Hoofdmenu

zwarte ibissen met ring

Gestart door Jacob Molenaar, november 07, 2013, 07:05:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Schuller

Zou je hier het lijstje willen copypasten? Ik ben wel benieuwd hoe vaak en waar 0797 inmiddels is ingevoerd!
Edwin Schuller

frankmeer

Zijn uitstapje naar Koedijk was van korte duur: dinsdagavond liep ie alweer in de Groene Jonker.
Frank van der Meer

HansJWG

En waarschijnlijk vanuit Koedijk voor de zware bui uit naar Vlieland gevlogen.


http://waarneming.nl/waarneming/view/86888328



Groet, Hans

Jeroen Nagtegaal

Er waren twee vogels in NL met ring. Een daarvan is al maanden zoek. Wellicht die 2e of een andere vogel?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankmeer

Citaat van: Edwin Schuller op augustus 07, 2014, 08:38:18 AM
Zou je hier het lijstje willen copypasten? Ik ben wel benieuwd hoe vaak en waar 0797 inmiddels is ingevoerd!

Hier het lijstje met de ingevoerde waarnemingen van beide vrouwtjes. Gent en Koedijk zitten er (nog) niet bij.
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Ook de waarnemingen uit België van 0797 ontbreken of heb je een selectie gemaakt van de Nederlandse waarnemingen?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankmeer

Nee, geen selectie gemaakt maar rechtstreeks van de invoersite gedownload. De Belgische waarnemingen staan er zoals gezegd dus nog niet tussen.
Frank van der Meer

Mark Zevenbergen

Citaat van: frankmeer op augustus 06, 2014, 22:48:27 PM
Ja dat is mogelijk. Volgens mij stond de melding van Mark er ook al tussen, dat zou dus gelukt zijn, maar dat kan ik morgen nog even nakijken indien gewenst.
Hallo Frank,

Mijn waarneming staat er tussen omdat ik deze per email had gemeld, ik heb de waarneming dus niet zelf ingevoerd. Dus alsnog zou ik graag weten in welk formaat ik het telefoonnummer in moet voeren, om zodoende de waarnemingen te bekijken.
Er moet namelijk ook nog ergens een door mij afgelezen Kluut in dit programma rondzwerven :)

grts Mark

Jeroen Nagtegaal

Wat ik zag hoef je geen telefoonnummer in te voeren. Althans het is niet verplicht.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Mark Zevenbergen

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 08, 2014, 20:50:35 PM
Wat ik zag hoef je geen telefoonnummer in te voeren. Althans het is niet verplicht.
Bij mij blijft de site 'gillen' om een telefoonnummer, dus kom ik er niet op...

Jorick

Ik zie mijn waarneming van Oudewater er niet tussen staan? Onverwerkte mail?
Gr jorick
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

frankmeer

#41
Ja, dat kan. De Spanjaarden verzoeken iedereen hun melding van Zwarte Ibissen door te geven via de website http://anillamiento.ebd.csic.es

Hier kun je de meldingen van de vogels ook meteen inzien. Vanwege de crisis in Spanje is er momenteel maar één persoon werkzaam op kantoor, er is dus niet genoeg mankracht aanwezig om de mails te verwerken (althans, dat was een paar maanden geleden het geval).
Frank van der Meer

Cornelis Fokker

Ik heb een account op die Spaanse site maar ik krijg die zwibis er met geen mogelijkheid in. Onbekend ringnummer oid. Die Spanjaarden reageren ook dat ze het project niet kennen... Hoe hebben jullie dat beest ingevoerd? Met welke code?
Mvg,
Cornelis Fokker, Hendrik-Ido-Ambacht
Kijk ook eens op mijn weblog: http://fokkervogel.blogspot.com/

frankmeer

Ik heb ze er gewoon met de code instaan. Dus bij Código: 04FV en 0797, bij Materíal: PVC, bij Clase: Anilla, bij Color: Blanco en bij Color de la inscripcion: Negro. Invoeren ging dacht ik via de wetenschappelijke naam. Waar gaat het precies niet goed met invoeren?
Frank van der Meer

Cornelis Fokker

't Is nu wel gelukt, bedankt Frank.
Mvg,
Cornelis Fokker, Hendrik-Ido-Ambacht
Kijk ook eens op mijn weblog: http://fokkervogel.blogspot.com/

Edwin Schuller

Citaat van: Cornelis Fokker op december 02, 2014, 23:06:52 PM
't Is nu wel gelukt, bedankt Frank.

Misschien dat je een overzicht van de waarnemingen in dit topic wilt dumpen? Eens kijken wat de tussenstand is...
Edwin Schuller

frankmeer

Kun je zelf ook zien Edwin, als je ze hebt gemeld op de site. Wel even inloggen uiteraard.
Frank van der Meer

Edwin Schuller

#47
Citaat van: Mark Zevenbergen op augustus 09, 2014, 08:40:30 AM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 08, 2014, 20:50:35 PM
Wat ik zag hoef je geen telefoonnummer in te voeren. Althans het is niet verplicht.
Bij mij blijft de site 'gillen' om een telefoonnummer, dus kom ik er niet op...

Na ettelijke keren proberen heb ik misschien iets gevonden; je GSM nummer zonder 0 lijkt 'ie te pikken. Ik ga er niet vanuit dat ze het nummer daadwerkelijk gaan gebruiken, dus dat 'ie dan niet helemaal klopt lijkt mij geen probleem.
Edwin Schuller

Jacob Molenaar

Citaat van: Edwin Schuller op december 03, 2014, 13:00:43 PM
Citaat van: Mark Zevenbergen op augustus 09, 2014, 08:40:30 AM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 08, 2014, 20:50:35 PM
Wat ik zag hoef je geen telefoonnummer in te voeren. Althans het is niet verplicht.
Bij mij blijft de site 'gillen' om een telefoonnummer, dus kom ik er niet op...

Na ettelijke keren proberen heb ik misschien iets gevonden; je GMS nummer zonder 0 lijkt 'ie te pikken. Ik ga er niet vanuit dat ze het nummer daadwerkelijk gaan gebruiken, dus dat 'ie dan niet helemaal klopt lijkt mij geen probleem.
eindelijk! het is me gelukt!  :duim:
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Edwin Schuller

#49
Citaat van: Jacob Molenaar op december 03, 2014, 13:09:06 PM
eindelijk! het is me gelukt!  :duim:

K*tsite... :rolleye:

Wie weet hoe ik er nu een overzicht van alle waarnemingen uit tover? Ik kan alleen mijn eigen waarnemingen terug vinden...

Edit: nevermind, dit is gewoon mogelijk nadat de ingevoerde waarnemingen zijn gevalideerd. Was handig geweest als ze dat ergens hadden vermeld :P
Edwin Schuller