Hoofdmenu

Ringvondst

Gestart door Tom van Noort, oktober 28, 2013, 08:21:36 AM

Vorige topic - Volgende topic

Tom van Noort

Hallo,

Weet iemand toevallig van welke soort deze ring afkomstig zou kunnen zijn? Eergisteren gevonden bij 'de tuintjes', Texel.

Alvast bedankt!

Groet,

Tom.

Jeroen Nagtegaal

Ik vermoed een Blauwe Kiekendief... Stuur maar eens een mailtje naar Lieuwe via lieuwe.dijksen@sovon.nl
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tom van Noort

Lieuwe Dijksen loste vorige week mijn raadsel op (waarvoor mijn dank!):

Hallo Tom,

Excuus voor de vertraging in de correspondentie over de gevonden ring. Ik was druk met stormschade herstel en zo.
Maar we zijn er uit.
Het is toch een Blauwe Kiek geweest, geringd als nestjong op 18 juni 2010 in de Westerduinen op Texel dus. Het was een vrouwtje met als bijbehorende VT ring 5403754.

Ik realiseerde me niet dat we al in 2010 hebben geringd met letter/cijfer-combinaties zonder streepje er tussen. Kennelijk omdat de 2 andere jongen (mannen) uit dat nest nog wel met ringcombinaties met streepje werden geringd, is deze Z 0 als Z|0 in ons bestand terecht gekomen. En de zoekopdracht leverde dus niets op.
Het zou me overigens niet verbazen als die kiek al in de zomer of herfst 2010 daar op noord Texel is overleden. Er was weinig van over toch?

Groeten!

Jeroen Nagtegaal

Gezien de hoeveelheid mos aan de poot lijkt me de suggestie van Lieuwe wel kloppen dat ie al kort na het uitvliegen is overleden. Wellicht goed om Lieuwe de foto te mailen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tom van Noort

Ja, heb ik al gedaan. Jij ook bedankt voor je suggestie!