Allen,
Voordat allerlei wilde cowboy-verhalen de kop opsteken: er is gisteren duidelijk iets misgegaan. Natuurlijk zit er geen fake-taper in het bos (diep in het bos + galm) en hebben wij naar alle waarschijnlijkheid per abuis de tape opgenomen. Probleem is echter dat ik A. Schultze heb staan afspelen en niet Jean Claude Roché. Als het de tape is, dan moet het ongeveer als volgt gegaan zijn: de vogel roept tweemaal, er wordt overlegd en de vogel roept dan ook een derde keer (inclusief het verlengde, monotone 'tweede' deel). Op moment x is hier de tape aangezet. Toen het geluid afgespeeld (A. Schultze - G). Bij het afluisteren bleken er ineens twee sessies op te staan! Nog gevraagd of het niet het afgeluisterde fragment zou kunnen zijn geweest (er is na afloop 'opname' gezegd, maar dat is er onbewust automatisch uit geknipt), maar dat (b)leek niet zo te zijn. Vermoed werd dat de 'derde' sessie opgenomen was (conform de tape), maar naar nu (b)lijkt is dit echter helaas wel de tape (toch Jean Claude Roché?). Het tweede deel betreft - naar mijn weten - wel degelijk de vogel, zoals ook wel te horen (b)lijkt uit de opname. Of dit afdoende is voor acceptatie weet ik niet, hopelijk volgen er iig snel meer opnames van de vogel. Van de vogel vandaag overigens nog geen spoor.
P.S: Klopt het overigens dat op opname G van Grijskopspecht (A. Schultze) geen vergelijkbare roep te horen is (op 't oor gecheckt)?