Hoofdmenu

automatische correctie

Gestart door bruggeman, november 15, 2013, 09:06:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

bruggeman

waarnemingen die worden ingevoerd als verzameld in 1915 worden gewoon geaccepteerd. Misschien is het mogelijk het zo in te stellen dat ze leiden tot een foutmelding?
groet,
Ida

marijn

Historische waarnemingen moeten ook ingevoerd kunnen worden, vandaar dat dit gewoon geaccepteerd wordt.
Marijn Prins

bruggeman

groet,
Ida

marijn

Kun je eens zeggen hoe je dat doet Ida, want dat zou inderdaad een foutmelding moeten geven.
Marijn Prins

bruggeman

Goede vraag. Ik kon het eerst niet reproduceren.

Het blijkt te gebeuren als je niet 1915 maar 15 invult, dat wordt dan automatisch 2015
groet,
Ida

marijn

Vreemd, bij mij wordt 15 juist automatisch 1915..
Weet je het zeker en gebeurt dit consequent als je 15 intypt?


Marijn Prins

bruggeman

Ja en dat is juist het probleem. Een datum in de toekomst zou een foutmelding moeten geven lijkt me
groet,
Ida

marijn

Ida, het lastige is dat ik het niet kan reproduceren. Bij mij wordt 15 zoals gezegd 1915, niet 2015.
Welke browser gebruik je en kun je in stappen in volgorde beschrijven wat je precies doet?
Marijn Prins

bruggeman

Sorry, dat ik je zoveel nodeloos werk bezorg. Het wordt bij mij ook 2015, maar dat is toekomst en dus fout. Het is niet erg belangrijk dat er dan geen foutmelding komt, maar het zou wel handig zijn als er wel een kwam. Ik had zonder het te merken deze typefout gemaakt en moest toen achteraf de datum van een heleboel records corrigeren.
groet,
Ida

marijn

Ida, zoals ik al 2 keer probeer te zeggen... het wordt bij mij NIET 2015.
En ik weet nog steeds niet hoe jij het wel voor elkaar krijgt :)
Marijn Prins