geringde Kleine Mantel

Gestart door Bram Rijksen, mei 28, 2007, 23:50:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bram Rijksen

kan iemand van jullie hier nog iets mee over zeggen? In 'het veld' leek de ring donkergroen. De vogel zelf viel me op door de lange poten en de witte kop (met vrij duidelijke 'boa'), waardoor hij iets weghad van een pont..
Waarschijnlijk zal er ahv dit soort foto's weinig meer te melden zijn, maar wie niet waagt..

Bram Rijksen


Bram Rijksen

nmr 3 (dag later, 27-5)

Bram Rijksen


Ies Meulmeester

#4
Mischien een vogel uit Noorwegen(hoewel ze daar wel zwarte ringen gebruiken) en dan een intermedius? Vind de vogel vrij lichte kop en borst etc. hebben met erg donkere contrasterende mantel. Of toch fuscus? vind hem nu niet echt super slank, en zou fuscus al niet verder moeten zijn met rui(grote dekveren etc.) en nog lichtere kop, borst etc. moeten hebben.

ruud_altenburg

#5
Lijkt inderdaad een zwarte Noorse ring (begint met J) en op basis van rui ligt intermedius meer voor de hand dan fuscus.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Bram Rijksen

grote kans dat dat beest zich daar vaker laat zien; misschien dat andere regelmatige bezoekers kunnen proberen dit beest af te lezen? Ik ben erg nieuwsgierig naar de identiteit van dit beest. (locatie Honswijkerwaard)

henkjanvdkolk

#7
ik krijg er niet meer van  dan deze:
[bovenste letter waarschijnlijk J]
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

henkjanvdkolk

kan het mischien zijn dat dooronder een 8 staat?
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Leon Olsthoorn

#9
Is er vanaf de originele foto niet beter in te zoomen, Bram?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Bram Rijksen

nee, ik had al digitaal ingezoomd en inderdaad: daar schiet je dus niets mee op.

theomuusse

Ik stel voor dat het een zwarte noorse ring is die je naar boven leest.
En dan eindigt ze op een 4 denk ik. (en zal met een J beginnen inderdaad)
Jxx4 .....

Theo

Jammer want geringde 2cy intermedius is een erg gewilde vogel voor ons heuglini onderzoek!

Bram Rijksen

CiteerIk stel voor dat het een zwarte noorse ring is die je naar boven leest.
En dan eindigt ze op een 4 denk ik. (en zal met een J beginnen inderdaad)
Jxx4 .....

Theo

Jammer want geringde 2cy intermedius is een erg gewilde vogel voor ons heuglini onderzoek!
vanmiddag toch af kunnen lezen: JH86, van onder naar boven gelezen.

henkjanvdkolk

Citeer
CiteerIk stel voor dat het een zwarte noorse ring is die je naar boven leest.
En dan eindigt ze op een 4 denk ik. (en zal met een J beginnen inderdaad)
Jxx4 .....

Theo

Jammer want geringde 2cy intermedius is een erg gewilde vogel voor ons heuglini onderzoek!
vanmiddag toch af kunnen lezen: JH86, van onder naar boven gelezen.
had ik het toch goed met die 8  :P  :P  
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

ruud_altenburg

#14
Citeervanmiddag toch af kunnen lezen: JH86, van onder naar boven gelezen.
Leuk Bram! Laat je ons nog even de life history weten voor ons heuglini-onderzoek? Ik gok Vest Agder ;)
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Bram Rijksen

Black ring with 4 digit code starting with letter J.

Nils Helge Lorentzen, co/Lista RG, Box 171, N-4561 Vanse, Norway.

note 1 : birds were ringed in North Norway, but from 2005 onwards also on other places in Norway.


Dit lees ik op de euring-site; geen e-mail adres... Hoe kan ik e.e.a. aan informatie boven water krijgen?


Nico Omlo

CiteerNils Helge Lorentzen, co/Lista RG, Box 171, N-4561 Vanse, Norway.
CiteerHoe kan ik e.e.a. aan informatie boven water krijgen?
Op de oudewetse manier briefje schrijven en maar hopen dat je bericht terug krijgt
Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen

Bram Rijksen

CiteerOp de oudewetse manier briefje schrijven en maar hopen dat je bericht terug krijgt
Een bríefje...? Is dat een uitgeprint mailtje?
Moet toch sneller kunnen, zou je denken. Ruud, Theo.., enig idee?

theomuusse

Probeer:
Nils Helge Lorentzen <nils@lista-fyr.com>

Theo

Bram Rijksen

gedaan; verder maar even afwachten..

Kleine Mantel met links rood (van boven naar beneden, op z'n kant gelezen witte letter E met nog wat eronder) en rechts grote witte ring met zwarte E, die zijn toch ook van de MaVla? Daar had ik er ook één van vandaag, alleen nauwelijks afleesbaar.

rob_voesten

Citeergedaan; verder maar even afwachten..

