Stelletje bommenleggers

De vogel was vanochtend redelijk actief waarbij ik dus de vogel twee keer luid roepend recht boven mij had en ik bij de tweede waarneming om 11.00 de vogel kon volgen en kort hoog zittend in de bomen had. Te kort om überhaupt details te kunnen zien. De vogel zat daarbij tussen Staartmezen, Pimpels en Goudhaantjes. Ik moet er wel bij zeggen dat ik beide waarnemingen de roep enkele keren heb afgedraaid. Ik kreeg wel de indruk dat de vogel daarop goed reageerde. De derde solitaire waarneming was om 13.00 samen met Jan van der Laan en Bouke Roosma. Terwijl we even het forum van wrn.nl evalueerden, waarbij jullie uiteraard ook ter sprake kwamen

zien we beiden tegelijkertijd een kleine zanger met lichte onderzijde voor ons snel laag door de struiken heen schieten. Op het moment dat we kijken vliegt de vogel omhoog en enkele seconden hoger in de bomen kunnen waarnemen. Ik dacht eerst even aan Goudhaan, Jan corrigeerde mij vrijwel direct en terecht. We zagen wederom de lichte onderzijde en de lange witte wenkbrauwstreep knalde er hierbij wel uit. Bouke Roosma stond iets rechts van ons, zag de vogel iets eerder, en zag tevens één vleugelstreep. Helaas was deze waarneming te kort om alle details te zien, maar we waren al erg blij dat we de vogel überhaupt even kort in beeld hadden.