Hallo,
Intussen ben ik iObs al enkele maanden zo goed als fulltime aan het gebruiken.
Het steekt echt wel goed in elkaar vind ik. intuïtief, geheel naar de Applestandaarden

Wat me de laatste tijd opvalt is dat ik soorten denk bevestigd te hebben wat verder stap, iets nieuws wil invoeren en vaststel dat de vorige soort nog niet ingevoerd was.
Waarschijnlijk niet goed geduwd ofzo. Is het mogelijk om dit met een trilletje, beepje te laten bevestigen? ik heb dagelijks enkele honderden waarnemingen en het valt toch wel regelmatig voor.
In dezelfde rechterbenedenhoek in iObs, ook een klein probleempje: het ligt waarschijnlijk aan mijn enorm dikke vingers maar ik slaag er toch heel vaak in om naast de "bewaarknop" op de groepsamensteling knop te drukken zo een waarneming in een klein groepje met 2 of 3 verschillende deelwaarenmingen op te delen. Ik weet het klinkt zeer muggenzifterig maar ik denk dat er eventueel een oplossing zit in de bewaarknop breder te maken en de ruimte tussen de vastpinknop, fotoknop en groepsamenstellingsknop wat te verkleinen. of dat het prioritair is en het aan mezelf ligt laat ik aan andere over

Tenslotte een bug: Ik ondervind dat er geen waarschuwing gegeven wordt wanneer een plaats vast is gezet. Ik heb deze instelling wel geactiveerd bij voorkeuren maar iObs heeft geen krimp wanneer ik een nieuwe plantenwaarneming wil invoeren nadat ik bv een vogel gelokaliseerd heb. Zijn er nog mensen die het zelfde 'probleem' hebben?
In ieder geval, ik weet dat het een gratis app is en ik weet dat er waarschijnlijk meer prioritaire zaken zijn maar ik dacht toch even zo vrij te zijn dit te delen

groeten,
Klaas