Ziet er (voor een eerste versie) toch al best goed uit!
Ik mis nog meertaligheid. Als ik handmatig zoek op little bunting, dan krijg ik de lijst met Dwerggorzen. Leuk dat er dus een Nederlandse naam is (En toevallig ken ik die), maar voor Australische namen slaat het nergens op
. Bovendien zal Xeno-Canto er erg blij mee zijn! In dat geval is een Engelse versie zeer gewenst!
Ik weet dat er al iemand (een langere tijd) bezig is met een vergelijkbare app in het Engels. Het is niet heel veel werk om meertaligheid te introduceren, maar dan wil ik gelijk zoveel mogelijk talen beschikbaar maken. Als ik bijv. een manier vindt om alle soortnamen in een bepaalde taal (met toestemming) van observation te halen dan scheelt dat een hoop. Alleen het blijft lastig te bepalen welke soorten je wel en niet opneemt, de wereldsoortenlijst neemt weer veel ruimte in op je telefoon. Ik zet het voorlopig op de to-dolijst
Met je eigen voorbeeld 'buteo buteo' of 'Buzzard' ga je de mist in: als ik op Buzzard zoek krijg ik 17 soorten 
Haha ja dat was een lekker voorbeeld

Het enige wat ik hier aan kan doen is vaste lijsten ipv handmatig zoeken. Het probleem ligt namelijk in de xeno-canto zoekfunctie.
Ik vermoed dat je de ondersoort ook kan oproepen met de afkorting 'ssp' net zoals je 'sp' oproept. Dat zou in elk scherm een waardevolle toevoeging zijn.
Deze begrijp ik niet helemaal? Het is in ieder geval zo dat je wel kan zoeken naar ondersoorten (klik maar eens op siberische tjif ofzo). De resultaten kloppen wel (alleen sib tjif) alleen in de resultaten die de app ontvangt van xeno-canto wordt alleen de soortnaam (per resultaat) teruggestuurd, dus ook dit probleem ligt aan de xeno-canto kant. Misschien dat ik contact kan krijgen met X-C om wat problemen aangepast te krijgen.
Is het mogelijk om de wereldlijst (Engels) op te roepen bij het handmatig zoeken? Net zoals bij 'zoeken in Nederlandse lijst'?
Ja, de praktische kanten van dit verhaal (zie bij het eerste puntje) ga ik nog even bekijken
Wat is 'hoge kwaliteit'? Alleen opnames met een A?
Ja

Zou het mogelijk zijn om bij 'enter' meteen te gaan zoeken? Dus zonder op 'zoeken' te hoeven te klikken?
Vast wel --> to-do-lijst
Natuurlijk zijn er een boel dingen waarvan het wenselijk zou zijn als het oproepbaar was (taal, kwaliteit), maar dat is voor latere versies denk ik.
Alle informatie die via de api van X-C beschikbaar is staat er nu in. Inderdaad zou ik zelf ook wel wat meer info willen zien (denk bijv. ook sonogram). Maar, je raadt het al, dat ligt aan de X-C kant

Ik ben nieuwsgierig: kostte het veel tijd om dit zo te maken?
Deze app viel wel mee, ongeveer hetzelfde om 1 Nobo te zien te krijgen (uur of 10 in mijn geval)

Ongeveer de helft van deze tijd gaat op aan testen.
Bedankt voor je reactie in ieder geval, het is leuk om te horen dat ik het niet alleen maar voor mezelf maak

Binnenkort wil ik hem op de playstore plaatsen in de hoop dat ik er meer mensen een plezier mee kan doen.