Hoofdmenu

Mysterybird 136.

Gestart door andrestr, november 02, 2013, 20:16:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

andrestr

Voor de liefhebbers.
Met vriendelijke groet André.

thijsdekort

Lijkt me in ieder geval een alkachtige... Kleine alk dan maar!

DKoppenol

Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

Certhia

Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

frankneijts

Citaat van: thijsdekort op november 03, 2013, 22:33:29 PM
Lijkt me in ieder geval een alkachtige... Kleine alk dan maar!

In elk geval niet: verdeling zwart-wit op bovenstaartdekveren en/of geheel zwarte armpennen (zonder witte toppen) past niet op 'alkachtigen'. Denk dat (tot dusverre) Marc de enige is die goed naar deze kenmerken gekeken heeft... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

andrestr

Citaat van: frankneijts op november 04, 2013, 12:06:30 PM
Citaat van: thijsdekort op november 03, 2013, 22:33:29 PM
Lijkt me in ieder geval een alkachtige... Kleine alk dan maar!

In elk geval niet: verdeling zwart-wit op bovenstaartdekveren en/of geheel zwarte armpennen (zonder witte toppen) past niet op 'alkachtigen'. Denk dat (tot dusverre) Marc de enige is die goed naar deze kenmerken gekeken heeft... 8)

Knap gezien hoor Marc  :duim:
En Frank bedankt voor de uitleg.
Het is dat ik de foto zelf gemaakt heb anders had ik er zelf waarschijnlijk ook niet aan uitgekomen.
http://waarneming.nl/waarneming/view/73569494
Met vriendelijke groet André.

KorHaan

IJseend was mijn eerste indruk, Papegaaiduiker mijn tweede (geen witte achterrand armpennen), maar de vleugel is te puntig en er zit ook wat wit boven op de dekveren.
Dus kwam ik terug op mijn eerste indruk.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

thijsdekort

Was een leuke! En ik moet dus niet meteen roepen wat in me opkomt... ;-)

Dirk van Opheusden

Citaat van: frankneijts op november 04, 2013, 12:06:30 PM
Citaat van: thijsdekort op november 03, 2013, 22:33:29 PM
Lijkt me in ieder geval een alkachtige... Kleine alk dan maar!

In elk geval niet: verdeling zwart-wit op bovenstaartdekveren en/of geheel zwarte armpennen (zonder witte toppen) past niet op 'alkachtigen'. Denk dat (tot dusverre) Marc de enige is die goed naar deze kenmerken gekeken heeft... 8)

Pfff... Ik heb toch echt twee ogen in mijn hoofd, maar wáár zie je al die kenmerken  :-\ Wat mij betreft staat het monster van Loch Ness op de foto (maar wel een klein monstertje).
Dirk van Opheusden

frankneijts

Citaat van: Dirk van Opheusden op november 06, 2013, 14:23:01 PM
Citaat van: frankneijts op november 04, 2013, 12:06:30 PM
Citaat van: thijsdekort op november 03, 2013, 22:33:29 PM
Lijkt me in ieder geval een alkachtige... Kleine alk dan maar!

In elk geval niet: verdeling zwart-wit op bovenstaartdekveren en/of geheel zwarte armpennen (zonder witte toppen) past niet op 'alkachtigen'. Denk dat (tot dusverre) Marc de enige is die goed naar deze kenmerken gekeken heeft... 8)

Pfff... Ik heb toch echt twee ogen in mijn hoofd, maar wáár zie je al die kenmerken  :-\ Wat mij betreft staat het monster van Loch Ness op de foto (maar wel een klein monstertje).

Misschien zó duidelijker Dirk?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

simonvb

Citaat van: frankneijts op november 06, 2013, 17:55:30 PM
Citaat van: Dirk van Opheusden op november 06, 2013, 14:23:01 PM
Citaat van: frankneijts op november 04, 2013, 12:06:30 PM
Citaat van: thijsdekort op november 03, 2013, 22:33:29 PM
Lijkt me in ieder geval een alkachtige... Kleine alk dan maar!

In elk geval niet: verdeling zwart-wit op bovenstaartdekveren en/of geheel zwarte armpennen (zonder witte toppen) past niet op 'alkachtigen'. Denk dat (tot dusverre) Marc de enige is die goed naar deze kenmerken gekeken heeft... 8)

Pfff... Ik heb toch echt twee ogen in mijn hoofd, maar wáár zie je al die kenmerken  :-\ Wat mij betreft staat het monster van Loch Ness op de foto (maar wel een klein monstertje).

Misschien zó duidelijker Dirk?


In ieder geval voor mij wel. Ik keek compleet verkeerd.
Met vriendelijke groet,

Simon

Dirk van Opheusden

Ja, verrek zeg. Als ik nu weer naar de originele foto kijk zie ik dat ik ook totaal verkeerd heb zitten kijken. Zo verkeerd dat ik het zelf bijna niet kan geloven :rolleye:. Al die witte veren heb ik aangezien voor de natte glans van water op een glad pikzwart oppervlak. Hoe wat je dénkt te zien je volledig om de tuin kan leiden. Leuk! Dank voor de verheldering, Frank.
Dirk van Opheusden