Salins, Île de St.- Martin en L'Etang de L'Ayrolle

Route 2: Les Marais en L'Etang de Bages

Route 3: Oevers van de Aude en La Matte bij Lespignan

Dit heb ik ooit opgeslagen voor als ik daar ooirt in de buurt kom. Misschien heb je er iets aan

groetjes Marella
groetjes Marella

redmar_woudstra

Ik heb een paar jaar geleden op de camping van Carcasonne gestaan, met een zingende Cirlgors en Orpheusspotvogel in de heg naast de tent en regelmatig overvliegende Bijeneters (let op de "kruup kruup" roep, als je die eenmaal gehoord hebt, vergeet je die niet zo snel meer). Een ritje de Pyreneën in levert met wat geluk vast wel Vale Gieren op.

Veel plezier!

groeten Redmar
groet,
Redmar