Hoofdmenu

zwarte ibissen met ring

Gestart door Jacob Molenaar, november 07, 2013, 07:05:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jacob Molenaar

Bij wie kan ik deze geringde zwarte ibissen (http://waarneming.nl/waarneming/view/80101825) melden? Op de foto zijn duidelijk de ringen afleesbaar.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jeroen Nagtegaal

Die zou thuis horen in Spanje bij anillamiento@ebd.csic.es.

Eerder zijn ze gezien in Den Bosch, maar de details zijn nog niet boven water. IN elk geval wel gewoon melden, maar het wordt dus even afwachten. Mocht je er niet uitkomen met het Engels, laat gerust even weten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jacob Molenaar

ok bedankt! Klopt het dat zwarte ibissen in het Engels black ibises heten? Verder kom ik er denk ik wel uit hoor.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)


Jacob Molenaar

nee hoor op die van mij staat 0797 en op die van belgie 0979
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Jacob Molenaar

o sorry er is een iemand die zegt 0979 en de rest zegt 0797  :rolleye: :rolleye: :rolleye: :rolleye: :rolleye: :rolleye: :rolleye: :rolleye: :rolleye:
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

caliprobola

Citaat van: Jacob Molenaar op november 15, 2013, 18:04:05 PM
nee hoor op die van mij staat 0797 en op die van belgie 0979
Mijn fout... in het veld verkeerd ingevoerd op de gsm...
Intussen aangepast.

Jorick

Ibis met 0797 vanochtend weer geien bij oudewater. Melden bij: anillamiento@ebd.csic.es   ?
Alleen al leuk voor mezelf om de historie te zien.
dank!

groet jorick
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

Klaas van Dijk

Citaat van: xjorx op december 08, 2013, 14:13:01 PMIbis met 0797 vanochtend weer geien bij oudewater. Melden bij: anillamiento@ebd.csic.es   Alleen al leuk voor mezelf om de historie te zien.dank!groet jorick

Zeker weer melden bij de ringer (=mailtje sturen met info over plaats/datum/foto/etc.). Geen idee hoe snel wordt gereageerd cq of ondertussen al is gereageerd / een life list boven tafel is gekomen.

Groetjes, Klaas

Edwin Schuller

Niet erg snel; op mijn melding van 05-11 heb ik nog niks terug gekregen... Ik begreep van Albert Vrielink (die wel een reactie heeft gekregen nav zijn melding uit Den Bosch) dat de ringgegevens nog niet waren verwerkt. Mañana, Mañana... 
Edwin Schuller

Jorick

Klaas en Edwin,

Dankie! Ga ik meteen mailen naar die knakker... Zien we wel welke morgen er een mailtje met lvensloop binnenwaait.
groet... jorick
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

Jacob Molenaar

even nieuwsgierig: Is er al iemand die reactie gehad heeft? Ik nog (steeds) niet namelijk.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Edwin Schuller

Edwin Schuller

Jeroen Nagtegaal

Tot op heden is het zover mij bekend ook nog stil, helaas...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jorick

Neen.... niks ontvangen. Inderdaad wel nieuwsgierig!  :duim:

groet jorick
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

Jeroen Nagtegaal

Ondertussen is er enig nieuws, helaas niet al te best... De beste man die verantwoordelijk is voor oa. de administratie van de Zwarte Ibissen in Spanje is zijn baan kwijt waardoor dit nog enkel in zijn vrije tijd zal gebeuren....
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jacob Molenaar

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 09, 2014, 21:35:59 PM
Ondertussen is er enig nieuws, helaas niet al te best... De beste man die verantwoordelijk is voor oa. de administratie van de Zwarte Ibissen in Spanje is zijn baan kwijt waardoor dit nog enkel in zijn vrije tijd zal gebeuren....
jammer! :'( :'( :-\ :-\
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Edwin Schuller

Is zijn functie ook opgeheven, of is er iemand die z'n werk overneemt?
Edwin Schuller

Jeroen Nagtegaal

Hij kon het werk betaald doen, maar zal dat nu in zijn vrije tijd moeten doen... Daarnaast zal de beste man neem ik aan ook werk moeten zoeken dus kan het allemaal even duren. Uiteindelijk zou het wel goed moeten komen, helaas kost het meer tijd.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lbird

De ringer heeft zijn data aangeleverd:
Beide vogels 0797 en 04FV zijn geringd op 24 juli 2013 in de Cota Donana, Zuid Spanje, als ik het goed begrijp als nestjong en het zijn beide vrouwtjes. Dan zijn ze in korte tijd vliegvlug geworden en gelijk op de vlucht geslagen want op 27 september 2013 zag ik ze invallen in de Honderd Morgen bij 's-Hertogenbosch.
Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink

frankmeer

Iedereen die de Zwarte Ibissen met Spaanse ringen heeft gezien kan deze invoeren via http://anillamiento.ebd.csic.es
Frank van der Meer

Lbird

Ben wel benieuwd of 04FV nog ergens is gezien na november 2013.
Met vriendelijke groet,
Albert Vrielink

JohanvantBosch

Ik zag dat 0797 nu in Koedijk zit en tussendoor in ieder geval in de Groene Jonker heeft gezeten. Daarmee lijkt het aannemelijk dat de vogels in Koedijk een groot deel van de groep uit de Groene Jonker is.

Jeroen Nagtegaal

Gezien de waarnemingen van 0797 durf ik haast wel te stellen dat (bijna) alle Zwarte Ibissen die momenteel in NL aanwezig zijn afkomstig zijn uit het influxje enkele maanden geleden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Mark Zevenbergen

Citaat van: frankmeer op maart 07, 2014, 09:38:33 AM
Iedereen die de Zwarte Ibissen met Spaanse ringen heeft gezien kan deze invoeren via http://anillamiento.ebd.csic.es
Om mijn waarneming in te voeren, moet ik m'n telefoonnummer invoeren.. Hierbij krijg ik steeds een foutmelding, dus kan ik geen account aanmaken..

Ton de Gr


Gezien de waarnemingen van 0797 durf ik haast wel te stellen dat (bijna) alle Zwarte Ibissen die momenteel in NL aanwezig zijn afkomstig zijn uit het influxje enkele maanden geleden.

Met enkele maanden word bijna een jaar bedoeld , op 4 november 2013 had ik o.a de 0797 voor het eerst bij Oudewater



Met vriendelijke groet,Ton de Groot

Edwin Schuller

Kan je uit dat http://anillamiento.ebd.csic.es ook een overzicht hengelen van de al gedane waarnemingen? Of moet je daarvoor bij de ringers zijn?
Edwin Schuller

frankmeer

Ja dat is mogelijk. Volgens mij stond de melding van Mark er ook al tussen, dat zou dus gelukt zijn, maar dat kan ik morgen nog even nakijken indien gewenst.
Frank van der Meer