Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag

Auteur Topic: Bugmeldingen  (gelezen 14088 keer)

h.ledegen

• Admins
  • Natuurpunt Studie
Re: Bugmeldingen
« Reactie #90 Gepost op: september 10, 2019, 11:59:43 am »

Hoi Sjaak, mogelijk legt deze bug ook enkele van de anderen omtrent "lijsten en ontbrekende soorten" uit:

Wanneer je in de lijst planten het vinkje "Toon verzamelsoorten" uitzet verdwijnen er veel soorten uit de lijst. Gekke is dat het geen verzamelsoorten zijn die verdwijnen.
Beenbreek kan ik bijvoorbeeld niet vinden als "toon verzamelsoorten" uitstaat.
Elke waarneming telt!
Meetnetco÷rdinator Natuurpunt Studie
Innovatie van wn.be en mobiele applicaties
Gamificatie als motivatie
Te vinden in het veld voor vooral libellen en vogels

Sjaak Schilperoort

• Moderator
« Reactie #91 Gepost op: september 10, 2019, 12:09:06 pm »

Ha Hannes, dit zijn vrijwel altijd fouten in de soortlijsten, niet in iObs. Ik kan wel even checken wat hier gebeurt. Welke lijst heb je gebruikt, planten van BelgiŰ?

EDIT Ik krijg in de lijst van planten van zowel NL als BE gewoon Beenbreek te zien, zelfs als ik alle toon-opties uitzet. Kun je de lijst verversen en nog eens proberen?
« Laatst bewerkt op: september 10, 2019, 12:18:03 pm door Sjaak Schilperoort »

klaasdebus

• Member
« Reactie #92 Gepost op: september 11, 2019, 13:51:52 pm »

Hallo,

Een bug die ik bij wensen reeds vermeldde maar hier beter op zijn plaats staat:
TIk ondervind dat er geen waarschuwing gegeven wordt wanneer een plaats vast is gezet. Ik heb deze instelling wel geactiveerd bij voorkeuren maar iObs heeft geen krimp wanneer ik een nieuwe plantenwaarneming wil invoeren nadat ik bv een vogel gelokaliseerd heb.

De waarschuwing komt wel, maar niet onmiddellijk. Meestal is het de bedoeling om een aantal soorten in te voeren op een afwijkende locatie, en dan is het erg hinderlijk als je bij iedere invoer een waarschuwing krijgt. De waarschuwing komt dus pas als je enige tijd niets meer hebt ingevoerd.

Ok, ik heb intussen reeds het automatisme om dit meteen terug uit te zetten (na bv een vogel op een plas ofzo).
Was wel een beetje frustrerend toen ik bv net een half uur planten had zitten invoeren en dit dan pas vaststelde :)

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #93 Gepost op: september 25, 2019, 14:55:11 pm »

de ID functie schijnt op dit moment niet te werken
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #94 Gepost op: september 25, 2019, 15:59:42 pm »

de ID functie schijnt op dit moment niet te werken
en weer gerepareerd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Morten

• Member
« Reactie #95 Gepost op: januari 23, 2020, 11:20:34 am »

Hallo,

Van tijd tot tijd ben ik een waarneming kwijt, die ik dan vervolgens steevast terug kan vinden op een vast punt midden in de Atlantische Oceaan.
Zie bijvoorbeeld: https://observation.org/waarneming/view/179228090
Dit lijkt te gebeuren als ik bij een slecht GPS-signaal te vroeg op 'bewaar' druk.

Ik ben blijkbaar niet de enige die dit overkomt. Eigenlijk zou het toch niet mogelijk moeten zijn om een waarneming in te voeren als er nog geen GPS-fix is?
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2020, 12:03:33 pm door Morten »
Groet, Morten

klaasdebus

• Member
« Reactie #96 Gepost op: april 12, 2020, 12:35:41 pm »

Hallo,

De Activiteiten uit iObs bij bv de Vogels zijn niet altijd gelijk of ontbreken zelfs ivgl met de site:
Ontbreekt: "Prikkeldraadslachtoffer", Prooi (dood).
Activiteten met een andere omschrijving:  "Langstrekkend" naar NO, ZO, ZW en NW zouden misschien naar analogie met de site naar "Overvliegend" gewijzigd kunnen worden? Nu wijkende ze om ÚÚn of andere reden af van bv "Overvliegend naar west".
"Vervellend" moet ruiend zijn  ;D.

Ik heb dit nog niet voor andere soortgroepen gecontroleerd, maar ik vermoed dat daar ook wel aanpassingen nodig zullen zijn.

Groeten,

Klaas

Sjaak Schilperoort

• Moderator
« Reactie #97 Gepost op: april 12, 2020, 15:14:38 pm »

Klaas, dit wordt in de komende update rechtgetrokken. De activiteiten zijn dan (weer) hetzelfde als op de website, inclusief vertaalfouten.

klaasdebus

• Member
« Reactie #98 Gepost op: april 12, 2020, 16:00:28 pm »

Klaas, dit wordt in de komende update rechtgetrokken. De activiteiten zijn dan (weer) hetzelfde als op de website, inclusief vertaalfouten.

ok super!
Merci voor al het werk!

tom van wanum

• Member
GPS, RD en CSV
« Reactie #99 Gepost op: juni 08, 2020, 20:14:27 pm »

Hallo,

Ik gebruik sinds heel kort IObs voor het tellen van een libellenroute. Ik heb de instelling voor de locatie op RD(Nederland)  gezet. Na mijn telling wil ik alles exporteren als CSV zodat ik de gegevens kan gebruiken in verslagen. Echter de locaties zijn dan niet in RD maar in GPS co÷rdinaten.
Is het mogelijk dat ik iets verkeerd heb ingesteld of is er iets anders dat ik met doen?
Vast dank voor de reacties
Tom

nielsyese

• Admins
« Reactie #100 Gepost op: juli 13, 2020, 14:30:46 pm »

In iObs staat bij de lokale naam van Muscina stabulans een Engelse naam? Waardoor het niet makkelijk is om deze soort in te voeren. In de Nederlandse versie zou er niets moeten staan (er is geen Nederlandse naam.)
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.066 seconden met 20 queries.