Wants onbekend

Gestart door ajvwijk, oktober 24, 2013, 19:36:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

ajvwijk

Wie kan zeggen wat voor wants dit is ?
Ton van Wijk

Douwe van der Ploeg

Dit is een wants. Pimpernelblauwtjes zijn vlinders en heben dus rupsen, geen larves.
Douwe van der Ploeg

argusoog

Citaat van: ajvwijk op oktober 24, 2013, 19:36:58 PM
Wie kan zeggen wat voor wants dit is ?

Ik vind dit geen sjieke manier van het editten van je tekst. Je aanvankelijke vraag (en onderwerp) was of dit de larve van een Donker pimpernelblauwtje kan zijn. Je krijgt een reaktie op die vraag en nu lijkt het alsof degene die antwoord geeft het niet goed gelezen/begrepen heeft. Bovendien hoort je vraag nu dus thuis op een heel ander forum.
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

ajvwijk

Excuses, dat was niet mijn bedoeling. Aanvankelijk geprobeerd de hele post te verwijderen, maar dat lukte niet. Misschien kan een admin de hele post verwijderen
Ton van Wijk

Rob S

Het onderwerp veranderen helpt admins bij het herkennen van te verplaatsen posts dus ik denk dat daar niets mis mee is.
Groeten

Rob Schaareman

F. Marquard

Hallo Ton,

IMHO a female Adelphocoris quadripunctatus.

Frank

Arp

Hallo Ton,

In theorie wil ik best een heel topic verwijderen, als daar een goede reden voor is. Indien je meteen na het afzenden zelf merkt dat er iets mis is gegaan kun je dan het beste je berichtje "leeghalen" en de titel veranderen in "verwijderen graag" ofzo.

Wanneer er al een paar antwoorden zijn ben ik er liever voorzichtig mee, omdat nu al een paar andere mensen moeite hebben gedaan om je foto op naam te brengen. Ik zou dan ook hun werk vernietigen en ik zie ook weinig noodzaak.

Het is heel gebruikelijk dat mensen zich vergissen, vragen vreemd formuleren, er een verkeerde foto bij plaatsen of het dier/groep zelf ook gewoon in eerste instantie verkeerd inschatten. Daar is het forum voor: Lekker onbevangen vragen stellen en met elkaar proberen om eruit te komen. Je wilt niet weten hoeveel "vreemde" vragen of stomme antwoorden ikzelf en veel andere veelschrijvers hier in de loop der tijd op het forum "vereeuwigd" hebben  ;D  Hoort er gewoon bij. Dus als er eens iets misgaat gewoon het beste van maken. Hoewel je naar een vlinderrups vroeg, kreeg je (mijns inziens) nuttige antwoorden over de bijgevoegde foto van een wants (lastig te identificeren van opzij!), waar andere lezers later misschien ook weer wat aan hebben.

Het lijkt mij onderhand dus nuttiger om het maar gewoon te laten staan. Is dat een probleem voor jou?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

ajvwijk

Geen probleem. Ik schrok eigenlijk van mijn eigen domme vraag (vlinders <-> larve), kortom ik was in de war  :rolleye:
Had me volledig laten leiden door de grote pimpernel plant. Maar goed ook wantsen zitten op deze plant, blijkt.
Ton van Wijk

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)