Coordinatensysteem Waarnemingen.be

Gestart door Rene Janssen, oktober 16, 2013, 20:51:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rene Janssen

Dag allemaal,

Tijdens het maken van een export van mijn ingevoerde waarnemingen in Waarnemingen.be, kwam stond er bij X en Y "256,736"   "158,952"  is. In Nederland zijn dat Amersfoortcoordinaten, maar wat is dat in Vlaanderen? In Qgis probeerde ik Belgisch Lambert- systeem, maar dan plotte die niet waar de stippen zouden moeten staan.

Ik kan het natuurlijk ook gewoon de coordinaten van WGS84 doen, maar ik was vooral benieuwd wat het was.

Ik hoor graag van jullie!

René
René Janssen

hiskodevries

René, wees beducht in de gis wereld komen nogal wat varianten op Lambert voor. Je moet die x en y even met 1000 vermenigvuldigen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rene Janssen

Bedankt Hisko! Een vraagje daar dan nog over: waarvoor staat die "." dan nog tussen de getallen als je er toch niets mee kan?



René
René Janssen

Rene Janssen

Dat was snel gefixed daardoor. Helaas ontstond er nog wel een probleempje met twee ontbrekende "0"-en. Dat was snel opgelost :)
Nogmaals dank; Lambert 1972 werkt als een trein. Leuk het ook via die kant te kunnen gebruiken.
René Janssen