"roodborst"kolibrie in Costa Rica?

Gestart door edokreuzen, november 22, 2013, 13:08:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

edokreuzen

Ik heb alle twintig bladzijden (jawel, zoveel verschillende soorten kolibrie - ruim vijftig maar liefst - zijn er in heel Costa Rica!) minutieus afgezocht, geanalyseerd en uit mijn hoofd geleerd, maar ik kan echt nergens deze "roodborst"kolibrie ontdekken. Vanwege de eveneens roodbruine staart zou het een roodstaartkolibrie kunnen zijn, maar die hebben een totaal anders gekleurde borst. Welke soort mag dit dan wel wezen?

http://observado.org/waarneming/view/80344929
Kolibri (ongedetermineerde soort) - Trochilidae spec. gezien op 2008-01-06 Costa Rica- Heredia
Foto's:


Bij voorbaat dank: Edo Kreuzen.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

BramtK

Geen kolibrie maar een Rufous-tailed Jacamar.
Groeten,

Bram ter Keurs

edokreuzen

Hallo Bram,

Laat ik die nou inderdaad al op diezelfde dag zowel in mijn eigen veldgids Field Guide to the Birds of Costa Rica als bij mijn ingevoerde waarnemingen op www.observado.org als zodanig vermeld hebben bijna zes jaar geleden :wacko: Alleen dacht ik 'm nu, toen ik deze foto eindelijk weer eens tegenkwam én alsnog wilde invoeren, kennelijk als kolibrie te moeten verkopen ;D. Ik lees nu bij nader inzien óók in diezelfde veldgids bij de Rufous/tailed Jacamar als allereerste zin: "When perched, gives the impression of an oversized hummingbird". Toeval bestaat niet...

Met hartelijke dank → Edo.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

BramtK

Ha Edo, ach ja, met die verscheidenheid daar is het soms moeilijk bij te houden.  ;)
Groeten,

Bram ter Keurs