Mooiste natuurgebieden van Nederland???

Gestart door Schoppers, september 18, 2005, 15:05:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Schoppers

Even een berichtje die heel goed in dit album past:

Citeer
Drentsche Aa: mooiste gebied van Nederland?
Stichting Natuur en Milieu komt met iets nieuws: het toekennen van 'sterren' aan Nederlandse landschappen. In het geval van restaurants is het al jaren een succes. Klanten kunnen bekijken waar ze nu ècht eens moeten gaan eten. En de koks worden gestimuleerd nog beter hun best te doen om sterren te behalen en te behouden. Bron:

De uitslag was als volgt:

5 Sterren
Drentsche AA gebied
Geul- en Gulpdal

4 Sterren

Schiermonnikoog
Gaasterland
Dwingelderveld
Weerribben
Woold en Haart
Hoge Veluwe
Zuid Texel
Schoorlsche Duinen
Loonse en Drunense Duinen

Aan de ene kant vond ik het natuurlijk wel erg leuk dat 'mijn' gebied als eerste eindigde.
Alleen aan de andere kant ook een wrang gevoel.
Want het wordt steeds drukker hier, er waren al veel mensen die hier heen kwamen  maar nu steeds meer.
Dit gaat gedeeltelijk ten koste van het gebied en met die 5 sterren komen er alleen nog maar meer.
Toeristen bijv, zijn heel goed alleen op een gegeven moment is het een te groot aantal. Je ziet ze overal in stappen waar het niet mag.

Dus of dit nou zo super idee was?  :mellow:

Marianne

#1
Ik hoop dat de natuurgebieden die volgens mij het mooiste zijn niet op het lijstje komen. Want ja: dan komen er meer mensen heen, en ik hou het liever rustig als ik in de natuur ben.
En dan: wie bepaalt er wat het mooiste is? Ik denk dat het heel persoonlijk is (net als met eten trouwens) waar je van houdt. En wat je mooi vindt is ook afhankelijk van wat je zoekt in een gebied (bos of water, bloemen of dieren enz.).
groet,
Marianne Cramer