Nog een tip....
Als je echt een systeemkamera wilt, kun je het beste nu je geld uitgeven aan een - relatief - goedkope kamera ( maar wel van een goed merk ) en goede, wellicht duurdere lenzen.
Een beetje bijsparen en er wat later - met wat meer ervaring ook - een betere body bijkopen.
( moet je natuurlijk wel bij hetzelfde merk blijven, anders heeft het nog geen zin.
Ik ging er in het verleden vanuit dat de camera het beste onderdeel moet zijn, daar ben ik inmiddels op terug gekomen. Ik weet nu dat je lenzen juist het beste moeten zijn.
Deen en Jacob, ik heb een Canon Powershot SX 20, ze zijn erg handig hun het gebruik, zeker het fotograferen van hel kleine ascomyceten. is erg handig met deze. Bij de wat grotere, vnl. paddenstoelen, mis ik dat er niet zoveel scherpte/diepte (weinig wazig op achtergrond) met deze camera's kan. Hij gaat niet verder dan tussen 2.8 en 8 bij het diafragma. Ik was vergeten te vermelden dat ik erg afhankelijk ben van een draaibaar display. Vanwege mijn benen lukt het niet meer om te knielen, dus ik kan niet zonder.
dank jullie allen voor het meedenken.