Euhm ...
Een wolluis moet op het wantsenforum.
Maar ik twijfel zeer sterk of de
grote witjes in je foto's wolluizen zijn. De larven van LHBtjes uit diverse geslachten in de onderfamilie Scymninae (o.a. Scymnus, Nephus, Cryptolaemus, ...) zijn een soort "wolven in schaapskleren" die vrijwel dezelfde wasafscheidingen hebben als hun prooi: de wolluizen. Deels misschien mimicry om niet op te vallen, deels wellicht ook om zich op dezelfde manier tegen andere predatoren te beschermen die de was niet lusten, of tegen mieren die "hun" luizen beschermen (zie o.a.
hier en
hier)
De larven van
Scymnus en
Cryptolaemus[ hebben vrij korte stevige wasdraden, zoals het beestje bij de neus van je
Hip.var., maar de habitus is langer en de verdeling van de wasdraden iets anders. Vandaar dat ik niet durf te zeggen of het een LHB is of toch een wolluis. Misschien staat het beestje raar op de foto en is het langer en/of zou het een LHB-larfje kunnen zijn van een soort die ik niet ken,
Pharoscymnus bijvoorbeeld dus. Maar voor hetzelfde geld toch een wolluis - daar weet ik te weinig van om te weten of er vormen voorkomen met een dergelijke wasbedekking.
Van het beestje met de lange draden in de onderhoek van de gelinkte foto is te weinig te zien - dat zou zeker heel prima zowel een
Nephus als ook een wolluis kunnen zijn.
Je kunt beide eens op het wantsenforum navragen, of iemand zulke wasbedekking voor wolluizen kent, maar geef er even een linkje bij naar dit topic, c.q. zeg erbij dat de andere optie eventueel dus larven van Scymninae zijn. Misschien kunnen ze bovendien voor de kleine wolluis ook een suggestie doen.