Vogelgeluiden/Bird Sounds app (Xeno-canto)

Gestart door Mathieu Groeneveld, november 23, 2013, 13:48:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mathieu Groeneveld

Citaat van: hiskodevries op februari 09, 2014, 16:20:04 PM
Mathieu, mijn complimenten, het zoeken gaat nu een stuk beter.
Nog 1 probleem. Als ik niets invul en op zoek druk. Dan moet je even geduld hebben waarna de app klapt.
Bedankt! Is alvast gefixed voor de volgende versie.
Met vriendelijke groet,

Mathieu Groeneveld
Ontwikkelaar van de Vogelgeluiden app voor Android!

hiskodevries

Mathieu, als je dan ook nog ergens kunt aangeven dat de soorten van http://observation.org komen, maak je mij blij.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Mathieu Groeneveld

Citaat van: hiskodevries op februari 09, 2014, 16:25:46 PM
Mathieu, als je dan ook nog ergens kunt aangeven dat de soorten van http://observation.org komen, maak je mij blij.
Ik zal wel wat leuks verzinnen ;)
Met vriendelijke groet,

Mathieu Groeneveld
Ontwikkelaar van de Vogelgeluiden app voor Android!

Thijs Fijen

Ah, vandaag gebruikte ik de app en kwam ik iets tegen wat volgens mij verbeterd kan worden: Als ik zoek op een soort, ik vervolgens 1 opname selecteer en die dus kan beluisteren en er dan achter kom dat ik een andere opname wil beluisteren. Automatisch, en volgens mij ook zo bedoeld, gebruik ik de 'terug' toets (pijltje op telefoon). Vervolgens wordt de lijst weer ververst, iets wat volgens mij niet hoeft. Dat zou de app, zeker met trage internetverbinding in het veld, aanzienlijk in snelheid verbeteren en in data schelen.
Snap je wat ik bedoel?
Thijs Fijen

Alex Kwak

Thijs, die lijst wordt echt niet van het internet opgehaald, maar ik begrijp dat 'ie niet ververst hoeft te worden.

-edit- Ik zie helemaal niet dat de lijst wordt ververst. In welke situatie zie jij dat wel?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Zoek een soort, klik een willekeurige opname aan en dan de back-toets. Bij mij komt dan gewoon 'Loading: searching' te staan. Lijkt me niet nodig toch?
Thijs Fijen

Alex Kwak

Mijn fout: ik ben kippig en denk dat dit op ObsMapp slaat  :rolleye:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Thijs Fijen

michielg

Zeker niet voor windows phone bescikbaar he?  :rolleye:

Mathieu Groeneveld

Citaat van: Thijs Fijen op februari 16, 2014, 23:28:03 PM
Ah, vandaag gebruikte ik de app en kwam ik iets tegen wat volgens mij verbeterd kan worden: Als ik zoek op een soort, ik vervolgens 1 opname selecteer en die dus kan beluisteren en er dan achter kom dat ik een andere opname wil beluisteren. Automatisch, en volgens mij ook zo bedoeld, gebruik ik de 'terug' toets (pijltje op telefoon). Vervolgens wordt de lijst weer ververst, iets wat volgens mij niet hoeft. Dat zou de app, zeker met trage internetverbinding in het veld, aanzienlijk in snelheid verbeteren en in data schelen.
Snap je wat ik bedoel?
Ik snap wat je bedoelt, ik zal het meenemen!

Citaat van: michiel1981 op maart 29, 2014, 14:30:19 PM
Zeker niet voor windows phone bescikbaar he?  :rolleye:
Helaas niet, en het marktaandeel van Windows op telefoons is op dit moment zo klein dat ik het waarschijnlijk niet op korte termijn zal maken.
Met vriendelijke groet,

Mathieu Groeneveld
Ontwikkelaar van de Vogelgeluiden app voor Android!

