Bonapartes Strandloper?

Gestart door Jan Borst, december 14, 2013, 17:39:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan Borst

Kan iemand hier even naar kijken?

http://waarneming.nl/waarneming/view/80629259

frankmeer

Ik zou hem voorlopig maar even op onzekere Bona zetten...
De kenmerken die je zelf al noemt en daar voor pleiten, meen ik ook te zien, maar nog belangrijker: een witte stuit.
Frank van der Meer

Jan Borst

Ok ga ik doen in ieder geval al heel erg bedankt!

pietervanveelen

Ik zou hem maar op zekere bona zetten. Het is er namelijk een.
Met vriendelijke groet,

Pieter van Veelen

www.pbase.com/pietervanveelen

Jan Borst

Zonder twijfel?
Waren tp al aardig overtuigd, maar met zeldzaamheden toch altijd extra voorzichtig!

frankmeer

Vanwege dat laatste was ik inderdaad ook wat voorzichtig en het is natuurlijk altijd moeilijk met plaatjes van zo ver weg, maar dit ziet er toch wel erg goed uit inderdaad.
Frank van der Meer

dupont

Mmmm. Mark Zekhuis en ik zagen afgelopen donderdag deze vogel en maakten er uiteindelijk een Kleine Strandloper van.... Maar het bleef raar. Op basis van formaat, wij vonden de vogel echt (veel) kleiner dan de aanwezige Bonte Strandlopers, meenden wij dat Bona en Bairds niet in aanmerking kwamen... Zie ook: http://waarneming.nl/waarneming/view/80600234
Straks nog maar eens kijken!
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Jan Borst

Wij gingen juist beter kijken omdat iemand zei dat een kleine veel kleiner moet zijn, hij was namelijk wel duidelijk kleiner dan een bonte maar ook weer niet heel veel! Ja waarschijnlijk zit hij er vandaag nog wel en gisteren viel hij steeds duidelijk op dus hij moet wel terug te vinden zijn.

dupont

De vogel zit er vandaag nog. Hij oogt inderdaad meer als een iets kleinere Bonte Strandloper. De vogel die wij afgelopen donderdag zagen gaf mij toen een kleinere indruk, maar het kleed 'matchte' wel weer goed. Kortom: ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat wij donderdag een Bona zagen.
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Jan Borst

Dacht ik later ook nog, kan natuurlijk heel goed dat er donderdag wel een kleine zat en dat dit een andere vogel is. Maar het was in ieder geval wel de aanleiding dat wij gingen zoeken en deze vogel in de kijker kregen.