Kleine Mantel met links rood (van boven naar beneden, op z'n kant gelezen witte letter E met nog wat eronder) en rechts grote witte ring met zwarte E, die zijn toch ook van de MaVla? Daar had ik er ook één van vandaag, alleen nauwelijks afleesbaar.
norman.vanswelm@wxs.nl

hij is van norman

warschijnlijk geringd op de maasvlakt inderdaat.

groetjes Rob  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

theomuusse

Citeergedaan; verder maar even afwachten..

Kleine Mantel met links rood (van boven naar beneden, op z'n kant gelezen witte letter E met nog wat eronder) en rechts grote witte ring met zwarte E, die zijn toch ook van de MaVla? Daar had ik er ook één van vandaag, alleen nauwelijks afleesbaar.
Kan ik je ook mee helpen, desgewenst.
E74?
Theo

Bram Rijksen

Citeer
Citeergedaan; verder maar even afwachten..

Kleine Mantel met links rood (van boven naar beneden, op z'n kant gelezen witte letter E met nog wat eronder) en rechts grote witte ring met zwarte E, die zijn toch ook van de MaVla? Daar had ik er ook één van vandaag, alleen nauwelijks afleesbaar.
Kan ik je ook mee helpen, desgewenst.
E74?
Theo
da's dus het probleem: de afstand was te groot en het licht te slecht om er nog iets meer van te maken..
Vrijdag hier nog wel een Noordse ring (links donkerblauw, JSER van onderaf gelezen) en vanavond nog een: zwart met witte letters/cijfers JA21 (een erg donker beest, ook op de onderdelen, maar borst en kop weer relatief licht).

Ook nog een engelse ring: donkerbruin met gele letters, van bovenaf gelezen: WB4W. Komt volgens mij hier vandaan:

"South Walney Nature Reserve (54°03'N/03°12'W)..

With permission of Cumbria Wildlife Trust and the warden(s) of the reserve. There has been ringing of gulls on this dune site at the south end of Walney usland since at least the early 1960's. Theringing was continued led by Ian Spence and Rob Shaw through the 1980's and 1990's.

Colour rings used are :

1997 : Pale-Green showing white single letter code indicating the ringing site : R=Ribble , T=Tarnbrook , W=Walney.

1998-2005 : Black showing yellow 4-letter/number combination code with initial with the letter indicating the site as in 1997. "

Na 2005 zijn ze blijkbaar toch nog verder gegaan, iig tot vorig voorjaar.



ruud_altenburg

CiteerVrijdag hier nog wel een Noordse ring (links donkerblauw, JSER van onderaf gelezen) en vanavond nog een: zwart met witte letters/cijfers JA21 (een erg donker beest, ook op de onderdelen, maar borst en kop weer relatief licht).
Kan een fuscus zijn uit N Noorwegen. Heb je foto's?
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam


ruud_altenburg

Hij heeft niet echt het postuur van een fuscus maar meer durf ik er ook niet over te zeggen ;)
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Bram Rijksen

Ooit zag ik eens een baltische in de Steenwaard, en eigenlijk was de jizz dé aanleiding om serieus aan fuscus te gaan denken. Bij deze vogel zie ik daar eigenlijk niks van terug. Maar goed, sinds houding en vorm weinig meer zegt over de determinatie van fuscus...
Vanmiddag eentje van Roland-Jan Buijs volgens mij, alleen.. wat staat er nou op?

Ies Meulmeester

#27
5D zou ik zeggen(gele ringen worden van boven naar beneden gelezen, omdat ze straks wel eens kunnen gaan verkleuren en dan kan je zo toch nog onderscheid maken), wel gaaf door al die leuke ringen daar!!

Bram Rijksen

Citeer5D zou ik zeggen(gele ringen worden van boven naar beneden gelezen, omdat ze straks wel eens kunnen gaan verkleuren en dan kan je zo toch nog onderscheid maken), wel gaaf door al die leuke ringen daar!!
Zeker! Wat ik me alleen afvraag: + 1500 slapende Kleine Mantels.. waar blijven die de rest van de dag?! Probleem is nu vaak dat je óf met tegenlicht en warmtetrilling óf met een afnemende hoeveelheid licht de vogels moet afscannen..
De locatie bij kanaleneiland is best goed, maar daar zitten er in het beste geval overdag zo'n 200; waar is de rest dan toch?

5D lijkt me trouwens zeer aannemelijk.

Ies Meulmeester

Op een vuilstort ofzo ergenst? De vogels vliegen toch behoorlijke stukken hoor voor wat eten! Verder zijn ze ook niet overal welkom omdat er dan bijv. op een vuilstort dichterbij al een andere meeuwengroep domineerd waar ze dus niet bij komen en ze dus opzoek moeten naar eten verder weg.