Mathieu Groeneveld

[UPDATE]
Within hours version 1.2 will be available on Google Play.
There will be just some minor changes.
* The names of subspecies are now shown correctly (Special thanks to Jonathon & Thijs)
* Empty searches will not cause crashes anymore (Special thanks to Hisko)

If you experience any bugs or mistranslations, please let me know on natuurfrontapps@gmail.com!
Met vriendelijke groet,

Mathieu Groeneveld
Ontwikkelaar van de Vogelgeluiden app voor Android!

michielg

Citaat van: Mathieu Groeneveld op maart 30, 2014, 14:29:26 PM
Citaat van: Thijs Fijen op februari 16, 2014, 23:28:03 PM
Ah, vandaag gebruikte ik de app en kwam ik iets tegen wat volgens mij verbeterd kan worden: Als ik zoek op een soort, ik vervolgens 1 opname selecteer en die dus kan beluisteren en er dan achter kom dat ik een andere opname wil beluisteren. Automatisch, en volgens mij ook zo bedoeld, gebruik ik de 'terug' toets (pijltje op telefoon). Vervolgens wordt de lijst weer ververst, iets wat volgens mij niet hoeft. Dat zou de app, zeker met trage internetverbinding in het veld, aanzienlijk in snelheid verbeteren en in data schelen.
Snap je wat ik bedoel?
Ik snap wat je bedoelt, ik zal het meenemen!

Citaat van: michiel1981 op maart 29, 2014, 14:30:19 PM
Zeker niet voor windows phone bescikbaar he?  :rolleye:
Helaas niet, en het marktaandeel van Windows op telefoons is op dit moment zo klein dat ik het waarschijnlijk niet op korte termijn zal maken.

Begrijpelijk :)

Mathieu Groeneveld

Citaat van: Mathieu Groeneveld op maart 30, 2014, 14:37:19 PM
[UPDATE]
Within hours version 1.2 will be available on Google Play.
There will be just some minor changes.
* The names of subspecies are now shown correctly (Special thanks to Jonathon & Thijs)
* Empty searches will not cause crashes anymore (Special thanks to Hisko)

If you experience any bugs or mistranslations, please let me know on natuurfrontapps@gmail.com!

The latest version contained some errors when using offline files.
Version 1.2.2 will become available within hours and fixes this issues.
Met vriendelijke groet,

Mathieu Groeneveld
Ontwikkelaar van de Vogelgeluiden app voor Android!

Jaap de Jong

Hoi  Mathieu,
Ben  benieuwd wanneer de nieuwe versie komt! Offline opslaan lukt nl niet altijd (of het terughalen daarvan)
Verder heb ik een verzoekje om de knop 'verwijderen Offline bestanden' te voorzien van een 'weet je dat zeker' waarschuwing. Je komt er nu wel heel gemakkelijk per ongeluk op en dan zijn al die bestanden weg voor je het in de gaten hebt.
En dan zou ik ook graag weten waar die Offline bestanden komen te staan. Dan kan ik ze ook nog zelf ergens veilig opbergen...
Bvd!

Mathieu Groeneveld

Hallo Jaap,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb plannen om deze winter het ontwikkelen weer op te pakken zodra ik weer wat meer tijd heb. Dan zal ik o.a. het offline opslaan en terugzoeken gaan veranderen.
Groeten,
Mathieu
Met vriendelijke groet,

Mathieu Groeneveld
Ontwikkelaar van de Vogelgeluiden app voor Android!

Jaap de Jong

Ben benieuwd!
Wat is er met 1.2.2 gebeurt?
Die zou je ruim een half jaar geleden binnen een paar uur releasen...  :rolleye:

Mathieu Groeneveld

Die is destijds ook gereleased, maar omdat het om maar paar bugfixes ging heb ik niet de moeite genomen de tekst in de Play Store aan te passen ;)
Kijk maar op https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.natuurfront.birdsounds onder Huidige versie ;)
Met vriendelijke groet,

Mathieu Groeneveld
Ontwikkelaar van de Vogelgeluiden app voor Android!

