Zwarte Ruiters?

Gestart door P. van de Koppel, oktober 29, 2013, 09:06:50 AM

Vorige topic - Volgende topic

P. van de Koppel

Hoi, omdat ik zelf twijfelde en m'n waarneming nog niet goed gekeurd was, post ik hem hier voor de zekerheid nog even.

Zijn dit Zwarte Ruiters?

Alvast Bedankt.
Groeten, Pieter.

Jacob Molenaar

volgens mij zijn alle ruiters die op de foto staan zwarte ruiters.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

frankmeer

Ik kan het niet zien. Zouden wat mij betreft dus ook nog best wel eens Tureluurs kunnen zijn. Zo vind ik ze vrij gedrongen voor Zwarte Ruiters.
Frank van der Meer

Vincent Hart

Ik denk (ook) eerder aan tureluurs maar voor mij zijn de foto's niet voldoende voor zekerheid either way ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

P. van de Koppel

Ik denk zelf eerder toch Zwarte Ruiters omdat ze er zo grijs uitzien.. Dat ze er gedrongen uitzien komt denk ik doordat ze in elkaar gedoken zaten vanwege de harde wind.

JohanvantBosch

Citaat van: Vincent Hart op oktober 29, 2013, 17:01:21 PM
... maar voor mij zijn de foto's niet voldoende voor zekerheid either way ...


dit deel ik, volgende keer beter.

P. van de Koppel

Zal ik de waarneming laten staan als onzeker zwarte ruiter of veranderen naar tureluur?

frankneijts

De vogel rechtsboven op de kant lijkt me in elk geval een Zwarte Ruiter en de rest ook denk ik.....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Rikstar

#8
Waarom dan Frank?
Zoals je weet kunnen ook winterkleed Tureluurs soms behoorlijk licht overkomen...
ps. Het kan soms nog uitmaken waar de foto is gemaakt.  In sommige delen van Nederland lijkt mij aantallen 'zwarte ruiters'  vrij zeldzaam in tegenstelling tot Tureluur.

Citaat van: frankneijts op oktober 29, 2013, 20:25:52 PM
De vogel rechtsboven op de kant lijkt me in elk geval een Zwarte Ruiter en de rest ook denk ik.....
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

frankneijts

Alle ruiters op de foto lijken me van dezelfde soort (verschillen in grootte wellicht veroorzaakt door andere positie v.d. vogel) en daarbij is de vogel rechtsboven de enige die ook iets van de onderzijde laat zien. Die vogel is grijzig en heeft veel wit van onderen: een Zwarte Ruiter denk ik..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

P. van de Koppel

De foto is buitendijks bij Holwerd gemaakt.