Saki sp. in Ecuador, wie weet welke soort het is?

Gestart door Edwin Schuller, november 07, 2013, 10:27:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Schuller

Ik zou graag willen weten welke soort dit precies is. Het is een Saki maar daar zijn meerdere soorten van, degene die in aanmerking komen staan genoemd in de waarneming (determinatiekenmerk voor Equatorial Saki heb ik van Google, klopt het?)

Het betreft deze waarneming
http://observado.org/waarneming/view/79176702
Monnikssaki - Pithecia monachus gezien op 2013-09-19 Ecuador- Reserva Faunística Cuyabeno



Toelichting:
Zelf ontdekt. Gevonden doordat ze rotzooi in het water lieten vallen. Zaten rustig in een boom, perfect voor een foto. In dit gebied komen zowel Monk saki (Pithecia monachus) met ondersoorten Geoffroy's monk saki (Pithecia monachus monachus) en Miller's monk saki (Pithecia monachus milleri) voor als Equatorial saki (Pithecia aequatorialis). De laatste heeft een oranje keel/borst/buik die deze lijken te missen, daarom op P. monachus. Ssp (n)nb.
bij voorbaat dank Edwin Schuller
Edwin Schuller

Theo Linders

equatorial saki lijkt het me niet, die rode vlek zou prominenter moeten zijn als ik foto's ed. bekijk. P. monachus lijkt me helemaal goed. Maar ik durf hier geen ondersoort aan te plakken, ook omdat het 2 vrouwtjes lijken te zijn. Het neigt. imo naar milleri, maar ik zou het gewoon op P. monachus laten.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de