Jaap de Jong

Klopt! Ik dacht alleen dat daarin de ellende met de offline bestanden gefixed was en omdat dat in mijn versie niet goed werkte veronderstelde ik dat de nieuwe versie niet geplaatst was...

Mathieu Groeneveld

Door je opmerking ben ik toch weer in de code gedoken.
Ik ben nu aan het testen.
Eind van vandaag zal 1.3 gereleased worden met de volgende veranderingen:

[1.3] (25/10/2014)
* Removed offline file search
* Offline files now REALLY available offline
* Code clean-up
* Added confirmation window for deleting files
* Fixed unnecessary reload of results
* Minor bugfixes
Met vriendelijke groet,

Mathieu Groeneveld
Ontwikkelaar van de Vogelgeluiden app voor Android!

Jaap de Jong

Super! Het was niet mijn bedoeling je aan het werk te zetten... Desalniettemin ben ik er wel blij mee!

Jaap de Jong

Net gedownload en geïnstalleerd.
Perfect!
Nogmaals dank!

Alex Kwak

Ik heb de update geïnstalleerd. Wat mij opvalt:
1) In de "what's new" staat "ccurrent version" (tiepvouwtje)
2) Ik zoek op "huismus" dan staat er 1 seconde in beeld "bezig met zoekopdracht..." en daarna is het zoekresultaat leeg. Pas vele seconden later verschijnt er alsnog een zoekresultaat. Verwarrend.
3) Als ik "Zoek handmatig" kies, dan is de resultaatlijst niet gesorteerd

Maar... een mooi programma! Nu nog een koppeling met ObsMapp  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Nog iets: ik zie net dat de geluiden worden opgeslagen als 1.mp3, 2.mp3 etc.
Hierdoor zijn ze later niet meer elders te gebruiken, behalve door de info uit de meta-data te halen (waar ze keurig wel in staan!)
Zou je in ieder geval de wetenschappelijke soortnaam in de bestandsnaam op kunnen nemen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Mathieu Groeneveld

Citaat van: Alex Kwak op oktober 25, 2014, 23:13:38 PM
Ik heb de update geïnstalleerd. Wat mij opvalt:
1) In de "what's new" staat "ccurrent version" (tiepvouwtje)
2) Ik zoek op "huismus" dan staat er 1 seconde in beeld "bezig met zoekopdracht..." en daarna is het zoekresultaat leeg. Pas vele seconden later verschijnt er alsnog een zoekresultaat. Verwarrend.
3) Als ik "Zoek handmatig" kies, dan is de resultaatlijst niet gesorteerd

Maar... een mooi programma! Nu nog een koppeling met ObsMapp  ;)
1) Sslordig! :rolleye:
2) Mee eens, stond al op m'n to-do lijstje
3) Goeie, staat genoteerd

Koppeling met ObsMapp behoort wel tot de mogelijkheden, zal er eens over nadenken. Als je zelf ideeën hebt, kan je me een PM sturen ;)

Citaat van: Alex Kwak op oktober 25, 2014, 23:19:14 PM
Nog iets: ik zie net dat de geluiden worden opgeslagen als 1.mp3, 2.mp3 etc.
Hierdoor zijn ze later niet meer elders te gebruiken, behalve door de info uit de meta-data te halen (waar ze keurig wel in staan!)
Zou je in ieder geval de wetenschappelijke soortnaam in de bestandsnaam op kunnen nemen?
Klopt, is uit praktische overwegingen gedaan, maar kan worden aangepast. Zet hem op de lijst :)
Met vriendelijke groet,

Mathieu Groeneveld
Ontwikkelaar van de Vogelgeluiden app voor Android!

Leo Heemskerk

Klopt het dat deze app momenteel niet meer werkt?
Bij online afspelen wordt het verkeerde geluid afgespeeld. Dit vogel geluid hoor je bij elke soort die je online kiest.
Dit komt bij meerdere gebruikers voor.

Weet iemand een oplossing?
Groet,

Leo Heemskerk