Rotskruiper Maastricht

Gestart door Bas vd Burg, november 22, 2010, 11:23:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Citaat van: UtrechtsVogelNet op december 28, 2010, 16:20:34 PM
Citaat van: Jaap Denee op december 28, 2010, 14:09:44 PM
Citaat van: UtrechtsVogelNet op december 28, 2010, 13:54:52 PM
Vanmiddag vernam ik via-via dat er in januari mogelijk geen excursie zal worden georganiseerd om verstoring van de Oehoes in de baltstijd te voorkomen. Mocht dit juist zijn (ik heb het namelijk niet geverifieerd!) dan raad ik de mensen die de vogel nog niet hebben gezien (en dit wel willen), aan om mee te gaan met de zg. jaarlijsters; (om te voorkomen dat je alleen staat te zoeken).
Hopelijk zit de vogel er nog (heb geen idee of er uberhaupt nog gezocht is de laatste weken, jammer dat een vogel tegenwoordig niet meer wordt afgepiept als er tevergeefs is gezocht.).

Gegroet, Phil

Ik snap het niet meer. Die balts speelt zich 's nachts af en overdag zitten ze net zo hard te pitten als afgelopen december... wat is ineens het verschil?

Geen idee, ook niet of het 'ineens' is; ik hoorde bij de excursie al dat niet iedereen even gelukkig was met een bezoek in de groeve (vanwege de Oehoe's). Overigens bleven beide vogels rustig zitten waar ze zaten, al de hele dag. Iedereen heeft zich ook voorbeeldig gedragen.

Phil
Niet 'rustig', maar ze bleven wel zitten. Denk dat het goed is dat we niet dichterbij kwamen dan we deden. Zo'n groep van 50 man (vrouw) is ook wel wat veel op zo'n korte afstand, natuurlijk. Wat waren die 'conifeertjes' opeens groot!  ;D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rikstar

niemand vandaag gaan kijken?
Is de hoop toch opgegeven?
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Rikstar op januari 01, 2011, 20:03:48 PM
niemand vandaag gaan kijken?
Is de hoop toch opgegeven?
Iedereen moest nog uitslapen gok ik...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Justin Jansen

12 en 13 december is er nog gezocht door meerdere mensen zonder resultaat daarna zijn (volgens waarneming.nl) er maar weinig mensen kort hier geweest.
M.v.g., Justin Jansen


Justin Jansen

Misschien een idee, om met meerdere mensen vanuit diverse kanten gekeken de ENCI nog eens aan een grondig onderzoek te onderwerpen.


Wellicht een grondploeg en diverse ploegen op meerdere plekken zorgt voor een goede kans, als de vogel ook deze winter weer overwintert, om deze terug te vinden. De groeve is simpelweg te groot om dat met een een klein groepje te doen.


Ik drop dit gewoon als idee, ik zal zelf niet meedoen. Maar er zijn nog voldoende mensen die de soort nog op de levens, maand of jaarlijst willen hebben lijkt me. Dus wie pakt het stokje op?
M.v.g., Justin Jansen