Veer met rare afmeting

Gestart door keesschreven, juni 02, 2007, 17:32:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

keesschreven

Hallo,

van deze veer weet ik niet meer de vindplek, -datum.
Maar ik vind het een vreemde veer, vooral qua afmeting.
Voor mij bleef er eigenlijk maar een soort over: vrouwtje Klapekster.  Maar ik zie op gefiederkunde.de dat deze hele andere kleuren heeft. Wel heeft hij de goede maat.  (op die stite staat trouwens alleen een mannetje?)
Dus voor mij is het nu een raadsel. Ik kan geen andere soorten bedenken die staartpennen van deze vorm en grootte hebben.
Iemand een idee?
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

joostheeremans

lijkt qua kleur ook wel op grauwe klauwier vrouwtje, maar is daarvoor denk toch wat te kort...
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Pim Wolf

t6 van juveniele lijsterachtige met groeibanden?

pim

keesschreven

Grote Lijster lijkt er wel op. Maar niet echt wat kleur betreft. Die is namelijk bruiner en heeft een lichte streep langs de buitenvlag.  
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

klaas van haeringen

Als het iets inheems is dan ga ik voor kramsvogel (weet ik echt niet zeker), de bandering vind ik heel apart... het lijken me geen groeibanden.

keesschreven

#5
Grote lijster is m.i. de beste optie. Bekijk maar eens deze foto van Birdpix.nl.
Voor de speciale bandering zie Birdpix.nl!!!
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

laatvlieger

Kees, op de een of andere manier zijn al jouw verenfoto´s erg blauw van kleur. Heb je enig idee waar dit aan kan liggen?
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

keesschreven

Ik scan de veren niet, maar maak foto's.
Het enige rare dat ik merk is dat dit fototoestel moeite heeft met paarse tinten (UV?). Dit was te zien bij het leverbloempje en moerasvergeet-me-nietje. Deze worden dan blauwachtig resp. witachtig.
Ikzelf vind de foto's eigenlijk nooit zo blauw, maar dat komt doodat ik weet hoe de veren er in het echt uitzien.

Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

frankw

CiteerIk scan de veren niet, maar maak foto's.
Het enige rare dat ik merk is dat dit fototoestel moeite heeft met paarse tinten (UV?). Dit was te zien bij het leverbloempje en moerasvergeet-me-nietje. Deze worden dan blauwachtig resp. witachtig.
Ikzelf vind de foto's eigenlijk nooit zo blauw, maar dat komt doodat ik weet hoe de veren er in het echt uitzien.
zal miss met de witbalans te maken hebben..  probeer deze eens handmatig in te stellen..

tekenaar

Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

keesschreven

Het verbaast me dat de gelinkte foto's van birdpix je nog niet overtuigd hebben.
Voor een Koekoek is hij te klein. Een Koekoekstaartveer heeft altijd wel wat witte vlekken aan de randen en midden over de schacht, en is niet zo grijsbruin.
Zie: feathers.tk
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren