Hoofdmenu

ObsMapp 3.2

Gestart door Alex Kwak, oktober 03, 2013, 20:16:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

SlechtValk

Oh dit gaat inderdaad razend snel! Goed werk Alex! Ik ga het morgen nog wat uitgebreider testen, maar het zoeken naar soorten is weer even snel, zo niet sneller als voor de database wijziging.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Bert Oving

Het is inderdaad lekker snel. Zo snel dat ik zelfs geen favorietenlijst meer gebruik maar gewoon kies voor "alle soorten".  ;D

Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

Alex Kwak

Citaat van: spoorzoeker op oktober 13, 2013, 10:45:57 AM
Het is inderdaad lekker snel. Zo snel dat ik zelfs geen favorietenlijst meer gebruik maar gewoon kies voor "alle soorten".  ;D

;D  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Afgelopen dagen een beetje getest en hoewel het zoeken naar soorten ontzettend snel is, laat het zoeken naar een GPS fix nogal te wensen over.

Hij bleef nogal eens op een nauwkeurigheid van 2015m staan (of zoiets, maar in elk geval een absurd hoog aantal meters).

Nou weet ik natuurlijk niet of dit aan ObsMapp ligt of aan het slechte weer van de afgelopen dagen (mijn tomtom deed er ook nogal lang over).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op oktober 13, 2013, 13:54:50 PM
Nou weet ik natuurlijk niet of dit aan ObsMapp ligt of aan het slechte weer van de afgelopen dagen (mijn tomtom deed er ook nogal lang over).

Je geeft zelf al het antwoord. GPS-signalen hebben een hekel aan water, net als de meeste vogelaars  ;)

Voor de rest zie: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1360899#msg1360899
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

Bug of feature?
Als ik een geluid afspeel en en deze is gestopt kan ik hem weer automatisch laten starten door het scherm een kwart te kantelen.
dus van portrait naar landschap.
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Johan op den Dries op oktober 16, 2013, 19:22:42 PM
Bug of feature?
Als ik een geluid afspeel en en deze is gestopt kan ik hem weer automatisch laten starten door het scherm een kwart te kantelen.
dus van portrait naar landschap.

Hidden feature  :rolleyes:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Dat is toch alleen voor betalende gebruikers Alex?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op oktober 16, 2013, 20:25:24 PM
Dat is toch alleen voor betalende gebruikers Alex?

Ja, rekening komt automatisch. Elke draaiing een euro.  B)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

Johan op den Dries
Sneek

PieWie

Citaat van: SlechtValk op oktober 13, 2013, 13:54:50 PM
Afgelopen dagen een beetje getest en hoewel het zoeken naar soorten ontzettend snel is, laat het zoeken naar een GPS fix nogal te wensen over.

Hij bleef nogal eens op een nauwkeurigheid van 2015m staan (of zoiets, maar in elk geval een absurd hoog aantal meters).

Nou weet ik natuurlijk niet of dit aan ObsMapp ligt of aan het slechte weer van de afgelopen dagen (mijn tomtom deed er ook nogal lang over).

dit is ook mijn recente ervaring. Gedurende de eerste twee weken van de vakantie ging het zoeken naar een GPS fix uitstekend maar na het binnenhalen van de laatste update van Obsmapp werd het ipv seconden, minutenwerk. Meestal duurde het minimaal 4 minuten voor ik een fix had... Na een paar pogingen maar gestopt met in het veld invoeren.

Soortenlijst werkt prima en is razendsnel, ook bij combinatie vogels en zoogdieren van de wereld. Wel het gebruikelijke gevloek op de soortnamen van het IOC die vaak toch weer anders zijn dan die in de veldgidsen of het algemene gebruik...

Groeten,

Pierre

Alex Kwak

Citaat van: PieWie op november 06, 2013, 21:39:25 PM
Gedurende de eerste twee weken van de vakantie ging het zoeken naar een GPS fix uitstekend maar na het binnenhalen van de laatste update van Obsmapp werd het ipv seconden, minutenwerk.

Er zijn van allerlei reden te noemen: andere stand van de satellieten, slecht weer, geen AGPS meer ingeschakeld enz enz. Zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1360899#msg1360899
Er is al geruime tijd in ObsMapp niets meer aangepast aan de gps-afhandeling. Zodra ik de baas ben van Nasa, én ik het weer kan beïnvloeden mag je me de schuld geven van een slechte gps-fix.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op november 06, 2013, 21:54:05 PM
Citaat van: PieWie op november 06, 2013, 21:39:25 PM
Gedurende de eerste twee weken van de vakantie ging het zoeken naar een GPS fix uitstekend maar na het binnenhalen van de laatste update van Obsmapp werd het ipv seconden, minutenwerk.

Er zijn van allerlei reden te noemen: andere stand van de satellieten, slecht weer, geen AGPS meer ingeschakeld enz enz. Zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1360899#msg1360899
Er is al geruime tijd in ObsMapp niets meer aangepast aan de gps-afhandeling. Zodra ik de baas ben van Nasa, én ik het weer kan beïnvloeden mag je me de schuld geven van een slechte gps-fix.

Alex for president!  :duim:  B)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Johan op den Dries

Als je je veel verplaatst zonder de GPS aan duurt het ook altijd langer voordat je een fix hebt. Ik kan me voorstellen dat je op vakantie veel reist met GPS uit om je batterij te sparen?
Johan op den Dries
Sneek

PieWie

Citaat van: Johan op den Dries op november 06, 2013, 22:23:07 PM
Als je je veel verplaatst zonder de GPS aan duurt het ook altijd langer voordat je een fix hebt. Ik kan me voorstellen dat je op vakantie veel reist met GPS uit om je batterij te sparen?

Beste Alex en Johan,

Er waren geen verschillen in instellingen van mijn telefoon en de GPS stond gewoon de gehele tijd aan, ik laadt 'm sowieso om de dag op en op dagen met veel invoer dagelijks. Slecht weer was gelukkig geen probleem; in drie weken nauwelijks wolken of regen gezien. Maar het is zeker een optie dat er minder beschikbare satelieten waren. Kan me voorstellen dat Sulawesi minder bezet is dan West Europa/de VS.

Groeten,

Pierre

Nietspitten

Citaat van: PieWie op november 07, 2013, 09:38:10 AM
Citaat van: Johan op den Dries op november 06, 2013, 22:23:07 PM
Als je je veel verplaatst zonder de GPS aan duurt het ook altijd langer voordat je een fix hebt. Ik kan me voorstellen dat je op vakantie veel reist met GPS uit om je batterij te sparen?

Beste Alex en Johan,

Maar het is zeker een optie dat er minder beschikbare satelieten waren. Kan me voorstellen dat Sulawesi minder bezet is dan West Europa/de VS.

Groeten,

Pierre


Om de mensen aldaar te pesten zetten ze bewust satelieten uit als ze boven het gebied dreigen te komen.



groeten, Gerrit