Inventarisatieatlas

Gestart door Dragonfly, september 19, 2005, 20:48:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Ik zoek al een tijdje een betere atlas van Nederland met in elk geval de km-hokken en coordinaten erin, in mijn Grote Bosatlas staan die niet.

Nu zit ik te denken aan een inventarisatieatlas. Ik was benieuwd of iemand hier positieve/negatieve ervaringen mee heeft?

Bij de Slegte zag ik een zwart/wit versie liggen van SBB (oude druk). Zou zoiets een optie zijn? Alvast bedankt.
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

hiskodevries

dat is de enige waar ook kmhokken in staan (samen met de nieuwe uitvoering).
Alle andere topografische atlassen werken uitsluitend met coordinaten
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

matthijsbroere

Hoewel de indeling zo nu en dan wat raar lijkt, heb ik er wel goede ervaringen mee. Ik zou als ik jou was niet zo'n oude druk nemen, maar de nieuwste versie. Verkrijgbaar bij Vogelbescherming geloof ik.
Matthijs Broere

Dragonfly

Hm, je kan wel gelijk hebben met zo'n oude druk. De kaarten zullen waarschijnlijk niet meer up-to-date zijn...
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

laatvlieger

Als je een nieuwe druk kunt krijgen, moet je die nemen. Ik heb hem en hij is erg handig. Ook voor onderweg.

Maar met google maps op waarneming.nl kom je ook een heel eind ;)
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

matthijsbroere

CiteerHm, je kan wel gelijk hebben met zo'n oude druk.
Ik bedoel vooral: als je er dan toch 1 koopt, koop dan meteen een goede... Het is de prijs wel waard in ieder geval.
Matthijs Broere

marcel123

#6
De nieuwe is in kleur..maar valt wel sneller uitelkaar als je er bijvoorbeeld mee gaat voetballen. Als ie alleen in de kast staat valt het nog wel mee.

Jos Welbedacht

Ik heb ook zeer goede ervaringen met deze atlas, het blijft mijn nummer 1.
Alles staat er in, ieder weggetje, zelfs nummertjes bij de snelwegen die je op die groene bordjes tegen komt(om de kilometer dan). Heel handig als je even niet weet waar je heen moet. Vorige week zitten zoeken naar een natuurgebied, met een gewone, oude atlas kwamen we er nog maar net uit(flink omgereden). Vandaag de inventarisatieatlas mee, meteen ter plaatse!
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Mark van Veen

Te verkrijgen bij de Vogelbescherming Zeist, bij de winkel. Naam: topografische inventarisatieatlas, prijs ongeveer 25 euro. Daar staan de km-hoknummering van de vogelinventarisaties is.
groet,

Mark van Veen


Marianne

CiteerTe verkrijgen bij SOVON, 13 euro. 1 jaar lidmaatschap gratis.
Ik heb op de site van SOVON gekeken, maar kan het daar niet vinden.
Kan je een link geven naar deze info?
groet,
Marianne Cramer

marcel123

#11
Standje VOFF-dag, Standje vogelfestival. En er zijn misschien wel mensen die ze ook wel voor die prijs verkopen. Misschien ligt er nog ergens een. De oude atlas heb ik zeker nog.

Dragonfly

Voor 13 euro ben ik zeker geinteresseerd! Nu maar hopen dat ze die aanbieding nog hebben... zal eens gaan rondsurfen.

Ik heb de atlas trouwens wel vaker in mijn handen gehad tijdens veldwerk, maar nooit doorgehad dat je ze gewoon kon kopen...
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

tekenaar

mmm, beetje late reachtie van mijn kant. Ik vindt de inventarisatieatlas toch wel erg kwetsbaar vanwege het slappe kaft en de ringband. Persoonlijk werk ik veel liever met de provincie-atlassen, maar ja, dan heb je er een hele stapel nodig (soms meerdere voor één provincie). Dit komt mischien ook doordat ik aan de schaal in de provincie-atlassen gewent ben. Bovendien staan kleine poelen wel in de provincie-atlas maar vaak niet in de inventarisatieatlas. Veldwerk voor amfibieen kan ik goed plannen op basis van de provincie-atlassen en niet op basis van de inventarisatieatlas. 't is maar waar je hem voor nodig hebt...  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

RWester

Ik heb ervaren dat de atlassen met slappe kaft precies zo hard zijn gemaakt, dat tegen de tijd dat de inhoud is verouderd, de kaft op is. En tijd voor nieuwe dus!

Voor landelijk werk en specificatie van coördinaten werkt de atlas uitstekend, voor detailwerk koop ik ook altijd een lokale stafkaart extra, waar alles nauwkeurig opstaat (Mét coördinaten). En is makkelijker mee te nemen in het veld Maar ja daar moet je weer kaartofiel voor zijn :wub:

CiteerIk heb op de site van SOVON gekeken, maar kan het daar niet vinden.
Mailtje die kant op?

Met vriendelijke groet,

Remco Wester
VWG Nijmegen
Met vriendelijke groet,

Remco Wester