Belachelijk donkere zilver.

Gestart door ZLHaberham, november 25, 2013, 23:08:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

ZLHaberham

Hoi,
Gisteren kwam ik aan de Amstel deze tegen. Ik ben me ervan bewust dat nominaat argentatus een slagje donkerder is dan argenteus, maar deze maakt het wel erg bont; hij leek zelfs iets donkerder dan de stormmeeuwen ter plekke (die wilden er helaas niet naast gaan zitten, maar op de tweede foto zit er rechts boven op het hekwerk eentje voor iets van een impressie).

Vanzelfsprekend heb ik het beest uit verschillende hoeken proberen te bekijken, maar de lichtinvalshoek veranderde er niets aan (het was ook behoorlijk bewolkt, wat de toon wat constanter houdt); de foto's geven een goede indruk van het beeld in het veld (het verschil in het veld oogde eigenlijk zelfs een fractie extremer); let op het verschil met de "normale" zilver op de tweede foto rechts. Is dit een normale vogel uit het donkerder eind van het tatus-spectrum, of moet ik hier aan iets anders gaan denken, zoals een rare hybride? Ik ben benieuwd naar de inzichten, dus zoals altijd bij voorbaat dank daarvoor.








Herman Bouman

Tja misschien flauw maar het past binnen de variatie. Oa op de stort in Barneveld (waarschijnlijk overal wel) kom je ook van die donkere exemplaren tegen.

Jeroen Nagtegaal

Lijkt me vooral te komen door zijn verzopen uiterlijk...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

ZLHaberham

Citaat van: Herman Bouman op november 26, 2013, 00:00:13 AM
Tja misschien flauw maar het past binnen de variatie. Oa op de stort in Barneveld (waarschijnlijk overal wel) kom je ook van die donkere exemplaren tegen.

Zo flauw vind ik het niet, grip krijgen op de variatie vind ik feitelijk boeiender dan de hybride-optie. Dank, dus!

Jeroen, het schoot wel door mijn hoofd, maar verzopen-ogende zilvers met deze tint kende ik nog niet.. de vogel knalde echt uit de groep.